Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Haha.. :p Eg får eit avvik på rundt 1 km trur eg.

;) Det er utrolig hva en IP-adresse kan fortelle:

0.8..Your%20IP%20is%20_ip._nbspYour%20Internet%20provider%20is%20_isp._nbspYou%20are%20running%20_browser%20under%20_os..png

Oppklaring:

Dette bildet viser din egen IP-adresse (egentlig sentralens adresse), din internettleverandør, din nettleser og ditt OS, og det ser derfor veldig skremmende ut, men det er bare du selv som ser dine egne verdier. Jeg ser mine verdier (bl.a at jeg bruker nettleseren Safari og Mac OS X) og "Per" ser sine verdier. Bildet inneholder et script som speiler verdiene til den som ser på bildet, dette er altså verken en trojansk hest, hacking eller noe annet farlig muffens.

Disse dataene er noen av de mange som kan leses ut ved hjelp av avanserte webstatistikktjenester. Jeg har fått prøve en sånn, og det er faktisk skremmende mye som folk med de rette verktøyene kan finne ut om deg som er koblet til internett og besøker ulike nettsider, uten at de gjør noe ulovlig.

Du bor ikke helt tilfeldigvis på Nesodden i Akershus?

Bwahaha eid :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den blå delen nederst er dominert av lysende gass, men den røde, orange og gule delen er lysende kullpartikler (under forutsetning av at det er kull som brennes). Stikk en kniv inn i flammen og se at det fester seg kullpartikler på kniven.

Mener nå jeg da

Endret av conzeed
Lenke til kommentar

Hvordan kan flekker fra smør, olje (vegetabilsk), melange eller margarin fjernes? Jeg har en mørkeblå genser der et eller annet av stoffene nevnt har festet seg, og ser ikke ut til å forsvinne.

Har prøvd vanlig vask, og forbehandling med vanish. Likevel er det som om fettet blir igjen, og danner mørkere områder i genseren.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar
Hvordan kan flekker fra smør, olje (vegetabilsk), melange eller margarin fjernes? Jeg har en mørkeblå genser der et eller annet av stoffene nevnt har festet seg, og ser ikke ut til å forsvinne.

Har prøvd vanlig vask, og forbehandling med vanish. Likevel er det som om fettet blir igjen, og danner mørkere områder i genseren.

Gni først inn flekken med matolje. Gni godt. Tanken er at det ferske fettet får best tak i gammelt fett. Før dette rekker å tørke så tilsettes såpe/vaskemiddel (Zalo er sikkert utmerket). Massér det lett inn i fettet. Så vasker du straks tøyet på vanlig måte.

Lenke til kommentar
Hva er et passendes, ikke diskriminerendes eller rasistisk, politisk korrekt og moteriktig navn, som påpeker hans eller hennes hudfarge;

1. Sorthudet person som kommer fra afrika og ikke har norsk statsborgerskap?

2. Soerhudet person som har afrikansk opprinesle men som er norsk statsborger?

3. Brunhudet person fra vest eurpoa (pakkistan, iraq, iran osv) som ikke har norsk statsbogerskap?

4. Brunhudet person med vest europeisk opprinelse (pakkistan, iraq, iran osv) men som er norsk statsborger?

5. Gulaktig farget person fra asia som ikke er nork statsborger?

6. Gulaktig farget person med asiatisk opprinelse som er norsk statsborger?

7. En svensk hvit person som kommer fra Sverige og har svensk statsborgerskap?

1. Afrikaner

2. Afrikaner

3. Pakistaner, iraker, iraner, osv

4. Pakistaner, iraker, iraner, osv

5. Asiat, evt kineser, japaneser, osv

6. Asiat, evt kineser, japaneser, osv

7. Svenske

Lenke til kommentar

Hva med "midtøstener" på nr 3 og 4?

Disse landene regnes som en del av Midtøsten:

* Bahrain

* Egypt

* Forente arabiske emirater

* Iran

* Irak

* Israel

* Jordan

* Kuwait

* Kypros

* Libanon

* Oman

* Palestina

* Qatar

* Syria

* Saudi-Arabia

* Tyrkia

* Yemen

Mens G8 også vil inkludere:

* Pakistan

* Afghanistan

* Libya

* Tunisia

* Marokko

* Algerie

* Vest-Sahara

* Mauritania

* Sudan

* Somalia

* Djibouti

Alle disse landene til sammen omtales som "The Great Middle East".

Kilde: Wikipedia

Lenke til kommentar
1. Afrikaner

2. Afrikaner

7. Svenske

2. Han er jo Norsk, siden han er norsk statsborger, da blir det jo feil å kalle han for en afrikaner

4. samme som 2

6. samme som 2

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
1. Afrikaner

2. Afrikaner

7. Svenske

2. Han er jo Norsk, siden han er norsk statsborger, da blir det jo feil å kalle han for en afrikaner

4. samme som 2

6. samme som 2

Hva kaller man en person som er født og oppvokst i norge, men har f.eks svensk statsborgerskap?

Lenke til kommentar

Hellemyr:

Teknisk sett blir det *-norsk.

F. eks. Afrikaner-norsk (eller Afrikansk-norsk?), da man må være født på norsk jord for å være 100% norsk (samme om foreldra er fra Botzwana eller ikke).

khaffner:

Norsk-svensk? Blir som over.

Men, det er det samme for meg hva du kaller deg, så lenge du har oppholdstillatelse.

Endret av Den Gylne Apekatt
Lenke til kommentar
Ikke så veldig snedig, men jeg trenger andres googleskills her.

Hvor mange personer i norge opplever seksuelle overgrep?

Hvor mange opplever å bli voldtatt ( i prosent)?

Hvor mange av de som blir voldtatt kjenner gjerningsmannen (prosent)?

Hei. Det beste jeg fant er denne linken: http://www.voldsoffererstatning.no/element...2005_copy_1.pdf

Så at det sto om forhold til gjerningsmannen bl.a. Men jeg vil tippe at det er vanskelig å føre statistikk med alle mørketallene. :)

Angående ip-snakken. Jeg bor vist ute på havet. =( Ikke langt fra land, men like vel litt morsomt synes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har ett snedig spørsmål.

Hvor stor er en grandiosa?

Halvparten av to grandiosaer og dobbelt så stor som en halv grandiosa. :p

Tror det er rundt 550 gram om jeg husker riktig.

Er det ikke 535 da? Eller 535 for "vanlig" kjøttdeig og løk og 545 for "gullversjonen" mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...