Husam Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Spørsmål: Alkohol i blodet gjør at det koagulerer dårligere ved blødninger, men fører det også til mindre sjanse for infarkt fordi blodet blir mer flytende? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Hva er den raskeste (sunne) måten å bli brun på? Sole seg mange timer hver dag med høy solfaktor solkrem på, korte perioder med ingen solkrem eller evt noe annet? Selvbruningskrem Lenke til kommentar
Justified Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 http://www.batmagasinet.no/artikkel/stille-priskrig-på-holmene Går det ann å bruke marinedisel på en diselbil? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Er vel bortimot samme diesel, men avgiftsfri? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Hvorfor har båter, om Jotun har rett, avgiftsfri diesel? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 http://no.m.wikipedia.org/wiki/Avgiftsfri_diesel Fordi avgiften er for veg kjøretøy. Kun amfibier som ikke får avgiftsfri. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) http://www.batmagasinet.no/artikkel/stille-priskrig-på-holmene Går det ann å bruke marinedisel på en diselbil? Det funker såklart, men de har noe sporingsgreier oppi den avgiftsfrie. Var det ikke noe fargestoff. Endret 9. juli 2013 av Fasit Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Om det er vanlig avgiftsfri diesel som brukes i båt er det akkurat samme som vanlig diesel bare at den er farget grønn og noe greier, som Fasiten skriver. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg bare stusset på artikkelens påstand: Dieselen vi selger er i henhold til EN 590, så det er helt vanlig marinediesel med et svovelinnhold på inntil 500 ppm. Vi prøver å holde en så god miljøprofil som mulig, sier Printzlow. http://en.wikipedia.org/wiki/EN_590 http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_low_sulphur_diesel#European_Union I følge linkene er 500 ppm skyhøyt over det nivået ligger på vanlig diesel for veikjøretøy, der 3-5 ppm er vanlig. Dieselen er altså gammeldags diesel med høyt svovelinnhold. Hvis påstanden om 500 ppm stemmer da. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hvor stor prosentandel av en typisk hudkrem fordamper etter påføring? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 "Party pooper" ..kommer det av at noen la en kabel på fest engang og ødela festen? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 "Party pooper" ..kommer det av at noen la en kabel på fest engang og ødela festen? Setter penga mine på at det var et basseng involvert. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hvor stor prosentandel av en typisk hudkrem fordamper etter påføring? Vanninnholdet i kremer kan variere mellom 0 og 90%. Jeg vet ikke hvor mye av vannet som absorberes i stedet for å fordampe, men jeg er ganske sikker på at det kun er vann (og parfyme) som fordamper. Så prosentandelen kan være hva som helst. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 (endret) Hvorfor popper ikke de igjenværende maiskornene i en popkornpose hvis man kjører en ny runde i mikrobølgeovnen? EDIT: Dette virker som et fornuftig spørsmål klokken fire på natta. Jeg får komme tilbake i morgen og se om jeg er fortsatt enig. Endret 11. juli 2013 av Coffey Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Hvorfor popper ikke de igjenværende maiskornene i en popkornpose hvis man kjører en ny runde i mikrobølgeovnen? EDIT: Dette virker som et fornuftig spørsmål klokken fire på natta. Jeg får komme tilbake i morgen og se om jeg er fortsatt enig. De har gjerne fått bristninger i skallet som gjør at trykket siver ut gjennom skallet sakte men sikkert, istedenfor med et popp. 3 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Hvorfor driter måser når de angriper fra lufta? En ting er nå at mennesker hater det, men andre byttedyr bryr seg vel ikke om det? Hvorfor bruker de energi på å sikte og drite da? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Andre dyr bryr seg absolutt, måkebæsj ødelegger f.eks "impregneringen" til pelsen, er uhygienisk, lukter og er antagelig ubehagelig. Hvor mange dyr ser du som er møkkete? Dyr holder seg hovedsakelig ganske rene, så de bryr seg absolutt. Dyr kan bruke flere timer på renhold hver dag... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Bæsj lukter ganske stramt. Insta-offer for rovdyr med god luktesans... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Andre dyr bryr seg absolutt, måkebæsj ødelegger f.eks "impregneringen" til pelsen, er uhygienisk, lukter og er antagelig ubehagelig. Hvor mange dyr ser du som er møkkete? Dyr holder seg hovedsakelig ganske rene, så de bryr seg absolutt. Dyr kan bruke flere timer på renhold hver dag... Det gjelder ikke bikkja min. Når vi var i Oslo å jeg slapp han løs så rant han rett ned mot et træ å rullet seg i spy Han bruker også å ta en tur ut på jordet å rulle seg i ku møkk. Det er vel et gammelt innstinkt de har for å maskere sin egen lukt når de er på jakt mener jeg å huske. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Med den rette genmodifiseringa, vil det være mulig å lage en ekte zombie apocalypse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå