Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor går motoren i for eks. løvblåseren eller støvsugeren fortere når det er motstand i suge/blåserøret?

For å få bort motstanden sikkert? Får at den skal klare å suge opp alt støvet så må motoren gå fortere slik at innsugingen blir kraftigere. Er ikke sikker på om det er det korrekte svaret, men det er vertfall min teori på det.

Lenke til kommentar

Jeg tar en råsjangs:

Jeg tipper at det å dra luft gjennom suge- eller blåsevifta gir en viss rotasjonsmotstand. Men når røret blokkeres så går det ikke luft gjennom vifta som bremser den ned, men det står derimot luft inne mellom viftebladene og roterer med, noe som ikke gir like mye rotasjonsmotstand. Dermed øker turtallet på grunn av mangelfull belasting. Straks blokkeringen i røret fjernes begynner vifta igjen å dra inn luft som ikke roterer, og dette gir igjen den normale rotasjonsmotstanden.

Har vi noen aerodynamikere på forumet som kan bekrefte, eventuelt avkrefte denne hypotesen?

Lenke til kommentar
Hvordan finner en ut hvor mange som har lyttet til et besemt radioprogram? (Tv for den saks skyld)

Det sitter et representativt utvalg av befolkningen med en boks under tv-aparatet som forteller hvilken kanal de ser på. Omtrent som en automatisk spørreundersøkelse.

Lenke til kommentar

Kvifor er det så jævl*g vondt å få eit knee i låret? Altså mellom kneet og rompa, på sida som vender utover.

Det skjedde med meg idag, det gjorde jævl*g vondt, og kan framleis kjenne det bittelitt (skjedde på skulen, ca klokka 13:40, så det er 5 timar sidan).

Fruktkake: Lurer eg óg på, må bli litt problematisk. :p

Lenke til kommentar
Oj her er det noen som har lit peil på fotball, trodde jeg var ille når jeg hater sporten

Ja, liker å se kjente lag på tv, men bortsett fra det kunne jeg ikke bry meg mer. Var ikke så lengesiden jeg lærte hva offside var, hadde ikke peiling hvorfor de stoppet bildet enkelte ganger i kampen :wee:.

TRibal89: Takk takk.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Hvis en nekrofil kvinne finner et lik hun liker, hvordan går hun fram? :p

er ikke fingrene passe stive på et lik da?

Trur han meinte ein dau mann, og noko anna enn fingrane. ;)

tviler på at det blir noe liv i kuken, kanskje om jæveln er stivfrossen eller man kjører stålpinner eller noe i den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...