Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Golf er på en måte noe som kan oppleves relativt luksuriøst og passer fint i rikmannsverden:

 

Det er ingen store krav til fysikken, idretten egner seg godt for eldre herremenn uten kondis som kan kjøre rundt i golfbiler mellom slagene. Utstyret kan som nevnt være ganske kostbart. Folk følger en dresskode og kler seg generelt fint. Det er fin utsikt og man tilbringer tid ute i naturen, atmosfæren er ganske rolig og gir mulighet for å ta fri fra stresset i hverdagen. Medlemskap i en bestemt golfklubb kan være et statussymbol i enkelte kretser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har omtrent alle toppolitikere (spesielt Jens Stoltenberg) en tendens til å vagt riste/nikke på hodet når de får ordet? Dette gjelder spesielt når de blir intervjuet av reportere på TV?

 

Er dette bevisst? Er det tillært? Hvorfor gjør de dette?

 

Et vilkårlig eksempel, se fra 1 min ut fra denne videoen:

http://www.nrk.no/video/pa_vei_til_norges_banks_arsmiddag/109FEDF6C35B3C3B/

Lenke til kommentar

Hvorfor har omtrent alle toppolitikere (spesielt Jens Stoltenberg) en tendens til å vagt riste/nikke på hodet når de får ordet? Dette gjelder spesielt når de blir intervjuet av reportere på TV?

 

Er dette bevisst? Er det tillært? Hvorfor gjør de dette?

 

Et vilkårlig eksempel, se fra 1 min ut fra denne videoen:

http://www.nrk.no/vi...9FEDF6C35B3C3B/

 

Godt spørsmål! Erna gjør det hu au...

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Jeg trur det er tillært. De er nødt til å være ekstremt fokusert på hva slags kroppspråk de bruker.

 

Ett godt eksempel er det med hvordan de beveger hendene under taler. De skal fremstå bestemte og selvsikre, men uten å virke truende. Knyttneve eller pekefinger må aldri brukes! Det er derfor du ofte ser den her blandt politikere:

 

HandGestureFigSign.jpg

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje vi skal legge fra oss dette temaet nå?

 

Her er et nytt spørsmål: hvor stort er ordforådet til en gjennomsnitts nordmann, og hva er den sammenlignet med de store verdensspråkene?

 

sammenliknet med engelskspråklige (morsmål) mennesker er nordmannens ordforråd bedre. Gjennomsnittsordforrådet til en nordmann er vel allikevel ikke større enn verdensgjennomsnittet vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Det finnes nok forskjellige systemer, men jeg vil tro det vanlige er en liten IR-stråle som går mellom dørene.

 

Da jeg var mindre hadde vi det veldig gøy ved å feste en tyggis på en av disse, så dørene aldri lukket seg. Folk gikk inn, trykket på knappen, ble stående i et par minutter, før de gikk frustrert ut igjen. :p

Lenke til kommentar
Det finnes nok forskjellige systemer, men jeg vil tro det vanlige er en liten IR-stråle som går mellom dørene. Da jeg var mindre hadde vi det veldig gøy ved å feste en tyggis på en av disse, så dørene aldri lukket seg. Folk gikk inn, trykket på knappen, ble stående i et par minutter, før de gikk frustrert ut igjen. :p

 

Det er vel ikke det han spør om, sånn jeg forstår han, men mekanismen som åpner døra igjen om noe faktisk er i veien, om du blokker dørene utenfor ir-strålen, så er det ikke sånn at dørene bare knuser igjen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg sa jo hvordan den fungerer. Det er jo ikke magi. Motoren merker om den må bruke mer kraft enn vanlig. Bruker den mer kraft for å dytte igjen dørene enn vanlig vil den tro at det er en gjenstand i veien. Den vil da kjøre i revers for å ikke klemme gjenstanden mellom dørene. Noe mer enn det er det egentlig ikke å si om det.

Lenke til kommentar

Så motoren er nå et levende tenkende vesen som føler ting? Det er ikke magi nei, men det du forklarer er magisk.

 

Mest trolig måles det hvor mye strøm som trekkes av motoren, og når den da stanser i det som er i veien, stiger strømmen motoren trekker, og man kan da overvåke det, og få en kontroller til å snu retningen på motoren.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...