Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Er det farlig for hodetelefoner å få tilført lyd konstant, 24timer i døgnet? Til og med når ingen har på seg hodetelefonene?

Ingenting har ubegrenset levetid. Dette gjelder også hodetelefoner. Levetiden blir jo kortere når det er på musikk 24 timer i døgnet. Når du spør "Til og med når ingen har på seg hodetelefonene?" synes jeg dette er veldig dårlig gjennomtenkt. Det er jo den samme lyden som kommer gjennom hodetelefonene selv om de er i bruk. Hvorfor skal levetiden bli påvirket av dette? Det er jo helt uvesentlig.

Lenke til kommentar
Er det farlig for hodetelefoner å få tilført lyd konstant, 24timer i døgnet? Til og med når ingen har på seg hodetelefonene?

Ingenting har ubegrenset levetid. Dette gjelder også hodetelefoner. Levetiden blir jo kortere når det er på musikk 24 timer i døgnet. Når du spør "Til og med når ingen har på seg hodetelefonene?" synes jeg dette er veldig dårlig gjennomtenkt. Det er jo den samme lyden som kommer gjennom hodetelefonene selv om de er i bruk. Hvorfor skal levetiden bli påvirket av dette? Det er jo helt uvesentlig.

Pøh. På samme måte at ingen trær lager lyd med mindre noen kan høre det :wee:

Lenke til kommentar
Hvorfor ser det ut som om hjulene på en bil går baklengs når bilen kjører ganske fort?

Jeg tror det handler om hva øyene dine klarer å oppfatte. Når ett hjul går fort nok rundt, så vil ikke øyet klare å holde tritt, så da oppfatter du etterhvert hjulet når det nesten har tatt en runde.

post-73476-1193242794_thumb.jpg

Det er min teori, i alle fall. :p

Lenke til kommentar
Hvorfor ser det ut som om hjulene på en bil går baklengs når bilen kjører ganske fort?

Jeg tror det handler om hva øyene dine klarer å oppfatte. Når ett hjul går fort nok rundt, så vil ikke øyet klare å holde tritt, så da oppfatter du etterhvert hjulet når det nesten har tatt en runde.

post-73476-1193242794_thumb.jpg

Det er min teori, i alle fall. :p

Hørtes ikke så dumt ut det nei.

Lenke til kommentar
Om kvelden vil også gatebelysningens 50Hz påvirke hvordan vi ser hjulet. Dersom hjulet snurrer 49 ganger per sekund så vil det se ut som det ruller baklengs med 1 omdreining per sekund. (med forbehold om fortegnsfeil)

Kan være derfor at jeg mener at det går baklengs da. Tror jeg kun ser det på kveldstid.

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=185651

hvorfor i helvette poserer folk slik på bilder? litt rar i kjeften, ser kanskje litt opp i venstre hjørne med et merkelig glimt i øyet og sitter også kanskje litt bøyd til høyre.

det var bare et eksempelbilde det der. det er bare å kikke på MSN i noen få sekunder for å finne flere. jeg begynner bare å lure på hvorfor folk gjør seg så inni faen til på bilder. jeg fatter at folk ikke vil sitte helt stiv i ryggen med nykjemma hår og konfirmasjonsdressen på, men noen bilder ser jo helt forjævlige ut.

Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=185651

hvorfor i helvette poserer folk slik på bilder? litt rar i kjeften, ser kanskje litt opp i venstre hjørne med et merkelig glimt i øyet og sitter også kanskje litt bøyd til høyre.

det var bare et eksempelbilde det der. det er bare å kikke på MSN i noen få sekunder for å finne flere. jeg begynner bare å lure på hvorfor folk gjør seg så inni faen til på bilder. jeg fatter at folk ikke vil sitte helt stiv i ryggen med nykjemma hår og konfirmasjonsdressen på, men noen bilder ser jo helt forjævlige ut.

ey fikk med bilde av venina mi der jo :p

litt OT men :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...