Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert lurt det, om jeg skulle tippe så er det vel det tallet som viser den høyeste verdien som er totalen som du skal rapportere. Du får gjerne bumpe i etterkant og si om det var riktig tippa eller ikke.

Sjekka senere, og da var det nr. 3 som hadde endret seg grunnet strømforbruk. Var også det tallet som nærmest passet de automatiske målerstandene som står på fakturaene.

 

Hvorfor sjekket jeg ikke det med en gang? Sikkert fordi tallene jeg skrev ned var 4 siffer, mens tallene på fakturaen var 5 siffer. Sigh.

Lenke til kommentar

Hva er de tykke tre greine som stikker opp av Mjøsa ved Lillehammer?

 

Fant noe mer info her, som langt på vei bekrefter at pålene ble brukt til tømmerfløting. Pålene var «lensepåler» og en del av en omhegning i vannet, for å lempe tømmer fra land oppi, for å samle det før videre transport nedover Mjøsa.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Har kjøpt en dimmer på biltema (finner den ikke i nettkatalogen). Den er sirkelformet og har 6 led-chipper. På baksiden er det blant annet en kondensator og et par tre småbrikker. 1,1 watt 12V. Det rare er at når jeg kobler den til 12V-forsyning, har polaritet ikke noe å si. Det vil si at den lyser uansett hvilken av pinnene jeg berører med + og vice versa. (pinnene er heller ikke merket med + og -). Hvilken teknikk benyttes for å få dette til å fungere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Auch. Burde jeg skjønt... Elementært

 

Edit: vet at vanlige dioder har en gjennomslagsspenning på 0.7 volt. Finnes det dioder som har lavere gjennomslagsspenning? Er det isåfall fysisk mulig?

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Finnes det noen produkter på markedet for å måle ute-og innetemperaturer samt laste dette opp på nett? Akkurat den siste biten med å finne et produkt som kan laste opp noe sånt på nett, er det som er vanskelig her :)

 

edit; har selvsagt googlet dette litt, finner http://www.ubnt.com/mfi som ser ut som beste løsning til nå, men krever ethernetkabel til sensor(upraktisk, da sensor blir utenfor huset) og fungerer kun ned til -10 grader.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Finnes det noen produkter på markedet for å måle ute-og innetemperaturer samt laste dette opp på nett? Akkurat den siste biten med å finne et produkt som kan laste opp noe sånt på nett, er det som er vanskelig her :)

 

edit; har selvsagt googlet dette litt, finner http://www.ubnt.com/mfi som ser ut som beste løsning til nå, men krever ethernetkabel til sensor(upraktisk, da sensor blir utenfor huset) og fungerer kun ned til -10 grader.

Ikke snedig, du får nok svar her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191806 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...