Rudde Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Har man krav på forsvarer når man må i avhør? Endret 7. desember 2012 av Rudde93 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg har ikke klart å finne fylkesvåpenforskriften for Hordaland, så hvordan Hordaland regulerer bruken av sitt fylkesvåpen kan jeg ikke svare på. Jeg kan ta et annet eksempel. Jeg fant regler for bruk av Østfolds fylkesvåpen. http://www.ostfoldfk.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=358&I=16848 Jeg er ikke jurist, men jeg vil tolke "Hovedregelen er at våpenet bare kan brukes av fylkeskommunen og de fylkeskommunale administrasjoner og institusjoner under utøvelsen av fylkeskommunal virksomhet" og "[Det kan] fritt gjengis til undervisning og belæring eller til ren dekorasjon under slike forhold at bruken ikke kan misoppfattes som representerende fylkeskommunal institusjon eller tiltak" som at det er lovlig å bruke fylkesvåpenet som en tattovering. Folk vil vel ikke tro at en person representerer fylket fordi han har en tattovering? Man kan vel regne med at lovene er omtrent de samme i andre fylker? 1 Lenke til kommentar
GeO Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 En person fra Nigeria kalles nigerianer, hva kalles en fra Niger? Nigeraner Online-ordboken til UiO sier nigerer. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg kan ta et annet eksempel. Jeg fant regler for bruk av Østfolds fylkesvåpen. http://www.ostfoldfk...2&C=358&I=16848 Jeg er ikke jurist, men jeg vil tolke "Hovedregelen er at våpenet bare kan brukes av fylkeskommunen og de fylkeskommunale administrasjoner og institusjoner under utøvelsen av fylkeskommunal virksomhet" og "[Det kan] fritt gjengis til undervisning og belæring eller til ren dekorasjon under slike forhold at bruken ikke kan misoppfattes som representerende fylkeskommunal institusjon eller tiltak" som at det er lovlig å bruke fylkesvåpenet som en tattovering. Folk vil vel ikke tro at en person representerer fylket fordi han har en tattovering? Man kan vel regne med at lovene er omtrent de samme i andre fylker? Det medfører nok riktighet. 1 Lenke til kommentar
Looke Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hvorfor kommer det masse snørr i nesa når man er forkjøla ? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Snørr er en del av det ytre immunforsvaret og er med på å hindre at det kommer flere bakterier/virus inn i kroppen. Rett meg om jeg tar feil 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg vil si nei siden aske, sand og annet som renner ut. Jeg vet at vulkanaktivitet var stor på den tiden, men jeg nekter å tro at asken hadde noen stor innvirkning på havet for utenom rundt vulkanene. Man må jo tenke at havet er veldig stort, og at sand og aske kun vil ha innvirkning på utsatte områder. Grums i vannet vil jo også synke veldig fort ned til bunnen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg er på restaurant, og har IKKE glemt lommeboka. Jeg kom bare til å tenke på hva som ville skjedd hvis jeg hadde det, og opplaget det etter at maten var spist. I tegneserier må de ta oppvasken, men det tror jeg ikke mattilsynet ville godtatt i Norge i 2012. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 De sender nok regning i posten med ekstra gebyr, etter å ha notert ned ID og lignende. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Men om han ikke har med seg noen form for identifikasjon blir jo det litt vanskelig. Litt avhengig av hvordan du opptret og hvordan du ser ut så tror jeg kanskje du kunne sluppet unna med å legge igjen navn, telefonnummer og adresse med et løfte om å komme tilbake eventuelt at de satser på at du snakker sant og sender regning. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Finnes det noen øvre grense som begrenser hvor høy energi et foton kan ha? Hva er det i tilfelle som setter denne grensen? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Finnes det noen øvre grense som begrenser hvor høy energi et foton kan ha? Hva er det i tilfelle som setter denne grensen? Tror svaret er at strålingen har en planck-bølgelengde. Og at høyere frekvenser er noe vi ikke vet noe om. Men skudd i blinde, på en måte. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 >Angående restauranten: Innehaveren var skikkelig hyggelig, og etter å ha spist en herlig hamburger, spurte jeg ham. Han skriver opp hva folk skylder, så kommer de tilbake og betaler når de har fått lønn. Penger er ikke det viktigste. Å få faste kunder er mye viktigere, sa han. Og jeg regner med å komme tilbake. God mat. 1 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Tror svaret er at strålingen har en planck-bølgelengde. Og at høyere frekvenser er noe vi ikke vet noe om. Men skudd i blinde, på en måte. Tenkte faktisk på det samme etter at jeg postet spørsmålet. Derimot vet jeg ikke om bølgelengden nødvendigvis er begrenset av planck-lengden. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Litt relatert til fotonet og energi. Hvor varmt kan noe bli? 3 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Kul video! Første gang jeg har hørt om "kugelblitz" (kulelyn?), det ordet må jeg prøve å huske. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Riktig, "kulelyn". Det er så intenst lys at det i praksis blir et sort hull. 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 MinutePhysics og Destinws aswell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå