Jotun Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Spørsmålet er nok mer hva som er best. Et klikk lokk vil etter kort tid tette dårlig grunnet rester fra tannkrem. Skrulokk vil tette bedre men er mindre praktisk..... Lokkene er neppe patentert. Sånn tenker eg. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Jeg bruker Zendium. Colgate inneholder parabener, som er helseskadelig. Jeg har ingenting imot skrukorken. Det koster meg ingenting å skru den av. Og når jeg pakker for reise, vet jeg at korken sitter godt fast. Man kan aldri vite hva vippelokkene til Colgate finner på... Nytt spørsmål: Hvorfor har mange katter hvite poter og forskjellige pelsfarger fordelt utover kroppen? Pelshår av forskjellig farge fra den samme katten har vel samme DNA? Hvis katter kan være dekket av pels av forskjellig farge, hvorfor har ikke mennesker dette på hodet? Endret 4. mars 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Brynhildsen Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvem oppfant vinduene? He he sjekk wikipedia for the full story, det gjorde vi for en tid tilbake og mye tyder på romerne eller egypterne ( hva de skulle med vindu i pyramidene skjønner jeg ikke ). Om de bare fant på å bruke glass til å tette åpninger eller om de har hele vinduskonseptet i lomma vet jeg heller ikke, det har nok utviklet seg over tid. Vi humanoide apekatter er egentlig ikke så ideerike og smarte som man lett får inntrykk av i dag . Gikk mest i pinner og flint de første 200 000 åra. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvorfor pokker har Solidox-tannkremer skrukork når Colgate klarer å diske opp med et vippe-av-lokk?Det er flere forskjellige typer skrukork. Zendium har en "moderne" skrukork med klikkemekanisme som kun trenger å skrus en cm. Vippemekanisme er dumt fordi når det er størknet tannkrem i åpningen kan den ikke lukkes helt og da kan ikke tuben oppbevares stående. Og en vippemekanisme holder ellers dårligere på reise. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvem oppfant vinduene? He he sjekk wikipedia for the full story, det gjorde vi for en tid tilbake og mye tyder på romerne eller egypterne ( hva de skulle med vindu i pyramidene skjønner jeg ikke ). Om de bare fant på å bruke glass til å tette åpninger eller om de har hele vinduskonseptet i lomma vet jeg heller ikke, det har nok utviklet seg over tid. Vi humanoide apekatter er egentlig ikke så ideerike og smarte som man lett får inntrykk av i dag . Gikk mest i pinner og flint de første 200 000 åra. Spørs om han fortsatt lurer på dette 6-7 år etter at han stilte spørsmålet... ;-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Fikk ikke noe svar på spørsmålet før i dag, så bedre sent enn aldri! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvem oppfant vinduene? He he sjekk wikipedia for the full story, det gjorde vi for en tid tilbake og mye tyder på romerne eller egypterne ( hva de skulle med vindu i pyramidene skjønner jeg ikke ). Om de bare fant på å bruke glass til å tette åpninger eller om de har hele vinduskonseptet i lomma vet jeg heller ikke, det har nok utviklet seg over tid. Vi humanoide apekatter er egentlig ikke så ideerike og smarte som man lett får inntrykk av i dag . Gikk mest i pinner og flint de første 200 000 åra. Kan jo være at egypterene sine byggverk ikke besto av kun pyramider... AtW 6 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvorfor pokker har Solidox-tannkremer skrukork når Colgate klarer å diske opp med et vippe-av-lokk?Det er flere forskjellige typer skrukork. Zendium har en "moderne" skrukork med klikkemekanisme som kun trenger å skrus en cm. Vippemekanisme er dumt fordi når det er størknet tannkrem i åpningen kan den ikke lukkes helt og da kan ikke tuben oppbevares stående. Og en vippemekanisme holder ellers dårligere på reise. Jeg har aldri hatt problemer med vippekork på reise (og jeg har reisejobb), men ellers er jeg enig med deg. Case closed Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Hvis tannkremtuben er tett , eller tilgriset så er det ikke være en at det går an å rengjøre den med vann. Endret 5. mars 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Hvis tannkrem tuben er tett eller tilgriset så er det ikke verre enn å rengjøre den med vann. Sånn grovt oversatt. Og som vanlig spot on topic.... Endret 4. mars 2014 av Jotun 1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hva er grunnen til at man besvimer ved harde slag mot hodet? Vanligvis vil vel det å besvime komme som en følge av oksygenmangel eller utmattethet? Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hva er grunnen til at man besvimer ved harde slag mot hodet? Vanligvis vil vel det å besvime komme som en følge av oksygenmangel eller utmattethet?Endring av trykk i hjernen? Bare en logisk gjetting. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hvem oppfant vinduene? He he sjekk wikipedia for the full story, det gjorde vi for en tid tilbake og mye tyder på romerne eller egypterne ( hva de skulle med vindu i pyramidene skjønner jeg ikke ). Om de bare fant på å bruke glass til å tette åpninger eller om de har hele vinduskonseptet i lomma vet jeg heller ikke, det har nok utviklet seg over tid. Vi humanoide apekatter er egentlig ikke så ideerike og smarte som man lett får inntrykk av i dag . Gikk mest i pinner og flint de første 200 000 åra. Kan jo være at egypterene sine byggverk ikke besto av kun pyramider... AtW Glasspyramiden på Louvre er faktisk den største kunstskatten franskmennene klarte å frakte med seg fra Egypt, men obeliskene på Place de la Concorde, i London og i New York har fått mer oppmerksomhet fordi de var mye vanskeligere å transportere. Glasspyramiden var åpenbart ikke støpt i én plate, så det var mulig å demontere den og sette den sammen igjen i Paris. Det antas at den opprinnelig var gravstedet til en av sønnene til Sneferu, som faktisk var lagd av hundre prosent glass. Det hadde vært vanskelig å ha en farao av glass, så han ble oversett til fordel for Khufu, som hovedsaklig besto av stein. Dessverre ble glasspyramiden plyndret i den første mellomepoken, og prinsen og det meste av gjenstandene ble smeltet ned til flasker og billige smykker som gravrøverne solgte til turister. 7 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hvem oppfant vinduene? He he sjekk wikipedia for the full story, det gjorde vi for en tid tilbake og mye tyder på romerne eller egypterne ( hva de skulle med vindu i pyramidene skjønner jeg ikke ). Om de bare fant på å bruke glass til å tette åpninger eller om de har hele vinduskonseptet i lomma vet jeg heller ikke, det har nok utviklet seg over tid. Vi humanoide apekatter er egentlig ikke så ideerike og smarte som man lett får inntrykk av i dag . Gikk mest i pinner og flint de første 200 000 åra. Kan jo være at egypterene sine byggverk ikke besto av kun pyramider... AtW Glasspyramiden på Louvre er faktisk den største kunstskatten franskmennene klarte å frakte med seg fra Egypt, men obeliskene på Place de la Concorde, i London og i New York har fått mer oppmerksomhet fordi de var mye vanskeligere å transportere. Glasspyramiden var åpenbart ikke støpt i én plate, så det var mulig å demontere den og sette den sammen igjen i Paris. Det antas at den opprinnelig var gravstedet til en av sønnene til Sneferu, som faktisk var lagd av hundre prosent glass. Det hadde vært vanskelig å ha en farao av glass, så han ble oversett til fordel for Khufu, som hovedsaklig besto av stein. Dessverre ble glasspyramiden plyndret i den første mellomepoken, og prinsen og det meste av gjenstandene ble smeltet ned til flasker og billige smykker som gravrøverne solgte til turister. Nå henger jeg ikke helt med her? Prøver du å være morsom? Den konstruksjonen er jo åpenbart moderne? AtW Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Tidlig på morgenen for deg AtW... Geir Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 "Hva de skulle med vindu i pyramidene"? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hva er grunnen til at man besvimer ved harde slag mot hodet? Vanligvis vil vel det å besvime komme som en følge av oksygenmangel eller utmattethet?Endring av trykk i hjernen? Bare en logisk gjetting. Hvis trykket skulle endres måtte man i så fall ha deformert hodeskallen... Ellers er spørsmålet interessant... jeg antar at balansesenteret får seg en skikkelig "støkk" av g-kreftene og at det muligens er meningen at man skal besvime for å beskytte noe etter et slikt slag, men jeg aner virkelig ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå