Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

På film så dør man momentant visst noen skyter deg i hjertet. Er det sånn i virkeligheten? Har hørt at hjernen klarer seg uten oksygen minst 5 minutter

Nå vet jeg ikke hvordan mennesker reagerer, men jeg kan si noe om hjort. På jakt så bruker man ekspanderende ammunisjon, som gjør at kula (enkelt forklart) bruker all energien sin på å utvide seg og dermed gjøre mer skade. En helmantel går rett igjennom, uten å ekspandere. Eksempelvis så kan jeg bruke en hjort jeg skjøt, hvor vi rensket rundt utgangssåret for kjøttskader, da fikk jeg lett plass til knyttkneven inni det hullet. Sier litt om hvilken skade en kule kan gjøre.

Men uansett, hjorten kan springe mange meter selv med hjertet skutt i stykker. Noen ganger dør dyret momentant / dør i fallet. Andre ganger så kan dyret springe, det som er litt typisk her er dersom dyret er oppmerksom på deg - det "springer" altså på adrenalin. Har hørt mange historier om hjort som har sprunge 150-200 meter med ødelagte lunger og hjerter. Selv så har jeg skutt 6 dyr, kun to har falt i smellen. De andre har kommet seg 5-20 meter unna.

Så jeg vil tørre å påstå at nei, et skudd i hjertet betyr ikke nødvendigvis momentan død. Man kan ha mye adrenalin, som hjelper på. Kroppen kan f. eks. "springe automatisk". Militæret bruker også helmantlede kuler, som gjør mindre intern skade i motsetning til ekspanderende ammunisjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har det noen sammenheng med det at høner kan springe en stund med hodet kappet av?

Vel, på en måte. Hvis blodtilførselen til hjernen kuttes, vil hjernestammen være den siste delen av hjernen til å slutte å fungere, på samme måte som hjernestammen er intakt hos høner uten hode. Men jeg kan ikke si noe om at dette er tilfelle hos hjorten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå som det nærmer seg 21. desember, hvordan reagerer de forskjellige konspirasjonsgruppene på at ingenting skjer? Jeg tenker spesielt på de som i flere år har trodd at det kommer en planet mot Jorden osv. I lang tid har de jo hevdet at vi snart vil se den fra jorden, noe vi selvsagt ikke gjøre. Hvilke unnskyldninger bruker de nå?

Lenke til kommentar

Nå som det nærmer seg 21. desember, hvordan reagerer de forskjellige konspirasjonsgruppene på at ingenting skjer? Jeg tenker spesielt på de som i flere år har trodd at det kommer en planet mot Jorden osv. I lang tid har de jo hevdet at vi snart vil se den fra jorden, noe vi selvsagt ikke gjøre. Hvilke unnskyldninger bruker de nå?

Vanskelig å si, konspirasjonsteoretikere bruker ikke konvensjonell logikk, alt taler liksom for det de har bestemt seg for. Om noen blir avslørt er det ett bevis, om det motsatte skjer er det ett bevis det også, fordi det viser at staten/illuminati/whatever holder det skjult.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

regnefeil er også en klassiker, enten vrir de på det som ikke skjedde eller så setter de ny dato og skylder på regnefeil, feil i tidsregningen eller noe annet tull som gjør at det kommer noen år frem i tid. Jorden skulle ha gått under ganske mange ganger allerede i år.

Vi skal forresten over i en ny fase i løpet av året også, og alle "onde" ledere skal arresteres i en massearestasjon, som forresten startet rundt august-september en gang, men ettersom det ikke skjer, så skjer det i det skjulte...

De legger frem en teori/plan og endrer denne ut fra hva som skjer evt. Ikke skjer. Dette er en milliard-bedrift, de selger bøker, foredrag osv, så jeg skjønner godt at de driver på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel derfor?

Det der betyr jo strengt tatt at drømmer foregår i NREM-søvn. Men jeg skulle hatt en kilde så jeg kunne visst hva de legger i begrepet "rare". Klassiske studier (Kleitman og Dement) har nemlig vist at 20% rapporterer drømming når de blir vekt fra NREM-søvn. Man vet til og med at drømmene er forskjellige - REM-drømmer har gjerne et narrativ, tydelige og klare situasjoner, og absurde sammenhenger. NREM-drømmer er mer repetitive av natur og har liten progresjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...