Bruker-33331 Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Hvilken pæretype var det som røk så fort bare fordi du tok på dem? HPS lamper ryker fort hvis du ikke bruker hansker. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Er det virkelig like vanlig å bruke sko innendørs i USA som Hollywood skal ha det til? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Er det virkelig like vanlig å bruke sko innendørs i USA som Hollywood skal ha det til?Dette er visst helt vanlig der det ikke er vinter. Jeg leste på internett en som var forferdet over at folk ville ta av seg skoene inne: "aldri i verden om de får lov til å ta av seg skoene og gå med de svette illeluktende sokkene rundt inne på gulvet mitt". Bisarrt/naivt/tragikomisk uvitende om det faktum at sokkene blir svette og inneluktende fordi de er inni en sko. De setter da fra seg skoene utenfor soverommet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Bensinstasjonene har gått fra pølsemenyer til store hamburgere med pommes fristes, som kan få Burger King til å skamme seg. Hva er årsaken til at Mix og Narvesen ikke gjør det samme? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Bensinstasjonene har gått fra pølsemenyer til store hamburgere med pommes fristes, som kan få Burger King til å skamme seg. Hva er årsaken til at Mix og Narvesen ikke gjør det samme? Kan tenke meg at kundegruppen ikke er like sulten som en typisk yrkessjåfør ? 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) "Før" var det lover og forskrifter som gjorde at bensinstasjoner hadde pølser og ikke hamburger. Hadde de bare pølser var de bare kiosk/bensinstasjon, men skulle de ha burgere og pizza etc ville de blitt gatekjøkken. Det ga noen problemer med reguleringsplaner, mattilsyn, åpningstider, rengjøringsrutiner etc. som gjorde at de fleste bensinstasjoner valgte/var tvunget til å droppe burger og pommes frites fra menyen. Hvordan lover/forskrifter/lokale bestemmelser ser ut i dag vet jeg ikke, men tipper det er noe av /hele grunnen til forskjellene. Endret 11. mars 2014 av M98kF1 2 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Bensinstasjonene har gått fra pølsemenyer til store hamburgere med pommes fristes, som kan få Burger King til å skamme seg. Hva er årsaken til at Mix og Narvesen ikke gjør det samme? Kan tenke meg at kundegruppen ikke er like sulten som en typisk yrkessjåfør ? Det kan jeg ikke tenke meg. Det må jo være masser av penger å tjene for Narvesen og Mix på burgere i helgene. Endret 11. mars 2014 av flesvik Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Bensinstasjonene har gått fra pølsemenyer til store hamburgere med pommes fristes, som kan få Burger King til å skamme seg. Hva er årsaken til at Mix og Narvesen ikke gjør det samme? Kan tenke meg at kundegruppen ikke er like sulten som en typisk yrkessjåfør ? Det kan jeg ikke tenke meg. Det må jo være masser av penger å tjene for Narvesen og Mix på burgere i helgene. Det er det nok. Men hovedsaklig (kun basert på egen observasjon) så kjøper folk kaffe, magasiner og sjokolade etc hos kioskene. På bensinstasjonene går det mer i "mat", sikkert på grunn av yrkessjåfører og andre sultne sjåfører. Når det er sagt, så hadde M98kF1 et godt forslag. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Nytt spørsmål om kiosker og bensinstasjoner: Når du kjøper en hamburger får du litt rabatt på cola. Hvorfor er det ingen tilsvarende rabatt på Burn, Red bull, Battery osv? Det finnes vel folk som vil drikke Battery til maten også? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg tipper Coca-Cola betaler for at akuratt deres brus skal være på det tilbudet. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Jeg vet om en Mix som er oppført som grillbar. Den putter både McD og Burger king til skam burgermessig. De har også mye annet rart jeg ikke har prøvd. Endret 12. mars 2014 av Ted Bundy Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Nytt spørsmål om kiosker og bensinstasjoner: Når du kjøper en hamburger får du litt rabatt på cola. Hvorfor er det ingen tilsvarende rabatt på Burn, Red bull, Battery osv? Det finnes vel folk som vil drikke Battery til maten også? Det er vel ikke spesifikkt cola dette gjelder? Det gjelder vel som regel alle 0,5 liters brus eller alle dispenser brus. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Det varierer kanskje... Ofte gjelder det "alle" 0,5L brus, noen ganger også is-te. Solo er ikke et Coca Cola-produkt. Det dekkes likevel av tilbudet. Men tilbudet dekker ikke energidrikker. Tilbudet burde kanskje inkludere Urge Intense, for det er et Coca Cola-produkt. Men jeg tror ikke det gjør det... Endret 12. mars 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 De er jo en del dyrere enn en halvliter brus noe som vil komplisere prislister etc. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Om man får en pistol rettet mot seg, så vil man reagere instinktivt i dødsfrykt. Vil man da si at instinktet er "modifisert" fordi vi har lært at pistoler er farlige? Eller definerer man det på noen annen måte? Nytt spørsmål om kiosker og bensinstasjoner: Når du kjøper en hamburger får du litt rabatt på cola. Hvorfor er det ingen tilsvarende rabatt på Burn, Red bull, Battery osv? Det finnes vel folk som vil drikke Battery til maten også? Rett og slett fordi de koster mer enn Cola. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Om man får en pistol rettet mot seg, så vil man reagere instinktivt i dødsfrykt. Vil man da si at instinktet er "modifisert" fordi vi har lært at pistoler er farlige? Eller definerer man det på noen annen måte? Ja dette er sjølvsagt ein innlært frykt, personer som aldri har sett ein pistol før vil ikkje ha forutsettningane for å vite kor farlig den er. Men dei vil nok likevell oppleve ein frykt basert på at dei oppfatter det som ein truande situasjon. Men når det er sagt så vil det også være forskjell på trusselsituasjonen etter kor mykje offeret veit om virkemåten. Det har f.eks vist seg at ran/overfall med kniv kan være meir effektivt enn å true med ein pistol. Dette har nok med at dei fleste har tidligare erfaring med skarpe gjenstander og derfor veit korleis eller kan tenke seg korleis det kjennes ut å bli kutta med kniv. Ein pistol er ikkje fullt like effektiv fordi ein då berre har trusselen om død, og ikkje nødvendigvis trusselen om død og smerte sidan pistolen dreper raskare. Situasjonen vil også ha betydning, det hender seg at f.eks flykaprere kan få viljen sin ved å true med ein ufarlig gjenstand som dei påstår er ei bombe. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Bensinstasjonene har gått fra pølsemenyer til store hamburgere med pommes fristes, som kan få Burger King til å skamme seg. Hva er årsaken til at Mix og Narvesen ikke gjør det samme? For å lage pølser trenger man bare å legge en pølse på den roterende grillen, og så kan den ligge der og kose seg til evig tid. Veldig lite arbeid involvert. Burgere krever mye mer jobb å lage. Jeg vet om noen kiosker som lager burgere, og de ansatte bruker veldig mye mer tid ved grillen enn når de lager pølser. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Om man får en pistol rettet mot seg, så vil man reagere instinktivt i dødsfrykt. Vil man da si at instinktet er "modifisert" fordi vi har lært at pistoler er farlige? Eller definerer man det på noen annen måte?Tja, vil vel ikke si at instinktet er modifisert. Å reagere på fare med frykt kan du gjerne kalle instinkt, men vi må lære hva som er farlig eller ikke. Noen ting lærer vi lettere å assosiere med fare, men vi må fremdeles lære det. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Hvorfor er alfabetet i den rekkefølgen det er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå