Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har mange feminister og lesbiske herrefrisyrer?

Akkurat det er ei stor generalisering som ikkje stemmer spesielt godt. I alle fall ikkje for feminister (korleis du enn no definerer det).

Men for lesbiske så finnes det i alle hovedsak to grupper av lesbiske, feminine og maskuline. Av dei som er typisk guttejente så vil dei ofte også gå i bukser og ha kortklipt hår og negler.

Dei som er meir feminine vil også kle seg meir feminint.

Grunnen til at du har den oppfattninga av at lesbiske har herrefrisyre er rett og slett fordi det er lettare å "identifisere" dei lesbiske kvinnene som har maskuline trekk. Lesbiske som er feminine ser ut som dei fleste andre kvinner og stikker seg dermed ikkje ut på samme måten.

Det er akkurat det samme for maskuline homofile menn, dei ser også ut som vanlige menn og blir derfor ikkje lagt merke til like lett som dei mannfolka som har feminine trekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat det er ei stor generalisering som ikkje stemmer spesielt godt. I alle fall ikkje for feminister (korleis du enn no definerer det).

Men for lesbiske så finnes det i alle hovedsak to grupper av lesbiske, feminine og maskuline. Av dei som er typisk guttejente så vil dei ofte også gå i bukser og ha kortklipt hår og negler.

Dei som er meir feminine vil også kle seg meir feminint.

Grunnen til at du har den oppfattninga av at lesbiske har herrefrisyre er rett og slett fordi det er lettare å "identifisere" dei lesbiske kvinnene som har maskuline trekk. Lesbiske som er feminine ser ut som dei fleste andre kvinner og stikker seg dermed ikkje ut på samme måten.

Det er akkurat det samme for maskuline homofile menn, dei ser også ut som vanlige menn og blir derfor ikkje lagt merke til like lett som dei mannfolka som har feminine trekk.

Det var kanskje litt kvast formulert av meg, men jeg generaliserer ikke :)

Lenke til kommentar

Hvor vidt dette er teknologi eller vitenskap får være en diskusjon vi får ha til gode, men jeg lurer fælt på hvordan folk navngir hester. De fleste hestenavn jeg har snublet over er jo helt bort i natta sære og tidvis idiotiske. Jeg snakker da om slike hester som man ofte finner travende eller galloperende rundt på en bane.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor vidt dette er teknologi eller vitenskap får være en diskusjon vi får ha til gode, men jeg lurer fælt på hvordan folk navngir hester. De fleste hestenavn jeg har snublet over er jo helt bort i natta sære og tidvis idiotiske. Jeg snakker da om slike hester som man ofte finner travende eller galloperende rundt på en bane.

Jeg fant dette: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070607231322AA5937P

Se beste svar. Da viser det seg at i profesjonell sammenheng må hesten ha et unikt navn s ikke er brukt før. Hvorvidt dette stemmer, aner jeg ikke.

Fant også en link til: http://m.livescience.com/14020-kentucky-derby-weird-horse-names.html

Dette gjelder USA, men skal ikke se bort i fra at de har det slik i Norge også. Hestefolk er, som alle vet, rare dyr.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

[...]for eksempel en elektrisk ovn være lite økonomisk og hvor foregår i så fall energitapet?

Nei, men ja. Elektriske ovner har i utgangspunktet virkningsgrad på omtrent 100%, alt blir gjort om til varme, men varmen havner ikke nødvendigvis der du vil ha den og kanskje ikke når du trenger den heller. F.eks varmekabler i betonggulv er gode på å holde jevn temperatur, men det blir en del "tap" på at du varmer bakken under huset og de vanskeliggjør nattsenkning av temperaturen, panelovner med høy effekt kan gi varm luft oppunder taket mens det fremdeles er kaldt på gulvet etc. Så forskjellen på lite og mye energiøkonomiske (elektriske)ovner avhenger av om ovnen er tillpasset rommet den står i og bruken av rommet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så en tråd på freakforum om motorsykler kunne bli tatt i fotobokser osv. Så begynte jeg å lure litt. Går det f.eks ann å ta en ipad eller noe lignende. spille av en video av en bil som kjører over fartsgrensen også blir den tatt av fotoboksen? haha

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener her.

En fotoboks måler gjennomsnittet ditt over to punkt, som regner ut gjennomsnittsfarten din over de to punktene. Hvis farten din er for høy, så tar den bilde av deg. Ikke fordi kameraet selv ser at du kjører for fort, men fordi sensorene som er plassert ut sammen med kameraet registrer deg.

Så hvis du spiller av en video på iPaden din fremfor en fotoboks, så vil fotoboksen egentlig bare stå og glane veldig rart på deg og ikke gjøre noe.

Dersom du vil bli tatt for å kjøre for fort med en iPad, så må du nesten montere hjul og motor på den. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom du vil bli tatt for å kjøre for fort med en iPad, så må du nesten montere hjul og motor på den. ;)

Jeg antar at noen kunne holde opp iPad'en foran fotoboksen mens noen andre kjørte forbi i stor fart. Kameraet tar dermed bilde av iPad-skjermbildet som igjen er bilde av en tilfeldig bil. Skal vel godt gjøres å treffe med utsnittet, og ikke minst ville det antagelig være kraftig ute av fokus, men...

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...