Quote Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 I en bil. Er det over hodet mulig å tappe strøm fra batteriet mens bilen er igang? La oss si at jeg trekker store mengder strøm gjennom sigarettenneren (drit i sikringen) vil dynamoen her ha enerett eller vil det komme til et punkt der batteriet også leverer strøm? Jeg og noen andre ble stående og prøve å starte en bil med startkabler. Etter mange forsøk på å starte bilen, så slukket faktisk bilen som leverte strøm. Så ja, det er mulig. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Det følger av Kirchhoffs strømlov. Hvis du trekker mer enn generatorens ladestrøm fra kretsen så vil den resterende strømmen komme fra batteriet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Skjønner. Trodde det var et skillerelé der jeg. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Hvem har høyest dødsrate? Basehoppere eller bilister? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Både ved å trekke poeng fra juksemakeren og ilegge en bot på x sveitiske franc. Kan jo nevne at Rolland sine poeng på ene spurten i 20. etappe i år ble annullert nettopp slik du nevner; ved å presse en annen syklist ut i publikum. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Hvem har høyest dødsrate? Basehoppere eller bilister? Definitivt basehoppere. Med en STOOR margin. Fra wikipedia: BASE jumping as of 2002 has an overall fatality rate estimated at about one fatality per sixty participants.[24] A study of 20,850 BASE jumps from the same site (the Kjerag Massif in Norway) reported 9 fatalities over the 11-year period from 1995 to 2005, or 1 in every 2,317 jumps.[25][26] However, at that site, 1 in every 254 jumps over that period resulted in a nonfatal accident.[25] As derived from this same jump site study, BASE jumping is the most dangerous recreational activity in the world, with a fatality and injury rate 43 times higher than parachuting from a plane.[25][26] En av 60 dauer altså, det kan man ikke si om bilister. Jeg fant ikke noe livstids dødsrisiko i trafikken, men årlig er risikoen i Norge 3,4 per 100 000 innbyggere per år. (ta med at ikke alle innbyggere har sertifikat eller kjører) Endret 22. juli 2013 av flesvik Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Så vis 60 basehopperw hopper 40 ganger, så vil 1 dø? Hvorfor denne antagelsen om 40 hopp? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Sabotasje skjer veldig ofte (desverre) i TdF. Flere ryttere prøver å sabotere for konkurrenter enten det er i en spurt ved mållinjen eller ved de innlagte spurtene og klatringene hvor det utdeles poeng. Det vanligste er å presse motstanderen ut mot siden. Dog blir alle sprinter filmet og det holdet jurymøte etter hver etappe om nødvendig, så slik oppførsel blir ofte straffet. Både ved å trekke poeng fra juksemakeren og ilegge en bot på x sveitiske franc. Jeg er ikke ute etter rytter mot rytter, men om en publikummer saboterer en syklist for å la sin egen favoritt vinne. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Ikke vet, jeg. Men, hva er egentlig mest korrekt å si her til lands? Nettside eller webside? Eventuelt noe annet? Webside finnes ikke i ordboka. Det gjør derimot nettside. Hva som derimot er mest korrekt å SI er noe annet enn det å skrive. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=nettside&begge=+&ordbok=begge Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Det dør nok langt flere i trafikken på verdensbasis årlig. Jeg vil tippe 1000 ganger flere, men så reises det jo sikkert 1 000 000 ganger så mange passasjerkm med bil enn basehopperne gjør. Så det kommer helt an på hvordan man regner. Lenke til kommentar
Justified Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Hvordan måler baderomsvekten fettprosent? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Den måler elektrisk motstand, og beregner verdien ut fra visse antagelser. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Den måler elektrisk motstand, og beregner verdien ut fra visse antagelser. Altså gjennom ett ben til det andre da? Hva om han har lav fettprosent i ben-regionen men mye mer rundt magen? Blir det upresist da eller har den noe genial løsning for dette? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Det blir upresist. Som Hårek sier er det visse antagelser som ligger til grunn. F. eks. snittverdier for vekten som er målt og den elektriske motstanden. Om jeg ikke husker feil blir den til og med påvirket av hvor hydrert du er. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Og hvor svett man er under beina. Osv osv.... 1 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Jeg er ikke ute etter rytter mot rytter, men om en publikummer saboterer en syklist for å la sin egen favoritt vinne. Har du noen eksempler? Har fulgt Touren i nesten 7 år på rad nå, og kan ikke huske en lignende hendelse. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Har du noen eksempler? Har fulgt Touren i nesten 7 år på rad nå, og kan ikke huske en lignende hendelse. Jeg tenker ikke på en spesiell hendelse. Jeg bare kom til å tenke på hva straffen hadde vært for en publikummer (i verste fall betalt av en konkurrent) å sabotere (for eksempel for Froome) slik at han tapte sammenlagtseieren? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Det har vel tidvis ligget tegnestifter o.l. i kjørebanen. De har vel aldri funnet ut hvem som gjorde det? Hva skjedde med han som kasta piss på Cavendish i år? Det kan jo nesten sammenlignes. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 KoKo_: Vel, vis Touren har vet, bruker de bare loven som brekkstang. Hva er staffen i f.eks Frankrike for hardt overfall? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hvor høyt flyr vanlig pollen fra planter som sprer det via vind? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå