Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvor gjør man av aktive granater?

Kan jo ikke akkurat ringe politiet og levere inn uten å få en våpendom.

Ikke at jeg har aktive granater, jeg er bare nysgjerrig.

For meg, så virker det beste alternativet er å dra til skogs, og detonere de.

Jo, det er akkurat det man kan, og gjør. Det som da skjer er at politiet ringer til en av forsvarets EOD-avdelinger, som kommer og henter den, eller sprenger den på stedet hvis den er for farlig til å flytte. Dette skjer ofte, og så lenge du har funnet den, så er det ikke straffbart, og politiet vil nok takke deg for at du ringte inn.

Lenke til kommentar

hvorfor er man jeg alltid trøtt i 18-19 tida og blir supervåken i 00+ tida?

Fikset det, da det er rimelig individuelt.

Forskere tror at kroppen jobber på ett 90 minutters intervall når man sover, og dermed kan klare seg med mindre søvn hvis man våkner/står opp når man sover lettest. Det er da lett og konkludere med at dette gjelder i våken tilstand også, dvs kroppen har intervaller der den er mere på.

Fordøying av mat gjør også kroppen døsig.

ja blir doven av mat, deffinitivt :p

ja er vel gjerne en individuel sak men artig at det samme klokkeslette hver eneste dag er man så trøtt uavhengig av mat og slikt og når kvelden da kommer så våkner man til :p

Mye interessant stoff og muligens forklaringen i denne. Grunnen til at jeg sier "muligens" er fordi jeg ikke sjekket faktaen som er påstått med andre kilder, men jeg synes i det minste det virker meget logisk.

snubla over en interesant sak ;)

532265_672742519470054_2088195292_n.png

http://www.psychologytoday.com/blog/sleep-newzzz/201311/night-owls-and-early-risers-have-different-brain-structures

Some studies have shown that people who stay up late are more productive than early risers, and have more stamina throughout the length of their days. Other research has shown that night owls display greater reasoning and analytical abilities than their earlier-to-bed counterparts. Stay-up-late types, according to research, achieve greater financial and professional success on average than those people with earlier bedtimes and wake times.

var jo seff noe negative ting au med det men interesant :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Some studies have shown that people who stay up late are more productive than early risers, and have more stamina throughout the length of their days. Other research has shown that night owls display greater reasoning and analytical abilities than their earlier-to-bed counterparts. Stay-up-late types, according to research, achieve greater financial and professional success on average than those people with earlier bedtimes and wake times.

var jo seff noe negative ting au med det men interesant :)

Hehehe, så det men tror vi velger å ignorere negative egenskaper med det :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi folk er så dumme at de tror 19:90 er billigere enn 20. Sjølv om de betaler 20 uansett.

Vanlig salgstriks.

Så hvor gjør man av aktive granater?

Kan jo ikke akkurat ringe politiet og levere inn uten å få en våpendom.

Ikke at jeg har aktive granater, jeg er bare nysgjerrig.

For meg, så virker det beste alternativet er å dra til skogs, og detonere de.

Jo, det er akkurat det man kan, og gjør. Det som da skjer er at politiet ringer til en av forsvarets EOD-avdelinger, som kommer og henter den, eller sprenger den på stedet hvis den er for farlig til å flytte. Dette skjer ofte, og så lenge du har funnet den, så er det ikke straffbart, og politiet vil nok takke deg for at du ringte inn.

Joda, men tenker meg det kommer en del spørsmål hvis man har rulleblad.

Lenke til kommentar

Spørs på setting, osv.

Har du granater på loftet i det nye huset har du nok ett problem ja.

Har du 15 kasser granater i stua har du også ett problem.

Finner X en håndgranat fra 2. verdenskrig i isolasjonen i taket på den 100 år gamle hytta kan X gjerne være David Toska uten at det antagelig får noe konsekvens eller noe spørsmål.

Lenke til kommentar

Hvis jeg binder et tau rundt en tå, og lar det være der en uke, faller tåa av?

Blør jeg når jeg tar tauet bort?

Har jo hørt om folk som har brukt belter, rundt beinene, også kuttet de av, siden de ble født "feil". Men husker ikke info om blodtap, regner med de kastet beina over ryggen, og stakk til sykehuset?

Men det er vel 2 forskjellige ting?

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Nekter å tro at hun er helt blind. Hun ser både på kameraet og legen på en sånn måte at hun må se noe. Men, blinde ser ikke nødvendigvis ingenting, men når man mister mye av funksjonen kan man være blind. Mulig hun ser nok til å lese lepper, selv om det egentlig høres veldig rart ut.

Ellers sier hun "high", så sier legen at lyden er "high pitch". Litt etterpå sier hun "high pitch". Vil anta at en døv person som får hørsel fint kan tolke lyden som "high" om den er veldig lys/høy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Registrerte meg på en side her en dag og fikk bekreftelsesepost med passordet i klartekst! Er dette vanlig? Jeg trodde passordet ble lagret som en uleselig kokebok var svært vanskelig å hente ut?

Lenke til kommentar

kan en person som er både blind og Døv lære seg å lese blindeskrift ?

Og i tilfelle ja hvordan ?

Les historien om Helen Keller. Hun hadde en lærer som stavet ord i hånden hennes. Det tok lang tid før hun skjønte at det var en sammenheng mellom det hun kjente i hånden og gjenstander rundt henne, men det gikk et lys opp for henne når læreren holdt hånden hennes under vann og stavet "vann" på nytt og på nytt. Da forstod hun at alle ting rundt henne hadde sitt eget begrep som kunne beskrives gjennom tegn, og når koden først var knekket gikk resten av seg selv.

Geir :)

Lenke til kommentar

Registrerte meg på en side her en dag og fikk bekreftelsesepost med passordet i klartekst! Er dette vanlig? Jeg trodde passordet ble lagret som en uleselig kokebok var svært vanskelig å hente ut?

Veldig uvanlig, men det er ikke dermed sagt at passordet kan leses ut av databasen. De kan ha sendt deg akkurat det du skrev inn samtidig som det ble kryptert og lagret.

Lenke til kommentar

Når jeg har på meg solbriller med polarisering (evt. kamera med polariseringsfilter) og ser gjennom bakruta eller siderutene på bilen så blir det mange mørkere flekker. Det blir ikke sånn på rutene i huset. Gjennom siderutene på fly blir det også sånne flekker.

Hvorfor blir det sånn på bare noen ruter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

En annen ting som forøvrig også har irritert meg lenge;

Har ofte opplevd at videoer på nettaviser feiler under avspilling (spesielt på mobil og spesielt på tv2.no). Men uansett hva, så spiller den jævla reklamevideoen helt perfekt, uten lag og kornete bilde, selv med edge-nett! Bruker de en helt annen teknologi for å vise reklamevideoen?`

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...