Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utallige sider har også tatt opp hvordan det fungerer.

 

http://lmgtfy.com/?q...920%26bih%3D989

 

Det er ikke akkurat sånn Let Me Google That For You er ment til å bli brukt. Haha.

 

Åssen fungerer den greia man har fra banken hvor man får en 6 sifret kode man må ha for å logge inn på sin konto ?

 

Kodebrikken din inneholder i hovedsak tre ting: En klokke, en unik nøkkel og en hemmelig algoritme. En algoritme er en matematisk formel, som for eksempel kan brukes til kryptografi, som dette kalles. Matematikken er svært kompleks, og hemmelig. Ved å legge tidspunkt og din unike nøkkel inn i algoritmen, regner brikken ut en sifferkode. Det er denne som vises på skjermen.

 

Når du sender denne koden til banken din, kan banken gjøre det samme: Legge tidspunkt og din unike nøkkel inn i algoritmen, og få frem en kode i sine systemer. Stemmer disse to kodene overens, vet banken at du sitter med riktig kodebrikke. Og døren til nettbanken blir låst opp.

 

Kilde.

Endret av Coffey
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En pump er en brå bevegelse som tilfører blodet oksygen, så blir oksygenet forbrukt relativt jevnt helt til det kommer en ny pump som gir mer oksygen og følgelig dytter oksygennivået relativt kraftig opp.

 

Om jeg husker riktig så målte denne appen mengde oksygen i blodet, som hadde en sammenheng med hvor mye lys som kom gjennom, noe som gjorde det mulig å bruke ved hjelp av et lys og et kamera som målte forskjellene. Animasjonen av grafen kunne stilles i forhold til tilgjengelig datakraft i mobilen, så man bør kanskje ikke ta den helt for god fisk.

Lenke til kommentar

Kardiogramet viser vel elektriske impulser, ikke trykk eller strømningshastighet. De elektriske impulsene styrer hjerteslagene og det er vel gjennom evolusjon funnet ut at det elektriske mønstret er ganske optimalt, eller i det minste uten nevneverdige ulemper.

Lenke til kommentar

Å pumpe ut blod krever en mer brå bevegelse enn å suge inn?

Å pumpe ut blod krever en mer brå bevegelse enn å suge inn?

 

Jeg tror dette har noe med celleåndingen i cellene å gjøre. Siden når man trener så begynner pulsen å stige fordi at cellene trenger oksygen for å drive celleånding. (Oksygen + druesukker = Energi) Så pulsen begynner å stige raskt fordi at cellene må komme etter å lage energi for å funke derfor går pulsen opp. Når den skal ned igjen så er jeg ikke helt sikkert på hvorfor det tar så lang tid men jeg tror det er fordi at etter du har hatt pulsen oppe må cellene ha oksygen for å kunne virke og gjøre starte å bygge opp seg selv og lage nye celler som gjør at du kan fungere bedre i den og den øvelsen du gjør. Derfor er det viktig med mat for å kunne drive med celleånding. Har ikke kroppen energi starter den å bryte seg selv ned.

Lenke til kommentar

Å pumpe ut blod krever en mer brå bevegelse enn å suge inn?

Å pumpe ut blod krever en mer brå bevegelse enn å suge inn?

 

Husk at hvis man snakker om pump så er dette blodet og ikke oksygenet som blir pumpet. Røde blodceller blir laget i den røde ryggmargen hvis jeg ikke husker helt feil som har noe som blir tilført til røde blodceller som heter hemoglobin. Dette gjøt at de røde blodcellene går til lungene som oksygenfattige og får oksygen og blir pumpet rundt i kroppen igjen. Hjertet pumper oksygenrikt blod rundt i kroppen som blir brukt til celleånding. Det med at pulsen stiger er fordi at cellene må driver raskere med celleåndngen og trenger derfor raskere tilførsel av oksygen fra blodet. Dette kommer av bråe bevegelser som gjør at man trenger mer energi for å fortsette.

 

Det gjelder ikke så mye om hvor bråe bevegelsene er fordi at pulsen vil justere seg etter det man holder på med for å drive med celleånding.

 

Håper dette var til hjelp eller så må jeg bare beklage hvis jeg svarte på noe annet enn det du spurte om.

Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat sånn Let Me Google That For You er ment til å bli brukt. Haha.

 

 

 

 

 

Kilde.

Takk, men vil det si at om feks en "hacker" har fått tak i koden min si 50 ganger da, har han noen mulighet til å regne ut hva min neste kode vil bli eller er det helt umulig ?

Lenke til kommentar

 

Takk, men vil det si at om feks en "hacker" har fått tak i koden min si 50 ganger da, har han noen mulighet til å regne ut hva min neste kode vil bli eller er det helt umulig ?

Om det er en god hash er 50 alt for lite. Men han finner nok fort ut at første sifferet i bl.a. DnB sine bare er en teller og derfor ubrukelig kryptografisk.

Lenke til kommentar

Om det er en god hash er 50 alt for lite. Men han finner nok fort ut at første sifferet i bl.a. DnB sine bare er en teller og derfor ubrukelig kryptografisk.

Så i praksis er det bare fem siffer på den BankID-brikken som brukes med andre ord? Det kan jo forklare hvorfor brikken jeg har fått fra Sparebank 1 står med et fast nitall som første siffer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor legger magnetiske feltlinjer seg i forskjellige avstander fra sentrum?

Hva ligger mellom to linjer, og hvorfor er der en avstand mellom de?

 

På bildet under, hvorfor går ikke jernfilsponene mot kilden hvor det er mest magnetisme istedenfor å innrette seg etter magnetismen hvor de befinner seg?

 

 

Magnet0873.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...