Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke klart å finne fylkesvåpenforskriften for Hordaland, så hvordan Hordaland regulerer bruken av sitt fylkesvåpen kan jeg ikke svare på.

 

Jeg kan ta et annet eksempel. Jeg fant regler for bruk av Østfolds fylkesvåpen.

 

http://www.ostfoldfk.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=358&I=16848

 

Jeg er ikke jurist, men jeg vil tolke "Hovedregelen er at våpenet bare kan brukes av fylkeskommunen og de fylkeskommunale administrasjoner og institusjoner under utøvelsen av fylkeskommunal virksomhet" og "[Det kan] fritt gjengis til undervisning og belæring eller til ren dekorasjon under slike forhold at bruken ikke kan misoppfattes som representerende fylkeskommunal institusjon eller tiltak" som at det er lovlig å bruke fylkesvåpenet som en tattovering. Folk vil vel ikke tro at en person representerer fylket fordi han har en tattovering? Man kan vel regne med at lovene er omtrent de samme i andre fylker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ta et annet eksempel. Jeg fant regler for bruk av Østfolds fylkesvåpen.

 

http://www.ostfoldfk...2&C=358&I=16848

 

Jeg er ikke jurist, men jeg vil tolke "Hovedregelen er at våpenet bare kan brukes av fylkeskommunen og de fylkeskommunale administrasjoner og institusjoner under utøvelsen av fylkeskommunal virksomhet" og "[Det kan] fritt gjengis til undervisning og belæring eller til ren dekorasjon under slike forhold at bruken ikke kan misoppfattes som representerende fylkeskommunal institusjon eller tiltak" som at det er lovlig å bruke fylkesvåpenet som en tattovering. Folk vil vel ikke tro at en person representerer fylket fordi han har en tattovering? Man kan vel regne med at lovene er omtrent de samme i andre fylker?

 

Det medfører nok riktighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil si nei siden aske, sand og annet som renner ut.

 

Jeg vet at vulkanaktivitet var stor på den tiden, men jeg nekter å tro at asken hadde noen stor innvirkning på havet for utenom rundt vulkanene.

 

Man må jo tenke at havet er veldig stort, og at sand og aske kun vil ha innvirkning på utsatte områder. Grums i vannet vil jo også synke veldig fort ned til bunnen.

Lenke til kommentar

Men om han ikke har med seg noen form for identifikasjon blir jo det litt vanskelig. Litt avhengig av hvordan du opptret og hvordan du ser ut så tror jeg kanskje du kunne sluppet unna med å legge igjen navn, telefonnummer og adresse med et løfte om å komme tilbake eventuelt at de satser på at du snakker sant og sender regning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...