Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Brent mat har nok dårligere absorbsjonsevne (mindre porøs struktur) og har nok allerede en god del absorberte stoffer. Kulltabletter er nok mer effektive til å rense magesekken. Brent mat som ikke er tilstrekkelig gjennombrent vil også ha mange andre skadelige stoffer i seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg merket at når jeg hadde kryssa ut tema som kom igjen og igjen, og som var fra forum jeg har posta mye i, så virker det å komme mer random poster med lite innlegg.

Meninga er visst at den viser tråder med få innlegg for å få flere til å involvere seg i nye tråder i stedet for å bare henge i de samme gamle de alltid skriver i. Jeg tror ikke de hadde klart å få til noe mer avansert enn det.

Lenke til kommentar

Hvor mye energi kan det tenkes at det var i smellet fra meteoren i dag? Hvis vi finner ut hvor lang tid det tok fra meteoren entret atmosfæren til smellet kom, og antar trykkbølgen hadde 1 - 10kPa (som jeg fant var smertegrensen for glassvinduer på wikipedia), så har vi jo radius og trykkfordeling på en kvadratmeter av overflaten på en kule med "episenter" i midten. Kanskje det blir for enkelt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert nokså lite ettersom meteoren ikke traff bakken, og trykkbølgen som oppstod da den eksploderte ikke var spesielt kraftig i forhold til kraftige bomber (vil jeg anta, ingen bygninger ble jevnet med jorden eller noe såvidt jeg har fått med meg, det var stort sett vinduer og lignende ting som ble ødelagt, men det kan være jeg tar feil om sjokkbølgens styrke.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Moderne atomkraftverk er bygget for å tåle både overlydsmell og mindre nedslag som dette. Den de stadig driver og bygger i Finland skal tåle at en Boing 737 styrter i den, jordskjelv, flom, bilbomber på utsiden osv.

ChrisReeve: Restene ramlet til slutt ned i en innsjø og lagde et hull i isen og en haggelskur av små fragmenter rundt hullet.

meteorite1.jpginterior-chelyabinsk-region-meteor.n.jpg

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er det aller verst tenkelige stedet som hendelsen i Russland kunne skjedd?

En type musikkfestival ville jeg tro (eller liknende), ingen bygninger i nærheten som tar for noe av fragmentene, flest mulig mennesker på ett sted, ubeskyttet, og eventuell panikk er maskimalt farlig med så store tette menneskemengder.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...