LonelyMan Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg kjøpte en aircondition og fikk den i dag, 9000 BTU og lurer på om jeg kan ha den på 24 timer i døgnet, og hvor lenge jeg kan gjøre dette, om jeg bør forvente dyr strømregning av det i lengden. Dette er de snedige spørsmål. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Å svare på det siste spm er helt umulig, da det kommer an på så enormt mange faktorer. Men kan sikkert finne en som gidder å regne på et eller to eksempler. Men, JA. Du vil jo selvsagt få en større strømregning om du har denne på 24 timer i døgnet. Men hvor mye kommer an på temperaturinnstillinger, utetemperatur, isolering, areal, osv osv. Man må jo også vite litt om effektbruken til kjøleren, noe som ikke er lett når du ikke skriver typen.... Om den kan stå på hele døgnet? Ikke spesielt snedig, men selvsagt kan den det? Hvor lenge må du evt. lese i manualen hvis det finnes begrensninger på dette. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Kan du ikke stille den inn på en viss temperatur, slik at den skrur seg av når temperaturen er nådd? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Den fungerer akkurat som en varmepumpe bare motsatt. Man stiller inn ønsket temperatur, og da jobber den så lenge det er varmere i rommet. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Jo den skrur seg av når tempen er nådd. Det er en 2600 Watt, dvs 2,6 Kilowatt time, en typisk pris på kilowatt time er 34,56 øre i Juni måned hos Hafslund, så det er jo et lett regnestykke, om jeg har den på 24 timer i 31 dager så vil det koste (((34,56 * 2,6) * 24) * 31) / 100) = 668,52 kroner vil det koste hvis den står på 24 timer i 31 dager. Endret 25. juli 2013 av LonelyMan 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hvorfor spør du dette snedige spm? Når det er sagt er regnestykket feil. For den vil ikke stå på med full effekt hele tiden. 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg har et nytt snedig spørsmål. På cool mode så står kompressoren på, men på dry mode, så fjerner den fuktighet i rommet, det snedige spørsmålet er, hvor lenge bør jeg kjøre dry mode om gangen, en time? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Hvordan er dette snedig? Kan du ikke lage deg en egen tråd der du får brukerstøtte for ditt produkt? Endret 25. juli 2013 av KoKo_ 8 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hvor høyt flyr vanlig pollen fra planter som sprer det via vind? Opp til godt over vanlig flyhøyde (10 km). David Attenborough har vært oppe i ballong og tatt prøver av lufta i den høyden. Han fant både pollen, insekter og til og med edderkopper med flygetråd. Det ble brukt til å forklare hvorfor planter og insekter kan spre seg raskt fra kontinent til kontinent. 2 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Snedig spørsmål: Er det noe Simen1 ikke kan overraskende mye om? 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Snedig spørsmål: Er det noe Simen1 ikke kan overraskende mye om? Ikke snedig. Fordi svaret er et soleklart nei! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Spørsmålet inneholder "weasel words". Hva ligger i "overraskende mye"? 1 Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 så mye at du blir overasket? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 så mye at du blir overasket? Hvem blir overrasket? Jeg? Krikkert? Mixy? Du? Personlig blir jeg ikke veldig overrasket lenger når Simen1 har svaret på noe, uten at det blir mindre imponerende å se svarene av den grunn. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 La oss bytte ut overraskende med unormalt da, så har vi et litt mer nøytralt utgangspunkt ^^ Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Hva slags gevær er dette? Er det laget bare for tull, eller kan det brukes til noe fornuftig? http://www.youtube.com/watch?v=-EVqT3XEzss Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/.577_Tyrannosaur 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Hvis man soler seg, hvor lang tid er det vanlig at det tar før man kan merke resultater på fargen? Og hvor lang tid tar det vanligvis under direkte sollys, uten solkrem, å bli solbrent? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Det er vel forskjellig fra person til person. Jeg må være i veldig veldig sterk sol før jeg blir solbrent og blir svært sjeldent solbrent. Min bror blir solbrent veldig fort og må bruke solkrem om han ikke vil ende opp som en avskallet tomat. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Jeg har som privatperson investert i innkjøp av fibertilknytting for et par år siden. Jeg har nå fått et skriftlig "Tilbud på Oppgradering av internetthastighet" til 60/60mbit. Det snedige her, er at merprisen blir 100 ekstra i måneden, den samme som NTE hele tida har annonsert på nettsidene sine. Så på generelt grunnlag, kan et slik "tilbud" faktisk kalles et tilbud når prisen for varen/tjenesten er den samme, og har vært den samme det siste året? Endret 31. juli 2013 av dabear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå