Bozzeye Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Fordi det gjør vondt når jeg kliper meg selv og man får aldri vondt i drømmer. Det stemmer ikke. Noen personer, meg inkludert, kan føle smerte i drømmer. Jeg vet ikke hvor uvanlig dette er, men nesten ingen av de jeg kjenner har det slik. Var en gang da jeg kjente smerte, og da våknet jeg og smerten ble borte. Er det flere som er slik? Eg hadde noko liknande for ei stund sidan. Nesten som Lucid Dreaming. Eg såg ingenting, men kjente at eg var på ein båt ute på sjøen og det var store bølgjer. Det kjentes ekkelt i magen. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det tror jeg faktisk at jeg har gjort! Akuratt det tviler jeg på. Hjernen er lagd slik at det bildet du ser når du ser er skapt i hodet ditt, basert på hvilke celler i øyet ditt som blir truffet av lys. Hjernen lagrer enkelt bilder av ting, slik at den slipper å "tegne" de på nytt hver gang. Dette kan godt være fjes av andre personer. Hvis du drømmer om én person er det sjeldent du husker akuratt hvordan den personen så ut, og hvis du møter en person som ligner litt, eller du tror den personen ligner litt, så vil jeg tro at hjernen din forteller deg at det var denne personen du drømte om, og legger derfor det bildet av personen du nettopp fikk "på" det bildet av det du husker fra drømmen. Lenke til kommentar
elbeem Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Meget merkelig! Det vil jo egentlig si at du kan finne ut hvordan det er å falle ned fra et høyt hus da? Bare å drømme det. Ja, men det er ikke så ofte det skjer, da. Bare en gang i blandt, heldigvis. Endret 8. november 2007 av elbeem Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Men jeg kan fortsatt drømme i en drøm Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Men jeg kan fortsatt drømme i en drøm Det kan du nok. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det stemmer ikke. Noen personer, meg inkludert, kan føle smerte i drømmer. Jeg vet ikke hvor uvanlig dette er, men nesten ingen av de jeg kjenner har det slik. Var en gang da jeg kjente smerte, og da våknet jeg og smerten ble borte. Er det flere som er slik? Ja, det har i vært fall skjedd en gang. Da drømte jeg at en pirat prøvde å kutte av meg foten. Husker ennå hvor intens den drømmen var, skremmende virkelig faktisk. Jeg våknet og foten var selvsagt uskadd, men den sterke illusjonen av smerte satt igjen en stund. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Har opplevd noen ganger at jeg drømmer at jeg faller og plutselig så våkner jeg med et rykk rett før jeg treffer bakken. Er utrolig ekkelt og det kan ta lang tid før jeg kommer meg etter situasjonen. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Har opplevd noen ganger at jeg drømmer at jeg faller og plutselig så våkner jeg med et rykk rett før jeg treffer bakken. Er utrolig ekkelt og det kan ta lang tid før jeg kommer meg etter situasjonen. Ja, sånnt er ekkelt Men, litt morsomt når det skjer med folk i timen på skolen da Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Kom på en liten episode som skjedde på bussen her om dagen. Det var en dame som satt to seter forran meg og hun lå tydeligvis å sov. Plutselig var det noen som nyste og kvinnen skvatt til! Utrolig morsom å se på akkurat der og da. :!: Lenke til kommentar
GeO Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det stemmer ikke. Noen personer, meg inkludert, kan føle smerte i drømmer. Jeg vet ikke hvor uvanlig dette er, men nesten ingen av de jeg kjenner har det slik. Var en gang da jeg kjente smerte, og da våknet jeg og smerten ble borte. Er det flere som er slik? Ja, det har i vært fall skjedd en gang. Da drømte jeg at en pirat prøvde å kutte av meg foten. Husker ennå hvor intens den drømmen var, skremmende virkelig faktisk. Jeg våknet og foten var selvsagt uskadd, men den sterke illusjonen av smerte satt igjen en stund. Selv har jeg drømt at jeg har blitt skutt. Dette merket jeg i drømmen som en intens varme der kulen traff, om enn ikke en direkte smerte. Pussige greier. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Kanskje du ble skutt med amors pil? Endret 8. november 2007 av Movieheart Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ja, det har i vært fall skjedd en gang. Da drømte jeg at en pirat prøvde å kutte av meg foten. Husker ennå hvor intens den drømmen var, skremmende virkelig faktisk. Jeg våknet og foten var selvsagt uskadd, men den sterke illusjonen av smerte satt igjen en stund. Du hadde ikke tilfeldigvis sett Saw kvelden før? :!: Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Det at man drømmer at man drømmer er visst ikke uvanlig etter det jeg har lest om lucid dreaming. F.eks. at du tror du våkner, men så viser det seg at du enda drømmer, så våkner du igjen. Etter hva jeg har lest kan dette bli dradd ut ganske langt... EDIT: Fant wiki-artikkelen: http://en.wikipedia.org/wiki/False_awakening Endret 8. november 2007 av Blackslash Lenke til kommentar
elbeem Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Bra å se at jeg ikke er den eneste som kan føle smerte i drømme. Her er en ting jeg lurer på: Når mennesker som lider av spaltet personlighet, vil hver personlighet ha hver sin hukommelse? Slik at når man er den ene personen så husker man kun de hendelsene som har skjedd med denne personligheten og ikke den andre? Eller kan man huske hendelser på tvers av personlighetene? Det må da være utrolig irriterende å ha en hel personlighet i kroppen sin som man ikke husker noe av. Noen psykologer her? EDIT: Det at man drømmer at man drømmer er visst ikke uvanlig etter det jeg har lest om lucid dreaming. F.eks. at du tror du våkner, men så viser det seg at du enda drømmer, så våkner du igjen. Etter hva jeg har lest kan dette bli dradd ut ganske langt... Dette har jeg opplevd et par ganger. Jeg drømmer at jeg våkner, og mens jeg tror at jeg er våken så skjer det noe merkelig som bare kan skje i drømmer. Så våkner jeg igjen bare for å finne ut at jeg fortsatt drømte osv. Jeg ble redd for at jeg egentlig var død og aldri ville våkne opp igjen. Endret 8. november 2007 av elbeem Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Hei, jeg skriver en rapport nå om spenningsrekka og ioner og slikt. Da lurer jeg på noe; vi sier at et stoff har lettere for å være i ioneform (f.eks. Zn) enn et annet (f. eks. Ag). Hva er grunnen til at et stoff har lettere for å være i ioneform enn ett annet? Jeg tror kanskje det har noe med at det er flere positivt ladde protoner i Ag enn i Zn og derfor vil det ha større tiltrekningskraft på de negative elektronene (det virker jo logisk nok), men jeg er ikke sikker, og har dessverre heller ikke fått en god forklaring på det. Endret 8. november 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ok dere. Det evige spørsmålet... Hvorfor heter det "pepperkaker"? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Siden det er kaker med pepper i. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det skal visst være fult mulig å inkludere pepper i pepperkaker, selv om man ikke må. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Vi fikk vite på skolen at X^0 = 1. men jeg lurer på.. hva er 0^0? er det også 1? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hehe, jeg har ihvertfall aldri spist noen pepperkaker med pepper. Har heller aldri hørt om andre som har spist det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå