E.C. Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Ozelot: bør hjelpe litt det. Spørs på hvor ren skålen er når du påfører sprayen. Det bør vel være mest mulig rent og tørt for å få feste, noe som ikke alltid er tilfellet med doskåler. Etter det jeg har fått med meg så er ofte slike spray mye mindre effektive enn behandlede produkter fra produsent. Ergo bedre enn ingenting, men ikke alltid verdt prisen. Twinflower: porselen holder seg i mange år og ser fint ut. Prisen er ikke spesielt avskrekkende heller. Det er kanskje litt tungt å flytte, men det skjer jo særdeles sjeldent. Man har jo toaletter av plast/metall der det er viktig med lav vekt, men det gir ikke spesielt god kvalitetsfølelse om jeg skal få uttrykke meg slik. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 I Japan er de fleste toaletter, også i private hjem, utstyrt med en lunken vannstråle og dertil hørende tørking via lunken luft i stedet for toalettpapir. Man utløser rengjøringen mens man sitter og reiser seg først når man er ren og tørr. Hvis norske forbrukere hadde tatt i bruk dette så ville det nok tatt veldig kort tid før toalettpapirtørking hadde vært en saga blott. Når jeg var der var det få toaletter med luftørking, det var mest vanlig med kun vannrensing, og ikke lufttørking, alle doene var forøvrig også utstyrt med papir til tross for denne funksjonaliteten. AtW Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Når jeg var der var det få toaletter med luftørking, det var mest vanlig med kun vannrensing, og ikke lufttørking, alle doene var forøvrig også utstyrt med papir til tross for denne funksjonaliteten. AtW Antar at vannet er der for å øke effektiviteten til papiret. "Tørr-tørking" vil aldri være like effektivt som våt-tørking. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Spyling alene er ikke nok til å bli skikkelig ren. Men kombinert med papir er det konge. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Antar at vannet er der for å øke effektiviteten til papiret. "Tørr-tørking" vil aldri være like effektivt som våt-tørking. Kan man jo gjerne mene, men argumenterte ikke dere for at tooalettpapir skulle være unødvendig med slike løsninger? AtW Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Kan man jo gjerne mene, men argumenterte ikke dere for at tooalettpapir skulle være unødvendig med slike løsninger? AtW Med mindre du ønsker 10 bar opp i stjerten er du pent nødt til å bruke papir i tillegg for å få det rent og pent. Det er tradisjonen med å kun rengjøre med tørt papir alene jeg stiller spørsmålstegn ved. Eventuelt muligheten for andre metoder (som f.eks de tre skjellene fra Demolition Man) Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Når man har lyttet på en sang mens man sov.. Hvorfor høres sangen så rar ut etter man har våknet etc? Lenke til kommentar
''' Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Når man har lyttet på en sang mens man sov.. Hvorfor høres sangen så rar ut etter man har våknet etc? Dette har jeg lurt på. Noen sanger høres kjempemye raskere ut om morgenen. Jeg har en personlig hypotese om at det rett og slett henger litt sammen med hvor kjapt hjernen jobber på et gitt tidspunkt og dermed hvordan man oppfatter tid. Så når man er groggy og sørpete om morgenen farer egentlig tiden av gårde og derfor får man ofte uforutsett dårlig tid... Lenke til kommentar
''' Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 En relatert sak er hvordan vanlige videoopptak av menneskers bevegelser kan se helt animerte og unaturlige og altfor raske ut, men bare av og til. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 En relatert sak er hvordan vanlige videoopptak av menneskers bevegelser kan se helt animerte og unaturlige og altfor raske ut, men bare av og til. Kan dette være en type chronostasis-effekt? Lenke til kommentar
''' Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Det skjer liksom over et minutt eller to Lenke til kommentar
Looke Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Funker en pantelapp bare en gang eller kan man kopiere den og bruke den flere ganger ? 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 I dag fungerer bare pantelappene en gang. For et halvt år siden kunne man bruke pantelappene flere ganger i butikken jeg jobbet i. Det har de endret nå. De fleste butikker i dag som er med i en større kjede har denne sikkerheten inne slik at ingen kopierer og bruker pantelappene flere ganger. 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Skal du svindle på panten får du gjøre som denne karen her Lenke til kommentar
Looke Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Skal du svindle på panten får du gjøre som denne karen her hahahaha ja tydelig at det funker i og med at det er avisa Lenke til kommentar
''' Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Kjip måte å svindle til seg penger på uansett da Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Finnes det måter å svindle til seg penger på som ikke er kjipe? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 \Det er tradisjonen med å kun rengjøre med tørt papir alene jeg stiller spørsmålstegn ved. Brukte ikke de gamle grekerne svamper? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 En relatert sak er hvordan vanlige videoopptak av menneskers bevegelser kan se helt animerte og unaturlige og altfor raske ut, men bare av og til. Fordi man flytter ikke øynene mens man ser på. Viste du at øyene dine er helt blinde vis du roterer de? Ved å f.eks rotere hodet i stede for å rotere øyet, så "ser man mer". 1 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Spyling alene er ikke nok til å bli skikkelig ren. Men kombinert med papir er det konge. Yupp, jeg kan bekrefte det som en bide bruker på nesten 20 år, vann alene er ikke nok. Har ikke dette tema blitt tatt opp mange ganger før? Men for å stille et eget spørsmål, hvilke forbund, eventuelt internasjonale avtaler har vi om forskningsetikk? Norge har en del for de forskjellige vitenskapene der ute, men vi må vel ha en internasjonal en? Med tanke på hvor viktig internasjonal samarbeid i forskning er i dag. Spesifikt den avtalen som sier at det er ikke tillatt å mislede mennesker, som forsøkspersoner. Forsøkspersonene må altså vite alle nødvendige detaljer før de kan bli brukt i et eksperiment Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå