Nakmus Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Nei, med 50 millioner atomer i sekundet, har man laget ca. 5 mikrogram (dvs. milliondels gram) hvis maskinen står på 24 timer i døgnet i et helt år. Maskinen må stå på i ca. 200 000 år for å lage et gram gull. Beklager, trodde jeg redigerte posten min fra ett år til 50. millioner år, men gjorde visst ikke det. fiksa nå 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Hukommelsen er ikke i så veldig god trim altså. Mer kulde = Mindre luftfuktighet = Mindre varmeoverføring. Det "kaldeste" er når luften overfører mest varme i forhold til tempraturen. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Det kaldeste er når luften overfører mest varme, uavhengig av temperaturen. Luftfuktigheta spiller ikke noe særlig stor rolle for varmeoverføringen ved kalde temperaturer rett og slett fordi lufta ikke evner å holde på noe særlig luftfuktighet. Endret 26. desember 2012 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Beklager, trodde jeg redigerte posten min fra ett år til 50. millioner år, men gjorde visst ikke det. fiksa nå Vel, etter 50 millioner år vil man sitte igjen med ca. 250 gram gull. Regnestykke: http://www.wolframalpha.com/input/?i=%28%28%2850*10%5E6%29*3600*24*365*%2850*10%5E6%29%29%2F%286.022*10%5E22%29%29*197 Endret 26. desember 2012 av ChrisReeve 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 er ikke den ferromagneten for og beskytte laderen? hadde selv en lader som sluttet og fungere for noen dager siden og fikk vite at det var "den lille klumpen" som var dårlig Nei og Nei. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Denne fyren viser hvorfor: http://www.youtube.com/watch?v=aCXmYMPEAlc Advarsel: Komedie som spøker med selvmord. Ikke egnet for alle. Poenget er at "nedover veien" sikkert er farligere. Endret 26. desember 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Poenget er vel at man får langre snitt i pulsåren, som både er vanskeligere å stoppe og gjør at du kan blø ut fortere. Iallefall det jeg har blitt fortalt 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Blir det ikke da vanskeligere å kutte pulsåren, fordi pulsåren går samme vei? Man kutter jo enten pulsåren eller ved siden av pulsåren. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Jeg har aldri prøvd, så det vet jeg ikke. Men blodåren snor seg vel litt, og er som oftest noe synlig. så et kut på langs burde sånn jeg ser det ikke være noe værre en på tvers. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Hvorfor? Fordi du ikke kan sy det sammen og det gjør det utrolig mye vanskeligere og stoppe blødningene som øker sjansen betraktelig for at du kommer til å dø. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Det kaldeste er når luften overfører mest varme, uavhengig av temperaturen. Luftfuktigheta spiller ikke noe særlig stor rolle for varmeoverføringen ved kalde temperaturer rett og slett fordi lufta ikke evner å holde på noe særlig luftfuktighet. Og da var vi enige. Men hvor kaldt må det være før man tilsvarer -1 Celcious i våte bergen? 1 Lenke til kommentar
Looke Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Hvor mange forskjellige mennesker er det som har levd på denne jorda fra tidenes morgen til idag, hvis vi trekker bort alle som døde før de ble født. 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Hvilke atmosfæriske forskjeller er det som bestemmer om nedbøren kommer ned som snø eller hagl? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Hvor mange forskjellige mennesker er det som har levd på denne jorda fra tidenes morgen til idag, hvis vi trekker bort alle som døde før de ble født. Det har blitt kalkulert til rundt 107 milliarder. Endret 27. desember 2012 av Coffey 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Og da var vi enige. Men hvor kaldt må det være før man tilsvarer -1 Celcious i våte bergen? Er det denne du tenker på? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Kan noen forklare meg ganske enkelt hvordan e-blekk fungerer? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Elektronisk blekk, for eksempel Kindle tabletene Forklaring: Består av 4 lag: 1 øvre lag. 2 gjennomsiktig elektrode lag. 3 transparente mikro-kapsler. 4 positivt ladet hvite pigmenter. 5 negativt ladet sorte pigmenter. 6 gjennomsiktig olje. 7 elektrode pixel lag. 8 bunnlag. Lys treffer positive hvite pigmenter og gjør at den får hvit bakgrunn, og annet lys treffer negative svarte pigmenter og gjør at du får svar tekst. Endret 27. desember 2012 av Lami 1 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Bingo. Jeg fant en Youtube-video om det, og slik jeg forstår det fungerer det slik at under hver pixel er det hvite og sorte partikler lagret i væske, hvor partiklene er enten negativt eller positivt ladet. Når man trenger en av de til å vises så vil bunnen under vesken bli ladet med negativ eller positiv energi, slik at den partikkelen man ønsker skal vises blir presset mot "vinduet" til pixelen. Er dette riktig? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå