Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer om man tar en ultrasonic fogger i en sterk syre, og en i en sterk base, og lar disse tåkene møte hverandre? Vil det eksplodere på noen måte?

nei, base og syre utligner hverandre

Må innrømme at mine kjemikunnskaper begrenser seg til naturfagen i VG1. Vil det ikke skje mange kjemiske reaksjoner som frigjør energi i form av varme? Vil det skje fort nok til å danne en ekplosjon eller et "fooff!"?

Lenke til kommentar
Må innrømme at mine kjemikunnskaper begrenser seg til naturfagen i VG1. Vil det ikke skje mange kjemiske reaksjoner som frigjør energi i form av varme? Vil det skje fort nok til å danne en ekplosjon eller et "fooff!"?

Det hele skjer veldig udramatisk. Er ingenting man kan se eller høre. Antagelig ikke merke en evt. varmeutvikling av det heller.

Lenke til kommentar

Fordampet syre/base er det samme som sterkt utblandet syre/base. Altså utblandet i luft. Man får dermed ikke den smellen man får hvis man blander væskene. Men fordampet syre og base er ikke akkurat bra for øyne og lunger så jeg ville droppet eksperimentet helt. Det er ikke spesielt gøy (poff) og ikke trygt. Det finnes mye annet man kan gjøre med kjemi som er både morsommere og tryggere.

Lenke til kommentar

Fordampet syre/base er det samme som sterkt utblandet syre/base. Altså utblandet i luft. Man får dermed ikke den smellen man får hvis man blander væskene. Men fordampet syre og base er ikke akkurat bra for øyne og lunger så jeg ville droppet eksperimentet helt. Det er ikke spesielt gøy (poff) og ikke trygt. Det finnes mye annet man kan gjøre med kjemi som er både morsommere og tryggere.

Var overhodet ikke planen å teste ut dette, derfor spurte jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg trædde ballong på papprør for å lage noe tilsvarende. Din konstruksjon høres bedre ut.

Du vet sånne papprør med små plastposer som de har i fruktavdelingen på butikken.

Men jeg lurer også på hva slags rør som kan brukes som blåserør?

Vi brukte disse kleshengerrørene til å feste foran på super soaker 1500. Ble næremest som en spikerpistol om man pumpet den helt opp. Så puttet vi steiner, erter, skruer og annet faenskap oppi og skjøt på hus. Var rimelig fornøyd med at jeg "fant det opp", men siktefunksjonen kunne virkelig vært bedre.

S3010003.JPG

Endret av Fasit
Lenke til kommentar

Blir ikke kongen lei etterhvert?

Lei av?

Er antagelig forholdsvis skjeldent at noen tiltaler han korrekt.

Som nevnt, handler kongen er nok spørsmålet "pose", eller "vil du ha pose". Ikke "Kan jeg behage deres majestet med en bærepose?"...

Hovedsakelig blir han nok behandlet og tiltalt som hvem som helst andre.

På den en siden sier noen at kongen skal behandles som en vanlig person ( jeg har forstått det slik at mange av de kongelige ikke ønsker å skille seg så mye ut )

på den andre siden så har man den delen av befolkningen skal være så fin på det at de irriterer seg over at man ikke bruker riktige formaliteter

hvorfor må det være slik ?

Lenke til kommentar

Har overvektige folk større og kraftigere benbygning og organer enn tynne folk?

I utgangspunktet nei. De har bare mer fett (eller muskler) rundt organene og skjelettet. Noen ting vil dog vokse: Bukhinnen strekkes med fettinnholdet. Noen sier at leveren, som skal fordøye alt fettet, vokser med oppgaven. Men de får ikke større hjerte eller lunger.

Og over lang tid kan lårbenet bli tykkere for å hanskes med vekten det skal bære (nærmere bestemt fordi overvektige går anderledes, og dermed belaster lårbeinet på en annen måte.)

Men folk kan være "født" med kraftig beinbygning og allikevel ikke være overvektige, og de kan ha en spinklere beinbygning og legge på seg.

At overvektige er det fordi de er "kraftigere bygget" er nok en myte.

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått så åpner de stedet det vibratoren er og legger to ledninger slik at de kortsluttens når vibratoren aktiveres, som f.eks når den ringer. Hva kretsen ellers gjør er det ikke godt å si.

Vibratoren er forøvrig på bunnen av mobilen, ledningen går til toppen hvor høytaleren sitter.

Hvis jeg husker riktig.

Og den ene komponeten ser ut som en bryter, som sikkert er for å detonere den(selvmordsbombe).

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager ville man bruke en mobiltelefon som detonator som en selvmordsbomber? Man kan jo bruke alt annet enn en mobil. Det gir ikke mening med defusing heller da alt man trenger er en bryter til å fyre den av, eller hva enn å de bruker til å detonere eksplosivene sine. Hensikten med mobil er jo nettopp det at man ringer til den fra en trygg avstand.

Jeg synes heller det ser ut som en slags spole. Og om det er høyttalere eller vibrater som ledningene er koblet til er kanskje ikke så relevant, så lenge man får et signal når telefonen ringer

Lenke til kommentar

k4q6Lrn.jpg

Kilde: http://imgur.com/gallery/k4q6Lrn

Er dette faktisk en ting folk gjør?

Jeg trodde dette var ting som folk gjorde i filmer, er komponentene legit?

Jeg leter ikke etter en bombeoppskrift, så utelukk forklaringer på hvordan man lager en slik, bare forklar meg om det er legit eller ikke.

Hvis ikke bildet er ekte så er det 'based on a true story'. ;)

Det florerte med improviserte bomber blant annet i Irak(gjør det sikkert ennå). En mobil er en ganske enkel måte å ordne en fjernstyrt utløser på, jeg ser du har allerede fått et par forslag på hvordan det kan gjøres reint teknisk. Garasjeportåpnere kan også brukes. ;)

I Irak fant Amerikanerne fort ut hva som skjedde så det ble visst rutine å rykke fram under full jamming (molbildekningen borte? Amerikanerne er i nabolaget..) så opprørerne fant fram til andre metoder, det skal visstnok ha vært poppis å bygge om fjernkontroller til TV(IR er vanskeligere å jamme)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...