zomfg1 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hvor stort er (verdens)rommet? Hva er evt utenfor det? Lenke til kommentar
Danek Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Fant ei tråd på forumet om fluer som overvintrer. En bruker påstod han fant fluer i dvale i vindusprekken. Betyr det at disse fluene faktisk har en levetid på over 1 år? Og hvordan utarter det seg om vinteren. Fant en flue surrende rundt skjermen i går eller over i går. Men har ikke sett noen fluer siden. Kan de våkne fra dvale for så returnere til dvale igjen? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Spørsmålet ble vel også stilt for en hundre sider siden. Og det jeg husker er mer eller mindre: -Insekter som overvinter reagerer på tempratur og derav luftfuktighet, over lang tid(1-2 uker?) -Ja, de kan gå til dvale etter å ha våknet opp, vis det viser seg at forholdene var feil Levetid er derimot ikke svart på i denne tråden, av hva jeg har sett, så nysjerrig jeg også. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Ånd og sjel er ikke begreper som brukes seriøst i psykologien. De hører teologien til. poenget mit var at alt dette går på følelser og opplevelser. og da må det gå under den medisinske vitenskapen , som for det meste da er psykologi Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Kroppen er full av nyttige bakterier. Finnes det nyttige virus? Eller er virus uten unntak negativt? Endret 13. mai 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hvorfor er Canal Digital hovedsponsor av TIPPEligaen? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hva skjer om en gradvis bytter ut vannet i et vanlig akvarium med ren vodka, hva vil skje med fiskene? Jeg antar de ikke dør med en gang. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Lethal Concentration LC50 av etanol for fisk er 8,140g/L etter 48 timer (kilde). Det er altså ca 0,8% av totalvolumet som må være etanol i 48 timer for at halvparten av fisken skal dø. Dette tilsvarer 2% vodka av akvarievannet (gitt vodka med 40% etanol). Det er rimelig å anta at fisken vil begynne å dø raskere ved høyere konsentrasjoner av etanol i akvariet, men jeg tviler på at det vil være mulig å grave fram noen mer nøyaktige tall enn det jeg har funnet fram. EDIT: fikset litt småting Endret 13. mai 2013 av E.C. 1 Lenke til kommentar
Quazer- Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hva har skjedd med skjelettet til et lik ved kremering? Er det riktig å bruke betegnelsen at det har blitt brent på samme måte man brenner ved? Eller er det varmen som har kjemisk forandret ben til aske? Lenke til kommentar
brodbakeren Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hva har skjedd med skjelettet til et lik ved kremering? Er det riktig å bruke betegnelsen at det har blitt brent på samme måte man brenner ved? Eller er det varmen som har kjemisk forandret ben til aske? Ja, jeg tror det. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hva har skjedd med skjelettet til et lik ved kremering? Er det riktig å bruke betegnelsen at det har blitt brent på samme måte man brenner ved? Eller er det varmen som har kjemisk forandret ben til aske? http://neilbartlett.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/cremation3.jpg Her ser du et bilde av restene etter en kremasjon. Bein inneholder ikke bare mineraler (hydroxyapatitt), men også en del proteiner. Proteinene brenner opp og beinet smuldrer, men det går ikke fullstendig i oppløsning. Derfor kvernes det til "aske" etter kremeringen. 1 Lenke til kommentar
Quazer- Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Det kommer ann hvor man kremeres. Andre steder er det aske igjen. Derfor jeg lurer på hva som skjer. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg klarer i farten ikke å finne noen dokumentasjon på at det finnes forbrenningsovner som ikke etterlater beinrester. Har du en kilde på det? Geir Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Hva er det som egentlig skjer rett før kapselen treffer bakken? Det virker som noe sprenger. Endret 14. mai 2013 av Coffey Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hva er det som egentlig skjer rett før kapselen treffer bakken? Det virker som noe sprenger. Om du spiller hakkvis(~en og en frame), ser du at det skjer i det kapselen treffer bakken. I vanlig hastighet ser det ut som om den ikke har treffet bakke helt enda Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hvorfor ser man ikke blått lys på offentlige toaletter lenger? Så vidt jeg husker, så var da dette mye mer utbredt før? Lenke til kommentar
Danek Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Det er for at narkomane ikke skal "skyte" drugz i blodårene. Under blått lys er det vanskelig å se de i gjennom huden. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hvorfor ser man ikke blått lys lenger? Behovet var kanskje ikke så stort likevel. Dessuten er det fryktelig irriterende for alle oss som ikke bruker "offentlige" toalett til å skyte gift i blodårene. Lenke til kommentar
Danek Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Var en liten disco effect under blålyset kan man si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå