Lami Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Kan synet bli svekket av å se på frontlyktene til biler? Enten det er i dagslys eller mørke? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Mcdonalds har ei stund hatt en heller irriterende reklamekampanje "i'm lovin' it". Er det noen spesiell grunn til at de unngår stor I når de skriver "I'm"? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Det ser tøffere ut. Men også ved tanke på branding kan den store I-en gjøre at det hele virker ute av balanse, da du får en høy bokstav på starten, men ikke slutten. Endret 10. desember 2012 av Coffey 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hvorfor fungerer denne linken www.o.facebook.com? "o" er jo imellom www. og facebook. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Fordi www og o bare er subdomener. Endret 10. desember 2012 av Lycantrophe 2 Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hvorfor fungerer denne linken www.o.facebook.com? "o" er jo imellom www. og facebook. Fordi www og o bare er subdomener. nb-no.facebook.com ? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Samme tilfellet. 2 Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 men hvorfor nb eller o ? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Nb er forkortelsen for Norsk bokmål. 2 Lenke til kommentar
padde03 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 jeg har lest et sted at automatgir bruker mer drivstoff en samme bil med manuelt gir, hvorfor er dette i såfall tilfellet? automatbilen min drar over i 6. gir så snart den får mulighet - med manuell ville jeg aldri gjort det samme.. burde ikke dette tilsi at det i praksis går mindre drivstoff på å kjøre automat? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Ja, det lurer jeg også på. Nylig kjøpt bil med automatgir. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 automatkasser er sikkert forskjellige. og regner med at de er tilpasset for lavest mulig forbruk Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 I teorien gir automatgir høyere drivstofforbruk, men i praksis er forskjellen minimal, fordi perfekte sjåfører er heller sjeldne. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Kommer helt ann på hvilken type automatkasse det er, en kasse med en clutch vil bruke rundt det samme eller mindre. Mens en med momentomformer vil bruke mer pga. tapene i omformeren. Er og kommet kasser med momentomformer og clutch, som låser omformeren når bilen kommer opp i fart, som er like komfortabel (som en momentomformerkasse), og omtent like økonomisk som en clutch kasse. Endret 11. desember 2012 av Revolution Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 når vi først er inne på girkasser, hva er det som lager den spesielle lyden i noen sportsbiler(F1 og Bugatti Veyron) høres ut som om det er noe luftgreier i gearingen? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hvorfor er lyset i fryseren min blått? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 når vi først er inne på girkasser, hva er det som lager den spesielle lyden i noen sportsbiler(F1 og Bugatti Veyron) høres ut som om det er noe luftgreier i gearingen? Tror du tenker på rettkuttede gir, men ganske sikker på at Bugatti Veyron ikke har det, de lager bråk i giroljen, som man slipper med kurvede gir. Eksempel: Mer info: http://automotivethinker.com/transmission/straight-cut-gears-vs-helical/ Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 når vi først er inne på girkasser, hva er det som lager den spesielle lyden i noen sportsbiler(F1 og Bugatti Veyron) høres ut som om det er noe luftgreier i gearingen? Det du hører er en s.k. dump valve eller blowoff valve. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Hvorfor er lyset i fryseren min blått? uv lys kansje? Endret 11. desember 2012 av BFF-BattleFieldForever 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hvorfor er lyset i fryseren min blått? Det blå lyset forlenger levetiden på grønsakene 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå