Coffey Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg er venstrehendt. Det eneste jeg gjør med venstrehanda er å skrive, alt annen skjer med høyre, som å bruke datamus og skjære med kniv. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Noen som vet hvor mange % av venstrehendte som faktisk bruker musen på venstre side? Alle jeg kjenner som er venstrehendte bruker musen med høyre hånd. Jeg er høyrehendt, men jeg brukte venstrehånden til musen en lang periode på grunn av musearm. Godt spørsmål. Relatert spørsmål: I Windows kan man gå inn i muse-innstillingene og velge om man er høye- eller venstrehendt. Dette får musetastene til å endre funksjon, så du kan høyreklikke med venstre museknapp. Pleier venstrehendte å endre denne innstillingen? Det hender jeg fortsatt skifter mellom venstre og høyre hånd til musebruk, og når jeg bruker venstrehånden "reverserer" jeg knappene. Riktignok kun når jeg bruker ekstern mus, ikke når jeg bruker TrackPointen på laptopen. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg er høyrehendt, men jeg brukte venstrehånden til musen en lang periode på grunn av musearm. Det samme gjelder mamma. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 hvor mye verdi har kobberet i en pc-strømkabel hvis man stripper det ut av 300 stk kabler til 15kr stykket? pr nå er verdien 300stk x 15kr = 4500kr Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Man betaler ikke for kobberet, man betaer for produktet. Så hvor mye kobberet koster kommer vel an på hvor mye det veier. Metallprisen for kobber er forøvrig ca 44 kr/kg. Men nå er det jo ikke sikkert det er rent kobber -- det kan være behandlet eller noe. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 hvor mye verdi har kobberet i en pc-strømkabel hvis man stripper det ut av 300 stk kabler til 15kr stykket? pr nå er verdien 300stk x 15kr = 4500kr Et produkts ordinærpris vil jo alltid ligge godt over råvarekostnadene. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Noen som vet hvor mange % av venstrehendte som faktisk bruker musen på venstre side? Alle jeg kjenner som er venstrehendte bruker musen med høyre hånd. Godt spørsmål. Relatert spørsmål: I Windows kan man gå inn i muse-innstillingene og velge om man er høye- eller venstrehendt. Dette får musetastene til å endre funksjon, så du kan høyreklikke med venstre museknapp. Pleier venstrehendte å endre denne innstillingen? Eksen min er venstrehendt. Han endret ikke på innstillingene, men brukte venstre hånd. Dvs han hadde ringfingeren på venstre museknapp, og pekefingeren på høyre. Han begrunnet dette med at da kunne han bare flytte musa over på andre siden når han brukte andre sine pcer. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Kan et samlebånd bli kalt en robot? Hvorfor/hvorfor ikke? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Kan et samlebånd bli kalt en robot? Hvorfor/hvorfor ikke? Er det under noe spesielle situasjoner du tenker på ? slik jeg ser det så er vel samlebandet en del av roboten . vanligvis så bestå jo en robot av mist en arm som flytter på ting Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 En robot (fra tsjekkisk robota, arbeid – se under) er en mekanisk og programmert enhet som utfører oppgaver for å hjelpe mennesker Så om samlebåndet er programmert til å utføre oppgaver, i dette tilfellet enkleste form: Starte og stoppe ved gitte anledninger, så ja da kan samlebåndet defineres som en robot. En robot trenger ingen arm, men dette er den roboten alle kjenner til, f.eks linket til bilde under her http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.itech-robot.com/UploadProductPic/200791884422522.jpg&imgrefurl=http://www.itech-robot.com/English/En_Product.asp?EnBigClassName%3DABB%2520Robot%2520Series%26EnSmallclassname%3DABB%2520Robot%2520basic%2520introduction&h=540&w=540&sz=30&tbnid=qVMjNbADloCt5M:&tbnh=86&tbnw=86&zoom=1&usg=__Ccy39ziypOL1v-Nsj-jY-IKvivQ=&docid=PWN76-lq-0RVpM&hl=no&sa=X&ei=ZY03UfmlG6ne4QTArIDYAg&ved=0CDQQ9QEwAg&dur=392 En ABB robot. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Det virker som definisjonen av robot er veldig variabel. En grei måte å definere det som er en selvstyrende maskin som er bygget for å utføre en oppgave i stedet for et menneske. Endret 6. mars 2013 av Coffey Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hvordan kan det ha seg at noen kan drikke glodvarm kaffe? (Jeg for min del må liksom vente 5-10 minutter før jeg kan sippe noe fra den, liksom.) Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Snedige ting du lurer på V.2 aka Tråden for folk som ikke klarer å bruke google Hvilken del i en kabinetvifte må være ødelagt for at viften ikke klarer å rotere ved lavere hastigheter, OG den lager eletriske lyder i dette tilfellet? Hvordan kan det ha seg at noen kan drikke glodvarm kaffe? (Jeg for min del må liksom vente 5-10 minutter før jeg kan sippe noe fra den, liksom.) Så lenge man ikke sipper for mye til å brenne tunga, er det bare å drikke og drikke og drikke. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Men samtidig så har jeg observert at de regelrett bare drikker det, men man må da brenne halsen eller noe annet på et vis? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 De har vel bygd opp en vis resistans. For det andre er det godt mulig den er kald nok til å ikke skolde. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) En robot (fra tsjekkisk robota, arbeid – se under) er en mekanisk og programmert enhet som utfører oppgaver for å hjelpe mennesker Stemmer det, men hva skal vi se under? Skjønte nok at det var fra wikipedia. Endret 6. mars 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Looke Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Hvis et SAS fly styrter pga at lynet slår ned i flyet, og alle ombord dør. Vil de etterlatte da få erstatning av SAS fordi de har mistet sine nærme ? Selvom SAS egentlig har gjort alt rett, og kan ingenting for at lynet slår ned... Endret 7. mars 2013 av Looke Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Stemmer det, men hva skal vi se under? Skjønte nok at det var fra wikipedia. Hvor ellers skulle det være fra? Evt et nett leksikon. Du kan søke på wiki? Da kan du lese mer om det latinske opphavet, men det mener eg du burde klare å finne selv. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Hvis et SAS fly styrter pga at lynet slår ned i flyet, og alle ombord dør. Vil de etterlatte da få erstatning av SAS fordi de har mistet sine nærme ? Selvom SAS egentlig har gjort alt rett, og kan ingenting for at lynet slår ned... Kan hende de har brutt noen sikkerhetsforskrifter ved å fly i et område med slikt vær osv., og derfor kanskje "kan noe for det". Uansett er ikke lyn nødvendigvis så farlig for et fly så vidt jeg har skjønt. Det som er farlig er vinden/turbulens i en tordenstorm. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Kan hende de har brutt noen sikkerhetsforskrifter ved å fly i et område med slikt vær osv., og derfor kanskje "kan noe for det". Uansett er ikke lyn nødvendigvis så farlig for et fly så vidt jeg har skjønt. Det som er farlig er vinden/turbulens i en tordenstorm. Nå var det bare et eksempel, greia var hva om flyet går ned uten at det kunne vært forutsett, vil de etterlatte da kunne kreve en erstatning fra SAS, selvom det egentlig ikke er noen sin feil at flyet gikk ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå