Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Som Koko sier: For dette finnes det få regler og mange individuelle skikker. Min stedatters barn kaller meg for bestefar, det fungerer greit. Jeg er jo biologisk sett ikke morfar.

 

Mine inngiftede onkler og tanter har jeg alltid kalt onkel og tante. Nå har ingen av dem skilt seg, så den problemstillingen har jeg ikke hatt. Mine fettere og kusiners ektefeller har jeg brukt navnet på, ingen "tittel".

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert bare elektronene som flyter ut av bildesensoren. ;)

 

Det kan være flere årsaker (jeg så forresten ikke noe til det du beskriver nå). Det kan være pga. datatap i overføringen, høy komprimering av videoen som forårsaker bildestøy. Eller mindre sannsynlig, stråling (jeg antar at kameraet som brukes til streamen er like godt skjermet som resten av utstyret ombord).

Jeg anser i alle fall bildestøy som den mest sannsynlige årsaken til prikkene og stripene du ser, for akkurat nå ser jeg at enkelte detaljer på strukturen og jorden har en tendens til å flimre i rødt eller grønt.

 

OKey, takk for svar :) Skulle kanskje forklart litt hva jeg så på det tidspunktet. Skjermbildet var "svart", men røde, grønne og blå prikker og streker kom og forsvant i brøkdelen av et sekund , det vistes ganske godt :p Jeg sjekket streamen ut igjen en halvtime etter jeg postet spørsmålet, da var mesteparten av skjermbildet "svart", noe blått lys(mulig fra lyset utenfra?) og ingen fargede prikker eller streker som kom og gikk. :p

 

Takker igjen for svar :)

Lenke til kommentar

Når andungene går sånn på rekke etter andemor. Hvordan får andemor dette til? "Snakker" hun til de? Viser de hvordan? Eller er det noe som faller andungene helt naturlig å gjøre?

De er født med denne egenskapen; kalles imprinting.

 

The best-known form of imprinting is filial imprinting, in which a young animal acquires several of its behavioral characteristics from its parent. It is most obvious in nidifugous birds, which imprint on their parents and then follow them around. It was first reported in domestic chickens, by the 19th-century amateur biologist Douglas Spalding. It was rediscovered by the early ethologist Oskar Heinroth, and studied extensively and popularized by his disciple Konrad Lorenz working with greylag geese. Lorenz demonstrated how incubator-hatched geese would imprint on the first suitable moving stimulus they saw within what he called a "critical period" between 13–16 hours shortly after hatching. For example, the goslings would imprint on Lorenz himself (to be more specific, on his wading boots), and he is often depicted being followed by a gaggle of geese who had imprinted on him. Lorenz also found that the geese could imprint on inanimate objects. In one experiment, they followed a box placed on a model train in circles around the track.[1] Filial imprinting is not restricted to non-human animals that are able to follow their parents, however. In child development, the term is used to refer to the process by which a baby learns who its mother and father are. The process is recognised as beginning in the womb, when the unborn baby starts to recognize its parents' voices.

http://en.wikipedia....ing_(psychology)

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Det går an og er veldig vanlig. Kritt hvitt eller temmelig blondt de første årene, deretter stadig mørkere til kastanjefarget eller mørkere som voksen.

 

Hos meg: vaniljeblondt til ca 4 år, deretter kastanje og nå har det jammen begynt å bli stadig mer gråspettete. Det lille jeg har igjen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Snedig spørsmål: Vanlige vannklosett er bygget opp med en trykkfri vanntank. Hvorfor? Hadde det ikke vært ørten ganger smartere å ha en trykktank for å bevare det trykket som fins i rørene og ha dyser som virkelig spyler sidene i doen ren? Den slappe bekken som renner i vanlige doer gjør jo den ekle dobørsten nærmet uunnværlig. Hver gang man slipper å bruke børsten er en seier!

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...