Simen1 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Ring til en av personene som står registrert på Rosenbergsgaten 27 og hør om de vet noe om saken eller har forslag til hvor du kan ringe (vaktmester, etc). Et annet forslag kan være å ringe kommunen og høre om det kommer fra noe kommunale anlegg (nødstrøm til ferskvannpumper i kummene under der etc). Den like grønne brannhydranten, kummene i gata og terrenghelningen kan tyde på noe sånt. Hvis røyken er til stor plage i området kan du ringe politiet på 02800 og rapportere problemet så kan de runge rundt og undersøke saken. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Du er sikker på at det er eksos? Som i vanlig bensin eller diseleksos? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Den har visst gitt seg nå. Veldig sikker på at det var eksos - den tørre og småsure ganske påtrengende lukta. Men jeg kjenner ikke forskjellen mellom diesel og bensin. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Kan det ganske enkelt være utløp for en oljefyr eller lignende i kjelleren på bygget i bakkant der? 1 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 1. Hvis det er sant, hvorfor lønner det seg å øke farten før bakker når man kjører bil, og deretter senke den mot toppen? Det står overalt når det er snakk om drivstofføkonomi, jeg syns det virker rart, men jeg har helt ærlig ikke prøvd å regne på fysikken i et ideelt tilfelle. 2. Mange pc-programmer utnytter kun 25% av CPU-kapsiteten på min i5-firekjerner, og for meg er det nærliggende å tro at de ikke støtter flere kjerner. Når jeg sjekker CPU-bruken, så brukes dog samtlige kjerner omtrent 25%, i stedet for at én kjerne har 100% last. Dette virker merkelig, hvorfor er dette tilfelle? 1 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Hvor mange ganger skal nordfaktura markedsanalyse forsøke å ringe meg, før de forstår at jeg ikke kommer til å svare? Nå har de ringt seks ganger siden den 29.Januar. Skjønner de ikke at jeg ikke tar slike telefoner? Endret 5. februar 2013 av dabear 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hvor mange ganger skal nordfaktura markedsanalyse forsøke å ringe meg, før de forstår at jeg ikke kommer til å svare? Nå har de ringt seks ganger siden den 29.februar. Skjønner de ikke at jeg ikke tar slike telefoner? Hadde en BT-selger som ringte meg noen ganger etter jeg sa opp abonnementet. Rekorden var vel 6 anrop i løpet av en dag, og han holdt på i noen uker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Mange pc-programmer utnytter kun 25% av CPU-kapsiteten på min i5-firekjerner, og for meg er det nærliggende å tro at de ikke støtter flere kjerner. Når jeg sjekker CPU-bruken, så brukes dog samtlige kjerner omtrent 25%, i stedet for at én kjerne har 100% last. Dette virker merkelig, hvorfor er dette tilfelle? Windows fordeler vel prosessene slik at alle blir fordelt utover kjernene. Dette ser du om du åpner et ekstremt tungt program på prosessoren. Da vil en eller kanskje to kjerner jobbe mye mer enn de andre. Oppfølgingsspørsmål: Har i5 tokjerne-prosessor med 4 tråder (så oppgaveindeksen viser 4 grafer). Har lagt merke til over lengre tid at den 4. tråden jobber stort sett aldri. Dvs. at grafen holder seg på 0 hele tiden, selv når jeg kjører tunge program. Kan tråden være død? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hadde en BT-selger som ringte meg noen ganger etter jeg sa opp abonnementet. Rekorden var vel 6 anrop i løpet av en dag, og han holdt på i noen uker. Alt for å ikke svare? 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Alt for å ikke svare? Idioten ringte meg på jobb hele tida. Og maks 3 ring, ofte mindre. 1 Lenke til kommentar
Error Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Finnes dette dyret, eller er det "fake"? Endret 5. februar 2013 av Error 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Det er ekte (National Geographic) Wikipedia Endret 5. februar 2013 av Slimda 1 Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hvor mange ganger skal nordfaktura markedsanalyse forsøke å ringe meg, før de forstår at jeg ikke kommer til å svare? Nå har de ringt seks ganger siden den 29.februar. Skjønner de ikke at jeg ikke tar slike telefoner? En gang annenhver månede er da ikke så altfor ille? 1 Lenke til kommentar
Potetmann Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Føler man seg lettere om natten enn om dagen på grunn av sentripetalakselerasjonen jorda får når den går i bane rundt sola? 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Føler man seg lettere om natten enn om dagen på grunn av sentripetalakselerasjonen jorda får når den går i bane rundt sola? Nei, det er alt for lite til at man vil føle det. EDIT; underbyggene regnestykke: a = v^2 / r T = 2*pi*r / v 3.15*10^7 sekund i ett år. 1,5 *10^11 meter i radius på jordas rotasjon v = (2*pi*1.5*10^11 m) / (3.15*10^7 s) løser for a som gir 0.0059 m/s^2 AtW Endret 6. februar 2013 av ATWindsor 2 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Også er gravitasjonskraften fra månen større her på jorden enn den fra solen, ergo vil man vel være tyngre om natten enn om dagen? 1 Lenke til kommentar
Danek Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Månen er oppe om dagen også, er bare det at du ikke ser den gjennom sollyset. 2 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Men avhengig av hvor på himmelen den står, skifter den vekten din på jorda. Du vet, flo og fjære og alt det der. 1 Lenke til kommentar
Potetmann Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Gjorde litt beregninger på mitt eget spørsmål: Sentripetalakselerasjonen man opplever om dagen fra jordas bane rundt sola er omtrent 0,00596 m/s^2. Denne vil om dagen gjøre at du føler deg tyngre. Samtidig vil tyngeakselerasjonen man får fra sola gjøre at man føler seg lettere om dagen. Denne regnet jeg ut til å bli 0,00593 m/s^2. Disse akselerasjonene ser altså ut til å nøytralisere hverandre ganske bra slik at man vil føle seg omtrent like tung om dagen og natten. Endret 6. februar 2013 av Potetmann 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå