Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Så man kan visst ikke si "stå i ro!" lengere, siden atomene vil hele tiden være i bevegelse. Må vel bytte ut "stå i ro" med "stå relativt i ro på et makronivå!" :wee:

Lenke til kommentar
http://www.youtube.com/watch?v=9m3ipumGA1s

hvorfor er pistolen sensurert? det vises etter 4:18 i videoen.

lit OT på det: dam han lingna på Ryder i GTA:SA

trur det er sånn navnet hans staves

men vet ikke hvorfor det er sensurert jeg

jeg la også merke til det da jeg begynte å spille. de brukte Eazy E når de lagde ryder leste jeg, og det synes jo.

edit: ja jeg hadde rett i det.

The character Lance "Ryder" Wilson is modeled after Eazy-E, a member of seminal gangsta rap group NWA. Music from both NWA and Eazy-E is included in the soundtrack.

http://www.imdb.com/title/tt0402224/trivia

ingen som vet hvorfor den er sensurert?

Endret av ecko
Lenke til kommentar

Faren min påstod her om dagen at bjørnen kun eter dei mjukedelane av det dei drepe, fordi dei er så dårleg utrysta i munnen? googla litt og fant at dei likte å ete hovudet og skinnet, fordi det var mykje fett i det.

men nokon som kan seie om første påstanden er riktig?

Lenke til kommentar
Ved bruk av skruer hvor det henger igjen litt gammel locktite, bør dette fjernes før man bruker skruen på nytt og legger på ny locktite?

Ja, bruk gjengesnitt for å fjerne loctite'n eller bruk varme for å få det bort.

Edit: Eventuelt en stålbørste e.l, spørs litt hvilken type loctite det er (hvor hard den blir når den herder).

Endret av gaardern
Lenke til kommentar

Er ikke sikker da det ikke står noe på tuben, men den er vel soft/medium antar jeg. Noe av locktite-restene blir veldig sprøtt, så dette skreller jeg alltid av. Men noen plasser, hvor jeg mest sannsynlig har brukt alt for mye locktite, så er det mer klissete, og vanskeligere å fjerne. I disse tilfellene har jeg fjernet så mye jeg kunne, også bare ignorert det som henger igjen.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Hvordan kan LHC finne ut om at Higgs-partiklene eksisterer eller ikke?

LHC har stor nok radius til å kunne akselerere stabile partikler til svært nær lysets hastighet. Jo høyere hastighet jo mer energi. På grunn av E=mc2 så kan den energien omgjøres til masse. Jo mer energi jo mer masse. LHC prøver å produsere partikler med svært høy masse og trenger dermed svært mye energi. Når to nok energirike partikler krasjer med hverandre så kan de danne partikler med svært høy masse: toppkvarker. De håper at en av kollisjonsproduktene skal være higgs bosonet. Partikkelen de bare har estimert i teorien men trenger å påvise i praksis for å bekrefte teorien. Klarer de det så er de ett skritt videre på veien mot å forstå fysikkens grunnstener og universets opprinnelse.

LHC er vist ferdig bygget nå og de har begynt å testkjøre og justere den.

Hvis man har et strengeinstrument stående og man spiller en løs streng, vil den noen gang stoppe HELT?

Strengen vil vibrere mindre og mindre på grunn av friksjon. Bevegelsen blir mindre og mindre helt til man godtar at dette er liten nok bevegelse til at man sier den står i ro. Jo mer kresen man er på bevegelsesmengde jo lengre tid vil det ta før strengen står "i ro".

Hvordan fjernes ioner fra avløpsrør?

De fjernes vel normalt ikke, men danner naturlige salter som havner i sjøen. Hvis man ikke er fornøyd med en type ioner så kan man tilsette stoffer som endrer PH og får ionene til å felles ut eller danne forbindelser med ulike stoffer. Gjerne i samarbeid med et katalysator-stoff eller elektrokjemisk rensing. Sistnevnte gjøres ved å kjøre strøm gjennom et vannbad for å samle ulike typer ioner ved hver av elektrodene og få de til å reagere med elektroden der. Jeg har ikke noen konkrete eksempler men antar at dette er mulige metoder men at de normalt ikke benyttes i kloakkrenseanlegg.

Lenke til kommentar
Ved bruk av skruer hvor det henger igjen litt gammel locktite, bør dette fjernes før man bruker skruen på nytt og legger på ny locktite?

Ja, dette burde fjernes eller så risikerer du at gjengene skjærer seg. Er det på en skrue så kan det nok børstes vekk med en stålbørste eller eventuelt å kjøre over med en gjengebakke. Er det et hull så bude du kjøre ned en gjengetapp.

Lenke til kommentar
Tviler på om det finnes et slikt apparat. Det som faktisk funker er å lese inn mase puggestoff på en lydopptaker for deretter å spille den av mens du sover. Da ssetter det seg i underbevisstheten.

Er nok noe sånt rublings mener :)

Er det ikke et sånt et Joey i Friends prøver ut, og setter på feil tape? :p

Lenke til kommentar
Tviler på om det finnes et slikt apparat. Det som faktisk funker er å lese inn mase puggestoff på en lydopptaker for deretter å spille den av mens du sover. Da ssetter det seg i underbevisstheten.

Har du faktisk prøvd dette? Er det noko som funker?

Husker ein artikkel i VG eller kor det stod, at det var ei jente som brukte denne metoden og ho hadde berre 6'ere på skulen. Dog, virker litt for lett ;)

Lenke til kommentar

Det samme skjedde også med Dexter i Dexters Laboratorium, "Omelet du fromage".

Lenke til kommentar

Det samme skjedde også med Dexter i Dexters Laboratorium, "Omelet du fromage".

første jeg tenkte på når jeg leste spørsmålet i innlegget ;)

Men det må vel ligge noe i det, når episoder handler om det..?

Lenke til kommentar

Er sannelig ikke så sikker. Episodene handler jo også om at han utkjemper kamper med robotkopier av USAs presidenter, og hvordan han flyr til månen og slikt.

Det som kanskje er mest fantastisk er at han bygger alle underverkene sine av å skru frem og tilbake på en mutter.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Er sannelig ikke så sikker. Episodene handler jo også om at han utkjemper kamper med robotkopier av USAs presidenter, og hvordan han flyr til månen og slikt.

Det som kanskje er mest fantastisk er at han bygger alle underverkene sine av å skru frem og tilbake på en mutter.

haha jeg husker det! han skrudde en mutter frem og tilbake, søsteren kom, han ble sur og hun ødela alt, slik var nesten hver episode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...