Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Tviler på om det finnes et slikt apparat. Det som faktisk funker er å lese inn mase puggestoff på en lydopptaker for deretter å spille den av mens du sover. Da ssetter det seg i underbevisstheten.

Er nok noe sånt rublings mener :)

Er det ikke et sånt et Joey i Friends prøver ut, og setter på feil tape? :p

Det samme skjedde også med Dexter i Dexters Laboratorium, "Omelet du fromage".

første jeg tenkte på når jeg leste spørsmålet i innlegget ;)

Men det må vel ligge noe i det, når episoder handler om det..?

HAHAHAHHA, akkurat det jeg tenkte og! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det må vel ligge noe i det, når episoder handler om det..?

Er sannelig ikke så sikker. Episodene handler jo også om at han utkjemper kamper med robotkopier av USAs presidenter, og hvordan han flyr til månen og slikt.

Det som kanskje er mest fantastisk er at han bygger alle underverkene sine av å skru frem og tilbake på en mutter.

vel, nå tenkte jeg forsåvidt på det med at han lærte noe underbevisst med denne saken han hadde mekka på hodet, ikke alt det andre. nå tenkte ikke jeg bare på Dexters laboratorie, men Friends og en annen serie hvor det samme prinsippet skjedde.

Lenke til kommentar
Tviler på om det finnes et slikt apparat. Det som faktisk funker er å lese inn mase puggestoff på en lydopptaker for deretter å spille den av mens du sover. Da ssetter det seg i underbevisstheten.

Har du faktisk prøvd dette? Er det noko som funker?

Husker ein artikkel i VG eller kor det stod, at det var ei jente som brukte denne metoden og ho hadde berre 6'ere på skulen. Dog, virker litt for lett ;)

Jeg har aldri prøvd det selv. Tror jeg leste det et sted en gang. Det stod om studieteknikk, pugging og forberedelse til prøver.

Lenke til kommentar
1. Hvor tjukk er vannskorpa?

Den er bare noen få molekyler eller få titalls molekyler tykk. Det vil si det området der molekylene ligger som et orndet lag som også skaper den kraftige hinna. Ut i fra illustrasjoner jeg har sett vil jeg anslå tykkelsen til å være noen titalls nanometer. F.eks 20 nanometer = 0,000 02 millimeter.

Lenke til kommentar
...

For your information, jeg ble støl etter boksetrening ;)

og Kahuna; tusen takk, men det virket ikke, eller så misforsto jeg.

Tøying virker nok ikke mot stølhet, den skadeforebyggende effekten er vel også heller liten. Derimot gir det deg større bevegelighet hvis du holder på med det over tid. Eventuelt forhindrer det at bevegeligheten blir mindre etterhvert som musklene vokser på grunn av trening. En kjempebiceps er ikke så imponerende hvis du ikke lenger kan rette ut armen. ;)

Øvelsen jeg prøvde å beskrive er rett å slett en måte å rette ut armen helt på. Selv klarer jeg å komme litt over 180 graders åpning på albueleddet(kanskje 185?). Noe mer trenger du ikke, hvis du kjenner det strekker i muskelen når du holder på gjør du det riktig.

Lenke til kommentar
Det som faktisk funker er å lese inn mase puggestoff på en lydopptaker for deretter å spille den av mens du sover.

De testet det på mythbusters eller noe sånt i fjor (husker ikke navnene på de progammene). Forsøkskaninen var en dame som ikke kunne noe som helst om fotball. Da hun gikk og la seg den kvelden, tok hun på et headset som ga henne tørr informasjon om fotball og fotballspillere. Da hun våknet var noe om David Bechham det eneste hun hadde fått med seg.

Lenke til kommentar
Hvorfor blir man mer oppmerksom på lyder, jo trøttere man blir? Jeg hører som regel på musikk når jeg legger meg, og etter hvert som jeg blir trøttere må jeg skru ned lyden mer og mer, for den blir høyere og høyere.

Husk at når du slokker lyset og ikke ser noe, så sterker det andre sanser som hørselen. bare en tanke.

Lenke til kommentar
Hvorfor blir man mer oppmerksom på lyder, jo trøttere man blir? Jeg hører som regel på musikk når jeg legger meg, og etter hvert som jeg blir trøttere må jeg skru ned lyden mer og mer, for den blir høyere og høyere.

Husk at når du slokker lyset og ikke ser noe, så sterker det andre sanser som hørselen. bare en tanke.

Når ein runker óg. :p Det blir i hvert fall eg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...