Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man skulle finne på å mose et menneske i en (stor) miksmaster, hvilken farge vil produktet få da?

Som andre har skrevet, aller mest sannsynlig rødt. Under er en gif som viser en mus som blir "mikset" i en miksmaster. Det er åpenbart grotesk, åpne på eget ansvar..

 

 

Du er advart

tumblr_liby1n6vSb1qcyphw.gif

 

 

Lenke til kommentar

Når man stemmer en gitar bruker man femte bånd - bortsett fra A strenger som man stemmer med fjerde bånd. Hvorfor det? Hvorfor er lyden annerledes på A-strengen i forhold til de andre strengene?

Det er bare slik man har bestemt seg for at gitaren skal være stemt. Gitaren er stemt etter kvarter, men man ønsker vel gjerne at den lyseste strengen skal være samme tone som den mørkeste. Noe bedre svar har jeg ikke. Mange stemmer gitaren på en annen måte for å oppnå en annen lyd, lettere akkorder, nytt perspektiv i låtskriving, etc. Fiolin, mandolin blir stemt i kvinter, banjo er ofte stemt i oktav - prim - liten ters - stor ters, etc. Alt er bare bekvemmelighet og preferanse.

 

Her kan du lese litt om universet av stemmemuligheter for gitaren.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

http://www.nasa.gov/...ss_ustream.html

 

Noen som kan forklare hva som skjer her på videoen? De sender ikke noe akkurat nå, men kommer iblandt røde, grønne og blå prikker og striper som forsvinner med en gang igjen. Tenker automatisk på RGB og lite gravitasjon som forårsaker at farger kan fly fritt rundt.

 

Helt på jordet her eller? :p

Det er sikkert bare elektronene som flyter ut av bildesensoren. ;)

 

Det kan være flere årsaker (jeg så forresten ikke noe til det du beskriver nå). Det kan være pga. datatap i overføringen, høy komprimering av videoen som forårsaker bildestøy. Eller mindre sannsynlig, stråling (jeg antar at kameraet som brukes til streamen er like godt skjermet som resten av utstyret ombord).

Jeg anser i alle fall bildestøy som den mest sannsynlige årsaken til prikkene og stripene du ser, for akkurat nå ser jeg at enkelte detaljer på strukturen og jorden har en tendens til å flimre i rødt eller grønt.

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags tittel får en mann hvis han gifter seg med min kusine, datter av min mors søster?

 

Beholder den personen den "tittelen" når mannen og min kusine skiller seg?

 

Hva slags tittel er du tenker på? Han blir vel ikke annet enn "mannen til din kusine".

Lenke til kommentar

 

Dette har ingen "tittel". Men skulle du laget en så hadde vel "svigerfetter" vært en halvgod variant.

 

Geir :)

Oja, jeg har alltid kalt han fetter. Og hver gang en kusine og "fetteren" gifter seg, og jeg sier at jeg skal på bryllupet, tror alle at det er incest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...