Simen1 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Hvor kan jeg finne en analyse av alderen på norske boliger? Hva er for eksempel gjennomsnittsalderen på en norsk enebolig? Blokkleilighet? Hvor stor andel av boligmassen er over 50 år gammel? (byggeår) Over 100 år? under 10 år? Endret 18. juli 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Dato om byggeår for alle bygninger og påbygg ligger i matrikkelen. Så sjølv om eg ikkje veit om nokon som har laga ein slik rapport så er dette ein forholdsvis enkel spørring som kan kjøyrast frå databasen. Eg veit at politiet gjer noke liknande når dei skal sende ut evakueringsvarsel på SMS til alle folkeregistrerte personer i eit bestemt område. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Takk. Jeg får ikke startet matrikkelen her (javaproblem?) men uansett takk for hjelpen. Nå vet jeg hvor jeg skal finne ut av det. Redigert: Jeg fant en enkel tabell hos SSB også. Endret 19. juli 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 hva er dette gummi lignede belegget flere dingser er satt inn med ? selv har jeg universal fjernkontrollen harmony 555 fra logitech der noe av dette belegget er slitt bort. Det er vel ingen sjanse for at man kan legge på nytt belegg ? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Det er vel for å lage bedre grep for svette hender. Du kan så klart legge på et lag med et middel utenpå det igjen . Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg lurer på hva jeg skal med en 2x2 TB Thunderbolt-disk. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Hvilken enhet måles vakuum i? Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Man måler egentlig ikke vakuum, men trykk - og hvis trykket er lavt nok kaller man det vakuum. Ofte ser man enheten torr brukt, men Pascal, bar osv fungerer også fint. 4 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Det er vel for å lage bedre grep for svette hender. Du kan så klart legge på et lag med et middel utenpå det igjen . jeg lurte nå på hva dette belegget var slags stoff og hvor man fik takt i det Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Aralditt kan holde ca 100 kg/cm^2. Går det an å lime fast en bil til asfalten? Hva skjer eventuelt da? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Hvis bilen skal løftes rett opp vil man kunne beregne dette om man ser på hvor stor kontaktflate dekkene har mot asfalten. Hvis bilen skal rulle så vil man jo rive litt og litt av limet. Vil ikke holde like mye da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Aralditt kan holde ca 100 kg/cm^2. Går det an å lime fast en bil til asfalten? Hva skjer eventuelt da? Prøv! Hadde vært tidenes prank Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Det hjelper dessuten ikke å holde 100kg/cm2 hvis dekkene ikke tåler like mye...... Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Det hjelper dessuten ikke å holde 100kg/cm2 hvis dekkene ikke tåler like mye...... Det er jo litt av spørsmålene, hva som vil ryke først. Og om motoren i det hele tatt klarer å levere den nødvendige kraften for å ødelegge noe. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Har fulgt Tour de France de siste årene, og spekulert i hvor lite som skal til for å sabotere for konkurrerende ryttere til den man selv holder med. Hva slags straff kan man forvente å få for å "stikke kjepper i hjulene" på ryttere man ikke vil skal gjøre det bra? (Uten å sette rytterens helse i fare) Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Har fulgt Tour de France de siste årene, og spekulert i hvor lite som skal til for å sabotere for konkurrerende ryttere til den man selv holder med. Hva slags straff kan man forvente å få for å "stikke kjepper i hjulene" på ryttere man ikke vil skal gjøre det bra? (Uten å sette rytterens helse i fare) Hvis man selv er populær kan man gå til fysisk angrep på andre ryttere uten andre konsekvenser enn at barn spytter på deg. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Jeg ser at jeg formulerte meg litt krøkkete, mente som publikummer ikke som rytter. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Har fulgt Tour de France de siste årene, og spekulert i hvor lite som skal til for å sabotere for konkurrerende ryttere til den man selv holder med. Hva slags straff kan man forvente å få for å "stikke kjepper i hjulene" på ryttere man ikke vil skal gjøre det bra? (Uten å sette rytterens helse i fare) Sabotasje skjer veldig ofte (desverre) i TdF. Flere ryttere prøver å sabotere for konkurrenter enten det er i en spurt ved mållinjen eller ved de innlagte spurtene og klatringene hvor det utdeles poeng. Det vanligste er å presse motstanderen ut mot siden. Dog blir alle sprinter filmet og det holdet jurymøte etter hver etappe om nødvendig, så slik oppførsel blir ofte straffet. Både ved å trekke poeng fra juksemakeren og ilegge en bot på x sveitiske franc. 1 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Ikke vet, jeg. Men, hva er egentlig mest korrekt å si her til lands? Nettside eller webside? Eventuelt noe annet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 I en bil. Er det over hodet mulig å tappe strøm fra batteriet mens bilen er igang? La oss si at jeg trekker store mengder strøm gjennom sigarettenneren (drit i sikringen) vil dynamoen her ha enerett eller vil det komme til et punkt der batteriet også leverer strøm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå