Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Jeg har observert 25 blå dyr." => "Det finnes kun 25 blå dyr."

Kom igjen. Det der er et lavmål blant logiske slutninger. Bare blant insektene er det ganske mange flere. Blå er kanskje ikke den vanligste fargen i naturen, men den finnes i aller høyeste grad. Det finnes også organiske blå pigmenter, for eksempel indigo.

Du forstod ikke ironien i innlegget mitt, jeg er fullstendig klar over at det er en helt ekstrem logisk feilslutning. Den helt bevisst, i et forsøk på å vise Elgen hvor feilslått hans logikk er. :)

Lenke til kommentar

Du forstod ikke ironien i innlegget mitt, jeg er fullstendig klar over at det er en helt ekstrem logisk feilslutning. Den helt bevisst, i et forsøk på å vise Elgen hvor feilslått hans logikk er. :)

Her tror du at du vet hvordan jeg tenker og skal får meg inn på et annet sport .

men det er jo slike ting normalt psykologer og hjerne vaskere deriver med for å forandre personligheten til andre personer.

Enkelte politikerer deriver også med dette .

 

jeg forstår ikke helt hvorfor du ville endre på meningene mine.

 

Er det fordi du sammen med flere andre ønsker å begrense hva man tar opp i denne tråden slik at enkelte spørsmål man lurer på ikke skal diskuteres ?

jeg får nemlig det inntrykket

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke nødvendigvis endre på meningene dine, jeg ville bare vise at det er ganske poengløst å komme med en liste på 25 dyr som er blå, når det finnes millioner av arter. Med dagens enorme informasjonsflyt gjennom internett er det ikke rart at du finner en slik liste.

 

Du forstår vel at 25 dyr ikke er mye i forhold til 8,7 millioner arter?

Lenke til kommentar

Tror nok bare Albin (RIP) kunne svart på det.

 

Uansett ville nok elgen være i større fare enn om den var brun. Det er veldig mange flere blåbærplukkere enn det er jegere i skogen, for ikke å snakke om den utvidede jaktsesongen!

 

Blå elg. Nei, den er i så fall genmodifisert!

Lenke til kommentar

Jeg var inne på det jeg også, men det ser ikke ut til å være helt det samme. Pewter oppgis som 94/1/5 Sn/Cu/Sb nå til dags, men det ble brukt bly i gamle dager. Hardtinn oppgis til å være Sn/Ca/Sb med noe varierende blandingsforhold i de kilder jeg har funnet. Bruksområdet for de to er vel identisk, uansett.

 

Så forresten nå at SNL har en artikkel som heter Pewter, så det er mulig det ikke finnes noe godt norsk ord.

Lenke til kommentar

Går helt sikkert an det, om lakken ikke absorberer noe i det synlige spekteret så vil den nok framstå som blank i hverdagen. Kan jo hende at klar lakk som brukes i dag absorberer i UV-området og er i og for seg en slags UV-lakk.

 

PS: tenker at klarlakken idag får fargen fra innblandede pigmenter, så om du blander inn noe som absorberer i UV-området så har du fått deg en UV-lakk.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke nødvendigvis endre på meningene dine, jeg ville bare vise at det er ganske poengløst å komme med en liste på 25 dyr som er blå, når det finnes millioner av arter. Med dagens enorme informasjonsflyt gjennom internett er det ikke rart at du finner en slik liste.

 

Du forstår vel at 25 dyr ikke er mye i forhold til 8,7 millioner arter?

 

Poenget var jo hvor lett man fant disse dyrene , hadde jeg lett lit mer så hadde jeg funnet langt flere

Da sammenligner med alt som er ute på nettet , der ikke alt er så lett å finne

 

Til dere som lurer på det finnes blå elger .

jeg vet at algen er grå og at den da er vanskelig å få øye på fra langt hold

Da hadde kanskje vært en fordel hvis den var blå slik at den ble synlig når man lyste på den fra langt hold

:)

 

Når man er inne på det med farger ( det jeg egentlig skulle spørre om her ) går det an å kategorisere hvilke farger som er mest synlige i halvmørket ?

selv innbiller jeg meg at lys grå og gul er mest synlig

Lenke til kommentar

Går helt sikkert an det, om lakken ikke absorberer noe i det synlige spekteret så vil den nok framstå som blank i hverdagen. Kan jo hende at klar lakk som brukes i dag absorberer i UV-området og er i og for seg en slags UV-lakk.

 

PS: tenker at klarlakken idag får fargen fra innblandede pigmenter, så om du blander inn noe som absorberer i UV-området så har du fått deg en UV-lakk.

 

Du mener vel omvendt? Rød lakk absorberer alle andre farger unntatt rødt. Jeg diskuterte spørsmålet mitt på jobben og de mente en UV-farget lakk ville se svart ut til vanlig.

Lenke til kommentar

Hvor mye koster det å produsere antimaterie? Hva er f.eks kiloprisen på antihydrogen?

 

Scientists claim that antimatter is the costliest material to make.[42] In 2006, Gerald Smith estimated $250 million could produce 10 milligrams of positrons[43] (equivalent to $25 billion per gram); in 1999, NASA gave a figure of $62.5 trillion per gram of antihydrogen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Antimatter#Cost

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...