reverto Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg trenger å scanne et a4ark, manipulere det i photoshop, å printe det ut i eksakt form igjen. Noen som vet hva målene til et a4ark i pixler og inches? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Google to the rescue: http://www.google.com/search?client=opera&...-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
reverto Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Valgte kanskje det late alternative med å spørre her, ja. Men takk, allikevel. 8.27 x 11.69 inches, var det jeg trodde. Eller. Det var det det sto i scanneprogrammet, så satser på det beste. Har ikke printer så får ikke testet det. Så bare så jæ** lite ut når jeg åpnet dokumentet (scanbildet i jpg) i bildeframviseren som tilhører windows etterpå. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det kjem an på kva oppløysning ein har. Mest sannsynleg kan du spesifisere kor mange dpi (dots per inch) eller ppi (pixels per inch) du vil ha når du scanner. Til høgare ppi, til fleire pikslar vil det verte. Les meir om oppløysning i denne artikkelen: http://www.akam.no/guide/digitalkamera/opp...va_er_det/15269 Lenke til kommentar
reverto Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Takk. Rekker ikke å lese igjennom nå, men skal pløye gjennom det når jeg får tid. Ser dpi var satt til 75. Går helt til 1200. Kanskje jeg må gjøre det om igjen. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Endelig fant jeg den igjen. Regardring what to call not-white people. http://maddox.xmission.com/c.cgi?u=your_stupid_ideas det stor jo bare hva man ikke skulle kalle en om man var en amerikaner Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 På slike banner reklamer om damer i nærheten av deg så står det at dem er i byenne like ved her jeg bor. Noen steder står det faktisk navnet på det lille tettstedet jeg bor i også. Hvordan klarer dem og spore opp ip adressa så langt? Jeg trudde de bare kunne finne ut landet. Hvor nøyaktig kan man finne den virkelige adressa til en person når man har IP adressa? Politi og ISP kan vel få adressa, men andre burde vel ikke finne den? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) På slike banner reklamer om damer i nærheten av deg så står det at dem er i byenne like ved her jeg bor. Noen steder står det faktisk navnet på det lille tettstedet jeg bor i også. Hvordan klarer dem og spore opp ip adressa så langt? Jeg trudde de bare kunne finne ut landet. Hvor nøyaktig kan man finne den virkelige adressa til en person når man har IP adressa? Politi og ISP kan vel få adressa, men andre burde vel ikke finne den? http://ip-adress.com/ Så langt kjem dei Zoom inn på kartet så ser du nøyaktig kor nærme det er. Eg vedder på at det blir eit lite avvik eller noko, fordi det blir til den nærmaste sentralen (?). Endret 9. november 2007 av aspic Lenke til kommentar
rublings Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg bor tydeligvis midt mellom Festplassen og Torgallmenningen, på gresset. Bor forøvrig nesten i Knarvik, Bergen. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Haha.. Eg får eit avvik på rundt 1 km trur eg. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 fikk det i siljan i telemark et sted jeg det er liksom 3 mil eller mer unna Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Fikk Telemark, Siljan jeg. Men bor i Skien sentrum da, Så derfor jeg får sånn meet local girls from Siljan/Porsgrunn.. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Ser dpi var satt til 75. Går helt til 1200. Kanskje jeg må gjøre det om igjen. Jeg har jobbet som klargjører i reklamebyrå. Skal bildet brukes til skjermvisning (internett/web), så er korrekt oppløsning 72 dpi. Mer enn det er overkill. Skal bildet printes på en vanlig hjemmeprinter eller brukes i en avis, så holder det med 200 dpi. For proffe trykksaker (brosjyrer/magasiner på glanset papir og lignende) så bør oppløsningen være på 300 dpi. 1200 dpi er overkill i de fleste tilfellene, unntatt hvis bildet senere skal blåses opp til å dekke en hel vegg og fortsatt skal være skarpt på nært hold. Ved innskanning kan man godt bruke bedre oppløsning enn disse verdiene, og heller redusere oppløsningen i f.eks Photoshop før lagring/utskrift/bruk. Endret 9. november 2007 av SeaLion Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Fikk Telemark, Siljan jeg. Men bor i Skien sentrum da, Så derfor jeg får sånn meet local girls from Siljan/Porsgrunn.. samme sted som meg sikkert men jeg bor i porsgrunn Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Haha.. Eg får eit avvik på rundt 1 km trur eg. Det er utrolig hva en IP-adresse kan fortelle: Oppklaring: Dette bildet viser din egen IP-adresse (egentlig sentralens adresse), din internettleverandør, din nettleser og ditt OS, og det ser derfor veldig skremmende ut, men det er bare du selv som ser dine egne verdier. Jeg ser mine verdier (bl.a at jeg bruker nettleseren Safari og Mac OS X) og "Per" ser sine verdier. Bildet inneholder et script som speiler verdiene til den som ser på bildet, dette er altså verken en trojansk hest, hacking eller noe annet farlig muffens. Disse dataene er noen av de mange som kan leses ut ved hjelp av avanserte webstatistikktjenester. Jeg har fått prøve en sånn, og det er faktisk skremmende mye som folk med de rette verktøyene kan finne ut om deg som er koblet til internett og besøker ulike nettsider, uten at de gjør noe ulovlig. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ikke så veldig snedig, men jeg trenger andres googleskills her. Hvor mange personer i norge opplever seksuelle overgrep? Hvor mange opplever å bli voldtatt ( i prosent)? Hvor mange av de som blir voldtatt kjenner gjerningsmannen (prosent)? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Haha.. Eg får eit avvik på rundt 1 km trur eg. Det er utrolig hva en IP-adresse kan fortelle: Oppklaring: Dette bildet viser din egen IP-adresse (egentlig sentralens adresse), din internettleverandør, din nettleser og ditt OS, og det ser derfor veldig skremmende ut, men det er bare du selv som ser dine egne verdier. Jeg ser mine verdier (bl.a at jeg bruker nettleseren Safari og Mac OS X) og "Per" ser sine verdier. Bildet inneholder et script som speiler verdiene til den som ser på bildet, dette er altså verken en trojansk hest, hacking eller noe annet farlig muffens. Disse dataene er noen av de mange som kan leses ut ved hjelp av avanserte webstatistikktjenester. Jeg har fått prøve en sånn, og det er faktisk skremmende mye som folk med de rette verktøyene kan finne ut om deg som er koblet til internett og besøker ulike nettsider, uten at de gjør noe ulovlig. Du bor ikke helt tilfeldigvis på Nesodden i Akershus? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Regner det på nordpolen? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Du bor ikke helt tilfeldigvis på Nesodden i Akershus? Jeg tror det bildet er dynamisk og viser DIN ip når du laster det Endret 9. november 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det er utrolig hva en IP-adresse kan fortelle: Du bor ikke helt tilfeldigvis på Nesodden i Akershus? Nei, Trondheim er litt lengre unna Nesodden enn 1 km for å si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå