Need44speed Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) noen ganger kommer blir bokstaven grønn på den stemmedingsen. Betyr det at man skal ha den bokstaven på den strengen? er A høyere enn B høyere enn C osv osv? Endret 17. mars 2014 av Bork Laser Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Du skal ha den "bokstaven" som er oppgitt på de sidene du er gitt. Når "dingsen" blir grønn på f.eks. B så betyr det at B-en er ren. http://no.wikipedia.org/wiki/Skala_(musikk) Annbefaler deg å google selv. Det du spør om er rimelig basic ting som 1000vis har forklart før. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 takker, fikk stemt den nå ble fort mye lettere da jeg kom på en god hest drar fort og f a c e Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Før (mange år siden) var det rødt hode. Nå er det brunt hode. Hvorfor? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Før (mange år siden) var det rødt hode. Nå er det brunt hode. Hvorfor? Synes å huske noe om et stoff som ble forbudt eller noe slikt Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Var det fargestoffet som ble forbudt? Eller byttet de farge i samme slengen som de byttet stoffet, så man kunne skille nye og gamle fyrstikker? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Jeg aner ikke. Dette var vel tidlig på 90-tallet om jeg ikke husker feil? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 (endret) Det kan sikkert stemme. Jeg synes de var finere med rødt hode enn med brunt. Bare nysgjerrig, egentlig. Endret 18. mars 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Ja, jeg husker jeg ble noe skuffet selv på den tiden. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Hvitt fosfor som originalt var brukt i fyrstikker var såpass giftig at en pakke inneholdt nok stoff for å drepe en person. Fra ca. midten av 1800-tallet ble det utviklet ny type fyrstikker med annet type fosfor. Rundt 1925 ble de fleste typer fyrstikker med hvitt fosfor forbudt i de fleste land. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Hvordan oppgir man oppløsningen på runde lcd-skjermer? Og hvordan beregnes antall piksler utfra det? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Hvordan oppgir man oppløsningen på runde lcd-skjermer? Og hvordan beregnes antall piksler utfra det? Man oppgir det som største og minste diameter. Er den sirkelrund så blir de like, f. eks. 240 x 240 pixels. Antall piksler totalt blir da barneskolematte: (240/2)^2 * 3,14, altså rundt 45000 piksler. Geir 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Hvis man har låst seg selv ute av huset, har ikke nøkkel eller legitimasjon, hvordan får man seg inn i huset sitt? Er vel ikke bare-bare å få en låsesmed til å "bryte" seg inn i huset hvis du ikke kan si at du er du? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Vekterselskaper kan vel også hjelpe deg med å komme inn (mot et gebyr selvfølgelig). Hva du gjør med legitimasjon vet jeg ikke. Kanskje politiet kan komme og låse deg inn og vente til du henter leg før de drar. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Regnbuen viser det synlige spekteret ROGGBIF fra sollyset. Men hvor langt ut i IR og UV-området strekker regnbuen seg egentlig? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Regnbuen viser det synlige spekteret ROGGBIF fra sollyset. Men hvor langt ut i IR og UV-området strekker regnbuen seg egentlig? Regnbuen kan bare vise farger som kommer seg ned gjennom jordas atmosfære. Om du kunne se hele regnbuen, ville du se at den egentlig er ca. dobbelt så tykk som mennesker normalt ser. Du ville sett litt UV-lys langs innerkanten, og en del IR-lys langs ytterkanten. Endret 20. mars 2014 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 I teorien kan man vel se alle bølgelengder som er kort nok til å ta en helomvending i en regndråpe (eller?) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Fint lite utenfor de synlige bølgelengdene kommer seg ned fra sola, og gjennom jordas atmosfære. Litt UV og en del IR. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Fint lite utenfor de synlige bølgelengdene kommer seg ned fra sola, og gjennom jordas atmosfære. Litt UV og en del IR. Det sa jeg ingenting på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå