TRD4U Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hva skjer med bussen som var åsted for trippeldrapene utenfor Årdal, etter at politi og åstedsgranskere har fullført sine undersøkelser? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hva skjer med bussen som var åsted for trippeldrapene utenfor Årdal, etter at politi og åstedsgranskere har fullført sine undersøkelser? Sidan drapene skjedde i ein buss så vil bussen være både åsted og eit bevis. Men når dei tekniske undersøkelsane er ferdig, og det ikkje lenger er behov for å ha bussen som bevis (altså når saka er avgjort i retten) så vil bussen bli levert tilbake til eigaren. Litt avhengig av kva slags tilstand bussen er i så blir den enten reparert og tatt i bruk igjen eller så blir den vraka. Sjølv om enkelte kanskje synest det er ubehagelig at reise med ein buss som folk har død i så er det ikkje noken forskjell på dette og ei leiligheit eller hotelrom der folk har død. 3 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Jeg har en LED-lampe stående på rommet mitt over senga. Når jeg har skrudd av lyset og vendt meg til mørket kan jeg strekke ut hånda og holde rundt stativet på lampa, og LED-pæra begynner å skinne meget svakt. Det er nok at hånda mi bare er i kontakt med metallet i lampa, så begynner dioden å lyse/gløde. Jeg har tenkt litt på om det kan være at svake elektriske signaler som går til celler i kroppen skaper et meget svakt magnetfelt som igjen kanskje induserer en strøm som gir dioden nok energi til å gløde svakt? Noen som kan bekrefte eller avkrefte det? Eller som har konkrete ideer for hvorfor det skjer? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hva er forskjell på administratos og moderator her på diskusjon.no? Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Jeg har en LED-lampe stående på rommet mitt over senga. Når jeg har skrudd av lyset og vendt meg til mørket kan jeg strekke ut hånda og holde rundt stativet på lampa, og LED-pæra begynner å skinne meget svakt. Det er nok at hånda mi bare er i kontakt med metallet i lampa, så begynner dioden å lyse/gløde. Jeg har tenkt litt på om det kan være at svake elektriske signaler som går til celler i kroppen skaper et meget svakt magnetfelt som igjen kanskje induserer en strøm som gir dioden nok energi til å gløde svakt? Noen som kan bekrefte eller avkrefte det? Eller som har konkrete ideer for hvorfor det skjer? Jeg vet dette også skjer med lysrør. I disse så er det vel en gass som gløder, og blir startet med en høyspenning. Høy spenning medfører at det er veldig lite strøm som skal til for at disse gløder, og dermed kan disse også lyse ved berøring pga statisk elektrisitet, antar jeg. Jeg har også opplevd at disse lyser svakt om jeg holder mobiltelefonen nært dem, så elektromagnetisme er nok også sannsynlig. Jeg er litt usikker på hvordan LED-teknologien fungerer, så jeg skal ikke si så mye om det. Men det er et godt spørsmål i alle fall! Ble nysgjerrig selv, så skal google litt. Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Jeg tar meg selv ofte i å bruke "yeah" istedet for "yes" i både formelle og uformelle situasjoner når jeg snakker engelsk. Jeg vet at "yeah" er mer uformelt, men kan det anses som upassende eller frekt brukt for eksempel til en butikkansatt, eller servitør? Som i Q:"Would you like something to drink" A:"Yeah, I'd like a beer"? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Jeg tar meg selv ofte i å bruke "yeah" istedet for "yes" i både formelle og uformelle situasjoner når jeg snakker engelsk. Jeg vet at "yeah" er mer uformelt, men kan det anses som upassende eller frekt brukt for eksempel til en butikkansatt, eller servitør? Som i Q:"Would you like something to drink" A:"Yeah, I'd like a beer"? Mtp. at de antagelig helt tydelig hører at du ikke har engelsk som morsmål, så tar de neppe sånne småting så nøye... Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Ingen som brydde seg da jeg var i USA hvertfall. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Det her 10/10 would bang & 2/10 not bang. 10/10 er det egentlig positivt? Synes å ha lest st det var omvendt at 2/10 da var du digg og bli pult mens 10/10 omvendt. Forklaring? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Du har hørt feil. 10/10 er naturligvis best. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Det her 10/10 would bang & 2/10 not bang. 10/10 er det egentlig positivt? Synes å ha lest st det var omvendt at 2/10 da var du digg og bli pult mens 10/10 omvendt. Forklaring? 10/10 betyr 10 poeng av 10 mulige. 2/10 betyr 2 poeng av 10 mulige. Så, 10/10 er hovedsakelig positivt, men "10/10, would bang" er ikke akkurat ett vitenskapelig uttrykk, så lokale/andre varianter kan åpenbart eksistere. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Ja men når jeg ser bilder av hotte damer står det 2/10. Så dette er omvendt? Hvis det kun er klartekst, 10/10 betyr det at hun er deilig og ha sex? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 http://knowyourmeme.com/memes/210-would-not-bang Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Ja og der står det under 10/10 bilder av stygge damer og sånt. Så da må det være omvendt Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 10/10 betyr det at hun er deilig og ha sex? Hæ? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Det er ironi Ja så da vil 10/10 si at man er stygg mens 2/10 si at man ser bra ut. Riktig? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Vist en bruker blir slettet blir trådene den brukerene har startet slettet? Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Ja så da vil 10/10 si at man er stygg mens 2/10 si at man ser bra ut. Riktig? Hva det aktuelle memet angår, ja. Ellers, nei. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Hva er forskjell på administratos og moderator her på diskusjon.no? Dette er ikke et "snedig spørsmål" relatert til Teknologi og vitenskap, men jeg får svare likevel: https://www.diskusjon.no/om-forumet/moderator-r9/ https://www.diskusjon.no/om-forumet/administrator-r10/ På denne Wiki-siden finner man mange svar angående Diskusjon.no. Spørsmål kan også rettes til veiledere/moderatorer. Endret 28. november 2013 av Quote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå