Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når ein runker óg. :p Det blir i hvert fall eg.

Blir litt paranoid (?) når man runker ja :p

var noen her på forumet som en gang sa at en lærer hadde sakt at man brukte ørene mst når man runket.

men til spørsmålet mitt. hva var greia med bill clinton og alle sexgreiene? jeg var for ung til å få det med meg når det skjedde så kan noen forklare?

Lenke til kommentar

Dette ble også på en måte besvart tidligere i tråden. Menn (og kvinner?) får en langvarig svak ereksjon når man er på et visst stadium i søvnen, og derfor har man morrabrød. Morrabrødet hindrer sikkert menn i å urinere også, men det er ikke grunnen til at man har morrabrød.

correct me if i'm wrong

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har skjønt at grunnen at man har morrabrød er på grunn av at det er om mårran testosteronnivået er på sitt høyeste, og en bieffekt av det er ereksjon. Ikke alle som får det da.

Lenke til kommentar
Når ein runker óg. :p Det blir i hvert fall eg.

Blir litt paranoid (?) når man runker ja :p

var noen her på forumet som en gang sa at en lærer hadde sakt at man brukte ørene mst når man runket.

men til spørsmålet mitt. hva var greia med bill clinton og alle sexgreiene? jeg var for ung til å få det med meg når det skjedde så kan noen forklare?

Bill Clinton knulla sekretæren, nektet å innrømme det og ble felt av at sæden hans ble funnet på kjolen hennes.

Lenke til kommentar
Har skjønt at grunnen at man har morrabrød er på grunn av at det er om mårran testosteronnivået er på sitt høyeste, og en bieffekt av det er ereksjon. Ikke alle som får det da.

Aha, er det derfor jeg ofte ble fly forbanna når jeg ble vekket når jeg var mindre?

Lenke til kommentar
(...) Morrabrødet hindrer sikkert menn i å urinere også, men det er ikke grunnen til at man har morrabrød (...)

correct me if i'm wrong

Dette er fyldig beskrevet i klassikeren "Jævla morrabrød" av "The return of the new and improved Gunnar, si at du er homo and the blow me empties incorporated, with special guest Horst Tappert and Jaqueline Wenkel" (aka "the gunnar")

Lytt gjerne til vedlagte geniale konsertopptak, etter sigende tatt opp i Drammen et sted på midten av nittitallet:

morrabrod.mp3

Lenke til kommentar
kan harddisker som oppebevares i en pc som ligger i kupèen bli skadet av høy subwoofer-kjøring i bagasjerommet ?
Det tviler jeg på, men vi snakker jo om et magnetlager (harddisk) i et miljø av elektromagnetisk stråling og kraftige magneter, så jeg ville ikke tatt sjangsen.

Mythbusters på Discovery viste at selv magnetstripen på vanlige bankkort godt tåler å ligge i nærheten av sterke magneter uten at informasjonen på de blir uleselig. De som har sett den episoden ville nok latt sin bærbare datamaskin ligge i et bagasjerom uten frykt, i hvertfall hvis man kunne sikre seg mot at den ble liggende helt inntil sentermagneten i subwooferen.

og hvor godt låses armen i disker ?
I bærbare maskiner parkeres lesearmen svært bra. Selv har jeg fraktet mine bærbare Mac-er i ryggsekken på vei til og fra jobb på sykkel, og jeg har ikke akkurat syklet forsiktig. Da var Mac-ene sjelden avslått, men bare parkert i dvale (det tar jo opptil ett minutt å starte opp fra avslått, men kun et par sekunder fra dvale). Og det har gått bra hittil.

Jeg har også hørt om enkelte som har mistet maskinen i bakken og den fungerer like bra etterpå. Men jeg har selvsagt også hørt om det motsatte. Så det er nok en god grunn til at alle nye bærbare Mac-er nå har en ladekabel som lett nappes ut av maskinen (magnetkobling), f.eks hvis noen snubler eller drar i ledningen (jeg er Mac-bruker og har ikke peiling på om andre maskinleverandører har dette).

Lenke til kommentar

Harddisker tar kun skade av ekstremt sterke magnetfelter konsentrert på et ekstremt lite område helt inntil diskplatene. Omtrent som sol kombinert med et digert forstørrelsesglass kan ødelegge ting uten at vanlig solstråling ødelegger det samme. Derimot er det ikke noen fare når det gjelder så store avstander som mellom en harddiskplate og en subwoofer. Den innebygde magneten i harddisker burde i så fall utgjort en mye større fare. Det ligger nemlig en kraftig jordmetallmagnet bare en centimeter unna platene inni harddisker og den er ikke kraftig nok, konsentrert nok og nært nok diskplatene til at den gjør skade.

Derimot kan kjøring over fartsdumper og harddisker som slenger rundt i bagasjerommet være utsatt for fatale mekaniske påkjenninger.

Harddiskarmen låses ved å kjøre den helt ut til siden og inn i en "gaffel" av plast som holder hodene adskilt. Armen er låst i den posisjonen så lenge harddisken er slått av. Selv uten tilført strøm. Det er en liten magnet som holder armen i posisjon.

Lenke til kommentar

Hvor mye av norges landareal eier staten?

Hvor mye av norges landareal eies av oranisasjoner/bedrifter?

Hvor mye av osv. eies av privatpersoner?

hvor mye av osv. er dyrkbar mark?

Hvor mye osv. er skog?

Hva er definisjonen på skog? (antall trær per m^2?)

Hvor mange m^2 eindom har en gjennomsnitts nordman?

Hvor mange m^2 eindom skulle en nordmann hatt? (Norges landareal/Inbyggere i norge)

Satt å tenkte i kjemien av en eller annen grund:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...