Simen1 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Brent mat har nok dårligere absorbsjonsevne (mindre porøs struktur) og har nok allerede en god del absorberte stoffer. Kulltabletter er nok mer effektive til å rense magesekken. Brent mat som ikke er tilstrekkelig gjennombrent vil også ha mange andre skadelige stoffer i seg. 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 hva er "Vi tror du kan like dette.." basert på? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Sånn jeg har forstått det så viser den tråder med få svar i underforum du har postet mye i. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 jeg har aldri postet i religion økonomi eller helse Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Da aner jeg ikke. Har du krysset bort tråder fra forum du har postet i? Endret 14. februar 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 har krysset ut litt forskjellig. Mange av de handler om VGs da. Er forslagene basert på alder? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Vet ikke om dette er snedig, men for meg er det det. Hvordan uttaler jeg Xi Xia på norsk egentlig? Sier jeg liksom slik som det er høres ut, altså "Eksi-Eksia"? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Nei jeg merket at når jeg hadde kryssa ut tema som kom igjen og igjen, og som var fra forum jeg har posta mye i, så virker det å komme mer random poster med lite innlegg. Meninga er visst at den viser tråder med få innlegg for å få flere til å involvere seg i nye tråder i stedet for å bare henge i de samme gamle de alltid skriver i. Jeg tror ikke de hadde klart å få til noe mer avansert enn det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Den henter tråder med færre en 10(?) innlegg i en kategori som er aktiv på "mine innlegg". Tråden som skal komme opp er maks 14 dager gammel. Tror det hovedsakelig er alt den tar hensyn til 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Vet ikke om dette er snedig, men for meg er det det. Hvordan uttaler jeg Xi Xia på norsk egentlig? Sier jeg liksom slik som det er høres ut, altså "Eksi-Eksia"? X på kinesisk uttales som en litt lys sj. Beste eksemplet er kanskje sh-lyden i det engelske ordet sheep. 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Fonetisk tror jeg Xi Xia ville bli noe som "Shi Shiaaa" eller "Chi Chiaaa" avhengig av dialekt. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Av okay tusen takk dere to Endret 14. februar 2013 av Lami 1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hvor mye energi kan det tenkes at det var i smellet fra meteoren i dag? Hvis vi finner ut hvor lang tid det tok fra meteoren entret atmosfæren til smellet kom, og antar trykkbølgen hadde 1 - 10kPa (som jeg fant var smertegrensen for glassvinduer på wikipedia), så har vi jo radius og trykkfordeling på en kvadratmeter av overflaten på en kule med "episenter" i midten. Kanskje det blir for enkelt? 1 Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Patentkorker som kan festes på "vanlige" flasker, dvs flasker uten hull hvor patentkorken festes; fins det? Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) hvilke følger ville vi fått dersom en meteor slik som den i russland treffer et av de største atomkraftverkene? Endret 15. februar 2013 av BFF-BattleFieldForever 1 Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Spørs hvor, men sikkert mulig i worst case at det blir nedsmelting. Og diverse uheldige følger av det. Endret 15. februar 2013 av Revolution 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Sikkert nokså lite ettersom meteoren ikke traff bakken, og trykkbølgen som oppstod da den eksploderte ikke var spesielt kraftig i forhold til kraftige bomber (vil jeg anta, ingen bygninger ble jevnet med jorden eller noe såvidt jeg har fått med meg, det var stort sett vinduer og lignende ting som ble ødelagt, men det kan være jeg tar feil om sjokkbølgens styrke.) 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Moderne atomkraftverk er bygget for å tåle både overlydsmell og mindre nedslag som dette. Den de stadig driver og bygger i Finland skal tåle at en Boing 737 styrter i den, jordskjelv, flom, bilbomber på utsiden osv. ChrisReeve: Restene ramlet til slutt ned i en innsjø og lagde et hull i isen og en haggelskur av små fragmenter rundt hullet. Endret 15. februar 2013 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hvor er det aller verst tenkelige stedet som hendelsen i Russland kunne skjedd? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hvor er det aller verst tenkelige stedet som hendelsen i Russland kunne skjedd? En type musikkfestival ville jeg tro (eller liknende), ingen bygninger i nærheten som tar for noe av fragmentene, flest mulig mennesker på ett sted, ubeskyttet, og eventuell panikk er maskimalt farlig med så store tette menneskemengder. AtW 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå