Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Fra Wikipedia:

En 250 grams pose potetchips inneholder typisk ca. 1 350000 cal, dvs. 1350 kcal. Dette er nok energi til å øke temperaturen på 13,5 liter vann fra 0 til 100 grader Celsius.

Er det mulig å overføre energien fra potetchips til å varme opp vannet? Gjør man det ved å tenne på potetchipsen eller finnes det andre metoder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man blander bensin og isopropanol. Dette heller man over potetgullet og energien utvinnes. Karbonatomene i bensinen sammen med hydrogenen i isopropanylen danner et stoff som reagerer med oljen i potetgullet. Dette skaper en kjemisk antennelse der energien i potetgullet utvinnes.

Det der vil jeg gjerne se en kilde på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bakgrunn:

 

 

Les de to følgende sitatene. De er postet på facebook av samme person, 1 dag mellomrom.

 

1.

"Ek vildi tröll verða, enn ek er derpn00b vorðinn."

 

2.

"Commonly say people that an unfamiliar language can give the same text a bonus nuance of elegance/enthusiasm, but for a certain reason I never feel this with Norwegian. It adds somehow to vulgarity, on the contrary. With my conscience I easily tell even the raunchiest entry of this language still does not compare with some familiar versions of English, but I suppose it is first impression with which I was introduced to it that possessed me. I am never as disturbed by Swedish, Danish or other similar forms."

 

 

Fyren er forøvrig født og oppvokst i Kina. Han er sånn hele tiden. En dag fremstår han som et av de meste intelligente menneskene jeg har møtt (han får toppkarakterer i alle fag og er den beste kjemi og mattestudenten i Norge to år på rad). Andre dager gjør han ingen ting annet enn å si "derp hehaha derptroll derp derp", ler for seg selv og stirrer ut i luften.

 

 

Så kommer spørsmålet: Er oppførselen hans et resultat av en psykisk sykdom/syndrom eller lignende, eller er han bare litt eksentrisk?

Endret av Error
Lenke til kommentar

Bakgrunn:

 

 

Les de to følgende sitatene. De er postet på facebook av samme person, 1 dag mellomrom.

 

1.

"Ek vildi tröll verða, enn ek er derpn00b vorðinn."

 

2.

"Commonly say people that an unfamiliar language can give the same text a bonus nuance of elegance/enthusiasm, but for a certain reason I never feel this with Norwegian. It adds somehow to vulgarity, on the contrary. With my conscience I easily tell even the raunchiest entry of this language still does not compare with some familiar versions of English, but I suppose it is first impression with which I was introduced to it that possessed me. I am never as disturbed by Swedish, Danish or other similar forms."

 

 

Fyren er forøvrig født og oppvokst i Kina. Han er sånn hele tiden. En dag fremstår han som et av de meste intelligente menneskene jeg har møtt (han får toppkarakterer i alle fag og er den beste kjemi og mattestudenten i Norge to år på rad). Andre dager gjør han ingen ting annet enn å si "derp hehaha derptroll derp derp", ler for seg selv og stirrer ut i luften.

 

 

Så kommer spørsmålet: Er oppførselen hans et resultat av en psykisk sykdom/syndrom eller lignende, eller er han bare litt eksentrisk?

 

Grensene der er nok flytende og kjennes vel ikke av fagfolk engang. Forøvrig mener mange, en engelsk turist som var her for hundre år siden inkludert (fant ikke lenke :() at nordmenn er uhøflige, oppviglerske, naturlige, ubehøvlede og frihetssøkende. Kanskje han holder på å bli norsk.

Lenke til kommentar

Bakgrunn:

 

 

Les de to følgende sitatene. De er postet på facebook av samme person, 1 dag mellomrom.

 

1.

"Ek vildi tröll verða, enn ek er derpn00b vorðinn."

 

2.

"Commonly say people that an unfamiliar language can give the same text a bonus nuance of elegance/enthusiasm, but for a certain reason I never feel this with Norwegian. It adds somehow to vulgarity, on the contrary. With my conscience I easily tell even the raunchiest entry of this language still does not compare with some familiar versions of English, but I suppose it is first impression with which I was introduced to it that possessed me. I am never as disturbed by Swedish, Danish or other similar forms."

 

 

Fyren er forøvrig født og oppvokst i Kina. Han er sånn hele tiden. En dag fremstår han som et av de meste intelligente menneskene jeg har møtt (han får toppkarakterer i alle fag og er den beste kjemi og mattestudenten i Norge to år på rad). Andre dager gjør han ingen ting annet enn å si "derp hehaha derptroll derp derp", ler for seg selv og stirrer ut i luften.

 

 

Så kommer spørsmålet: Er oppførselen hans et resultat av en psykisk sykdom/syndrom eller lignende, eller er han bare litt eksentrisk?

Det er selvsagt umulig (dessverre?) å si om fyren har/trenger en diagnose ut fra det der. Man må nesten gå litt grundigere til verks.

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden klarer egentlig Google Images å finne tilbake til bilder? Altså, jeg så en avatar her på forumet, og lurte på hvor den kom i fra. Jeg lagret avataren, og 'slapp den' inn på Google Images, som klarte å finne hvor bildet kom i fra med søketekst.

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden klarer egentlig Google Images å finne tilbake til bilder? Altså, jeg så en avatar her på forumet, og lurte på hvor den kom i fra. Jeg lagret avataren, og 'slapp den' inn på Google Images, som klarte å finne hvor bildet kom i fra med søketekst.

 

Det visste jeg ikke at man kunne. Veldig artig!

Du kan også bare dra bildet inn fra nettleseren, hvis du har 2 vinduer oppe. Litt offtopic, beklager.

Lenke til kommentar

Hvordan er dette et snedig spørsmål som hører inn under teknologi og vitenskap?

 

Er det ikke innen teknologi Google er store da?

 

Definer «ta over verden». Om du mener militært - det kan de glemme. Selskapet er mye verdt, men ikke så mye verdt.

 

Flere lagrer alt av dokumenter på Google Drive, skriver ting på Google Docs, lagrer visa-info på Google Cashout, og mye annet. Mener ikke militært, men med å bruke alt de allerede har.

Lenke til kommentar

Kreves nok en del arbeid om Google skal inn og hente all den informasjonen og analysere den, og så finne en måte å utnytte det på.

Bedrifter bør ikke lagre sensitive ting på slike gratis-løsninger uten en god avtale. Sikkert noen som gjør men. Tror ikke Lockheed Martin lagrer arbeidstegningene til F-35 på Google Drive.

Endret av Nerowulf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satt å så på QI idag, hvor de diskuterte månens innvirkning på havstanden (tidevannet).

Jordens gravitasjon har jo enorm virkning på månen, og månens gravitasjon er jo mye lavere enn jordens.

 

Er gravitasjonen på månen mindre på den siden av månen som er vendt mot jorden? Jeg ser liksom for meg at jorden drar deg mot seg når du står på månen...

 

Ble kanskje litt rotete, så her er en tegning av min teori:

image.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...