binko Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Morn, fysikk/kjemi/biologi/samfunns/historie og teorinerder! Har et praktisk spørsmål som enhver idiot lurer på. Dere vet de farge... kladdene under mange pappkartonger..? Hva er de for? Fargekoder? Regis.. re.. reg.. sånn at de vet hva det er? Forresten, under Kuli-kartongene står det "Hvorfor kikker du her?". Så det i dag. Binko! Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Forresten, under Kuli-kartongene står det "Hvorfor kikker du her?". Så det i dag. Ja, kvifor kikker du der? Neida, låg merke til det i vår eller sommar trur eg. Sikkert berre meint på tull, for å vere morosam elns. Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvordan balansere likninger? Altså reaksjonslikninger, unnskyld hvis det blir for snedig .. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=855960&hl= Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har et praktisk spørsmål som enhver idiot lurer på. Dere vet de farge... kladdene under mange pappkartonger..? Hva er de for? Fargekoder? Regis.. re.. reg.. sånn at de vet hva det er? Det er de trykkfargene som er brukt for å få fram grafikken på kartongen som er de flekkene. Disse fargene skal ha visse fargeverdier etter at de påført papiret/pappen, og fordi de ulike fargene er framstilt av ulike pigmentstoffer, så betyr dette at de ulike fargene trekker mer eller mindre inn i ulike overflater. For at fargebilder og lignende på kartongen skal se riktige ut kan det derfor være nødvendig å øke eller minske mengden av en farge i trykkeprosessen. I stedet for å kalibrere mot steder i fargebildene (som er en nesten umulig metode), så kalibreres fargen på disse rene fargeflekkene. Fargeflekkene brukes altså mest i innkjøringen av trykkingen, men sjekkes også på stikkprøver underveis. Også ved trykking av andre trykksaker (f.eks aviser) brukes slike kalibreringspunkter. Det brukes også spesielle kryss, såkalte passmerker, der skal de ulike fargene ligge nøyaktig oppå hverandre for at bilder og lignende skal se skarpest mulig ut. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Forresten, under Kuli-kartongene står det "Hvorfor kikker du her?". Så det i dag. Ja, kvifor kikker du der? Neida, låg merke til det i vår eller sommar trur eg. Sikkert berre meint på tull, for å vere morosam elns. Hadde en på gamlejobben som printa ut bitte bitte små lapper typ den på Kuli-kartongene og hang de rundt over alt på jobben. Under bordet, inni stikkontakter, bak fryser'n (the list goes on)... Like morsomt hver gang man fant en... Slutta der nå, men tviler på at de har funnet alle Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 sitter her med en gammel zippo lighter som ikke har flint i seg.. går det ann å legge inn noe annet enn flint for å få det til å virke? Ja, du kan bruke flint fra tomme éngangslightere. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hva er navnet på det stoffet som tennes ved kontakt med står eller jern. Det finnes som en liten stikke som du kan skarape mot stål eller jern også kommer det masse gnister. Det er en slags nød "lighter" so kan bli våt. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hva er navnet på det stoffet som tennes ved kontakt med står eller jern. Det finnes som en liten stikke som du kan skarape mot stål eller jern også kommer det masse gnister. Det er en slags nød "lighter" so kan bli våt. flint. du gnir det jævla fort også kommer det gnister. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det er ikke flint. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Er det noen land i dag som har nasjonalisme? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Er det noen land i dag som har nasjonalisme? de fleste? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Tenker på en mer radikal slik som vi så i Tyskland før krigen og alt som førte dem på gal vei. Kanskje ikke like ekstrem da. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nytt spørsmål: Hvilken jernforbindelse inneholder jerntabletter og brokkoli? (Fe2O3 ?) Ifølge http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_tablet: Iron can be supplemented using various pharmacological forms, such as iron(II) sulphate Ifølge http://dietary-supplements.info.nih.gov/factsheets/iron.asp: There are two forms of dietary iron: heme and nonheme. Ellers er broccoli vissnok veldig bra for synet, spesielt nattsynet, men jeg er usikker på om mye broccoli gjør at du ser litt inn i infrarødt. Jeg har merket det står endel kraftige IR-lyskastere i Oslo, der en kan teste seg selv. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 I kina kan man bare ha et barn, men hva skjer hvis et par får tvillinger? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Ifølge norsklæreren min, så gjør det ingenting om du får tvillinger. Jeg er ikke så veldig inn i det der, men det virker jo logisk, for du kan ikke så veldig mye for at du får to unger i samme slengen. Endret 1. november 2007 av Mikachu Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Min far fortalte meg nylig at på en av hans tidligere jobber, hvor de dreide i titan, så kunne de dreie metallet så hardt at det begynte å brenne, omtrent som magnesium. Dette fikk meg da til å lure; hvilket av disse to metallene produserer mest lys når det brenner? Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Er det noen land i dag som har nasjonalisme? Norge ? Du ser jo hvordan det er i 17. mai. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hva er navnet på det stoffet som tennes ved kontakt med står eller jern. Det finnes som en liten stikke som du kan skarape mot stål eller jern også kommer det masse gnister. Det er en slags nød "lighter" so kan bli våt. er det en slik du mener? jeg fant ivartfall denne under navnet ildstål... men kjært barn har mange navn har 2 stykker selv hjemme en plass tror jeg Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kan man kjøpe "Corn dogs" i norske butikker? Noen som vet om det er godt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå