Hyperio Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg tror nok ikke det er lov sånn helt uten videre å kjøre på et islagt vann. Alle vet jo hvor strenge snø-scooterreglene her i landet er og i tillegg er det meste, hvis ikke all, kjøring i utmark forbudt. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvorfor ligger egentlig menns baller utpå kroppen, og ikke inni? Kort og godt; For å kjøles ned Når det er varmt "henger" de. For og få mer avstand til den varme kroppen. Når det er kaldt trekker de seg sammen, for og holde varmen. er det lov å kjøre på isen på fjorden om vinteren med moped? vil gjerne ha link til der det står i lovdata e.l Er det lov med båt om sommeren burde det vært lov med moped på vinteren. Hvis isen er tykk nok såklart Er klubber som driver med "is drifting" om vinteren med biler, og det er sikkert låv. Så hvorfor skall ikke moped være låv? Men det er ønskelig at du bruker både hjelm, kondom og piggdekk. Greit hvis piggene er 5 cm lange, så det engang Jeg bor på halvøya utenfor oslo, og det hadde spart meg mye tid om jeg kunne kjørt rett over fjorden og btw, jeg kjører firehjuling, som er registrert som moped. Da faller du ikke av Bare kjør på! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg tviler på om en fjord regnes som utmark. En innsjø i innlandet regnes som utmark, men fjorden er nok for alle, enten den er islagt eller ikke. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg tviler på om en fjord regnes som utmark. En innsjø i innlandet regnes som utmark, men fjorden er nok for alle, enten den er islagt eller ikke. Med mindre det er noen som eier sjøen da (privatpersoner). Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Du har nok lov til å kjøre med mopeden din på en islagt fjord ja. Det gikk ihvertfall før, da foreldra mine kjørte bil på isen fra Nøtterøy til Færder Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Du har nok lov til å kjøre med mopeden din på en islagt fjord ja. Det gikk ihvertfall før, da foreldra mine kjørte bil på isen fra Nøtterøy til Færder Er det noen gang is herfra til Færder? Lenke til kommentar
naish Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Du har nok lov til å kjøre med mopeden din på en islagt fjord ja. Det gikk ihvertfall før, da foreldra mine kjørte bil på isen fra Nøtterøy til Færder Eehhh, for det første ligger Tjøme i mellom Nøtterøy og Færder...og sist havet frøys til der vil eg tru var den forrige istid ^^, Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvordan gjenvinnes kretskort? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det er sikkert forskjellige metoder for slik gjenvinning, men her ( http://www.crserecycling.com/main.php?p=technology ) males kortene opp i biter før de pulveriseres. Deretter brukes det forskjellige kjemiske og mekaniske prossesser for å skille de forskjellige bestanddelene fra hverandre. Hvis jeg forsto det riktig da... Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Gull er vel det beste alternativet, men samtidig det dyreste hvis du tenker på ledeevne. Sølv leder strøm bedre enn gull. Men i forhold til vekt er kobber og særlig aluminium langt bedre ledere. Det samme gjelder i forhold til pris. Men gull har jo utmerket korrosjonsmotstand og egner seg derfor utmerket i kontakter. Gull har da mindre ressistans? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Gull: Electrical resistivity (20 °C) 22.14 n Ω·m Sølv: Electrical resistivity (20 °C) 15.87 n Ω·m Flere kilder: Liste over grunnstoff sortert på ledningsevne hos wikipedia og her. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hva er det som skiller forskjellige typer såpe fra hverandre, at vi har en til oppvask, en til hendene og en til håret? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det er vel PH-verdien. Man skal ikke ha så vanvittig sterke ting i hodebunnen. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hos ISS så bruker de tall som størrelse for klær f. eks. str. 9 for veldig stor t-skjorte. Men hva tilsvarer str. 9 i vanlige størrelser som XL, XXL osv.? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Er slike størrelser standardiserte, da? Jeg er en XL til vanlig, men har et par M-skjorter som passer meg helt fint. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Veit ikke om det er noe standard. Tror det er hver produsent som selv skriver den størelsen de ønsker. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg sliter med å finne t-skjorter og gensere som passer! XXL fra Dressmann passer ikke, men det gjør denne t-skjorta som jeg fikk på jobb. Men den sier kun "Size 9". Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvor bratt må en bakke være for at en person ikke greier å stå vanlig oppreist noe lenger? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det kommer ann på underlaget og skotøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå