Zlatzman Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Hvor mye veier en trikk? I henhold til en post på scyscrapercity.com [link] veier den kroatiske trikken TMK 2200 30 tonn. Den er forøvrig 32 meter lang og 2,32 meter bred. Endret 25. oktober 2007 av Zlatzman Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hva er det tungeste kjøretøy som finnes? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hva er det tungeste kjøretøy som finnes? Hva legger du i "kjøretøy"? Er oljetankere innefor det du mener? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Hva er det tungeste kjøretøy som finnes? Bagger 288 er det tyngste landgående kjøretøyet. Den graver kull til kullkraftverk i tyskland og veier 13,500 tonn Endret 25. oktober 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Er det slik at planetene ligger i samme plan i solsystemet? Hvorfor? Og hvorfor snurrer alle (untatt neptun er det vel?) i det planet? Treghet? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Åssen melder man seg ut av statskirken? Slenger meg på den Lenke til kommentar
Atald Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) http://www.human.no/templates/Page____168.aspx Hvor vanskelig kan det være å google melde+ut+statskirke? Endret 25. oktober 2007 av Atald Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Åssen melder man seg ut av statskirken? Slenger meg på den kanskje denne kan hjelpe http://www.human.no/innmelding/statskirkenPDF.pdf Lenke til kommentar
Footy Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Om man melder seg ut av kirken, har man fortsatt lov å gifte seg i kirken? Jeg er ikke kristen, stikk motsatt, men om jeg og dama melder oss ut vil det da si vi ikke får lov? For meg gifter man seg i kirken for tradisjonens skyld.. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 http://kirken.no/?event=doLink&famID=3173 Her kan du laste ned Kirkens egne utmeldingsskjema. Der står det også hvilke konsekvenser utmeldingen får. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Om man melder seg ut av kirken, har man fortsatt lov å gifte seg i kirken?Jeg er ikke kristen, stikk motsatt, men om jeg og dama melder oss ut vil det da si vi ikke får lov? For meg gifter man seg i kirken for tradisjonens skyld.. MYe mulig at dere ikke får lov til å gifte dere kirkelig da ja. Det er et krav til medlemskap for mange kirkelige handlinger... Fra kirken.no Kirkelig vigsel kan ikke kreves dersom ingen av brudefolkene tilhører Den norske kirke. At en av brudefolkene er medlem vil normalt være tilstrekkelig for at vigsel kan skje i kirken. Den enkelte prest har imidlertid anledning til å nekte å vie brudefolkene dersom en av dem ikke tilhører Den norske kirke. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hva er det tungeste kjøretøy som finnes? Bagger 288 er det tyngste landgående kjøretøyet. Den graver kull til kullkraftverk i tyskland og veier 13,500 tonn Trodde den flyttbare "launchpaden" til N.A.S.A. var størst i verden jeg , finner dog ingen info om den i farta Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Finnes det 2 lag i fotball som har like farger på draktene sine? Hva skjer når de spiller mot hverandre? hmm.......borte drakter?? Odd og Rosenborg spiller begge i svarte og hvite drakter, mens LSK og start spiller i gult og svart. Neste sesong vil minst en av disse uheldige fargekombinasjonene unngås på grunn av nedrykk. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hva er det tungeste kjøretøy som finnes? Bagger 288 er det tyngste landgående kjøretøyet. Den graver kull til kullkraftverk i tyskland og veier 13,500 tonn Trodde den flyttbare "launchpaden" til N.A.S.A. var størst i verden jeg , finner dog ingen info om den i farta When its construction was completed in 1978, Bagger 288 superseded NASA's Crawler-Transporter, used to carry the Space Shuttle and Apollo missions, as the largest tracked vehicle in the world at 13,500 tons. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Desperat sprøsmål jeg trenger svar på fort: Det varsesongavslutningpå Jericho i dag på TV2. mener det flere episoder? kommer de til å bli sendt på tv2?? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hvor mye veier en trikk? I henhold til en post på scyscrapercity.com [link] veier den kroatiske trikken TMK 2200 30 tonn. Den er forøvrig 32 meter lang og 2,32 meter bred. Jeg har vært med på et trikkeprosjekt på skolen, og de tallene der høres ganske normale ut. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Er det slik at planetene ligger i samme plan i solsystemet? Hvorfor? Og hvorfor snurrer alle (untatt neptun er det vel?) i det planet? Treghet? Alle de åtte planetene ble dannet i en støv- og steinskive som sirklet rundt sola helt i starten, derfor ligger alle planetene i det samme planet, som kalles ekliptikken på norsk. Dvergplaneten 134340 (den som tidligere het Pluto) har derimot et baneplan som ligger sterkt på skrå i forhold til ekliptikken, og banen er også mer avlang enn de andre planetbanene. Dette skyldes antagelig at 134340 har blitt dannet et annet sted utenfor solsystemet og senere er blitt fanget inn av solens gravitasjonsfelt. Se mer om dette i tråden om dvergplaneten 134340: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=851916 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hvis en nekrofil kvinne finner et lik hun liker, hvordan går hun fram? Tar frem strap-on-dildoen sin fra veska og starter... Er det slik at planetene ligger i samme plan i solsystemet? Hvorfor? Og hvorfor snurrer alle (untatt neptun er det vel?) i det planet? Treghet? Tyngdekraften til alt i planet trekker på hverandre. Jeg regner med at rotasjonen startet med at en sky av materiale rundt sola begynte å rotere, omtrent som vann som nærmer seg sluket på badekaret, og at objektene trakk i hverandre slik at alt begynte å rotere. Objekter som ikke ble med på rotasjonen styrtet i sola, mens de som ble med på rotasjonen samlet seg i et plan på grunn av tyngdekraften. I planet har de med "feil" hastighet i forhold til avstanden fra sola blitt kometer som enten har smeltet bort når de har vært nært sola eller styrtet i en av planetene eller månene når de har passert banene deres utallige ganger. De aller fleste kometer har vel styrtet i noe nå. Dermed er det bare de objektene som ligger i riktig plan i forhold til resten og de objektene med riktig hastighet i forhold til avstanden til sola som har blitt værende igjen, med noen få unntak som Halleys komet og lignende. Massene på sola roterer også i det samme planet. Det er mulig det initierte rotasjonsplanet for planetene, måner, asteroider og kometer. Om man melder seg ut av kirken, har man fortsatt lov å gifte seg i kirken? Jeg er ikke kristen, stikk motsatt, men om jeg og dama melder oss ut vil det da si vi ikke får lov? For meg gifter man seg i kirken for tradisjonens skyld.. Minst en av dere må være i statskirka. En mulighet er å drøye utmeldingen til en av dere til bryllupet er over og en annen er å arrangere en human vigselsseremoni. Det kan gjøres på en nydelig og verdig måte på et storslagent og betydningsfullt sted for dere. Så det behøver ikke bli noe dårligere opplevelse enn en religiøs seremoni med forkynning av bibelvers, jesus-historier osv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Spørsmål: 1. Hvilke gasser i røyk i en brann er det som de fleste brannoffere dør av? 2. Kan disse gassene fjernes med et normalt gassmaskefilter? 3. Kan disse gassene fjernes ved å puste gjennom et vått tøystykke? Enn et tørt tøystykke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå