Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hen hva med alle de som blir sendt hjem tidligere ?

Allerede da vil noen vite at de ikke vinner.

Det stemmer, men det er jo ikke noen stats-hemmlighet heller da. Ser ikke problemet med at de nærmeste vet hvem som har vunnet eller ikke heller. Heller ikke at f.eks vennekretsen til en som går ut vet at den personen ikke har vunnet.

 

Det er nok ikke Norges best bevarte hemmlighet hvem som vinner farmen, tipper en god del vet det i dag, som ikke er en del av farmen teamet.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Det stemmer, men det er jo ikke noen stats-hemmlighet heller da. Ser ikke problemet med at de nærmeste vet hvem som har vunnet eller ikke heller. Heller ikke at f.eks vennekretsen til en som går ut vet at den personen ikke har vunnet.

 

Det er nok ikke Norges best bevarte hemmlighet hvem som vinner farmen, tipper en god del vet det i dag, som ikke er en del av farmen teamet.

poenget er jo at det skal være hemmelig.

Lenke til kommentar

poenget er jo at det skal være hemmelig.

Hemmelig for allmenheten, ikke for samtlige i Norge.

Ser ikke problemet med at 20-30, eller flere, av familie og venner vet hvem vinneren er, hvilke problemer ser du med det?

 

Vi snakker om ett underholdnings-program, ikke cosmic top secret-saker.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg kom over et klipp på youtube der noen påstår at whey proteinpulver egentlig er et biprodukt av melkeprodukter. Og at det før 70-tallet ble regnet som avfall før noen kom på ideen av å selge det til kroppsbyggere. Mener å ha hørt dette før også av noen andre... Finner ikke noe på google om dette

 

Er dette sant?

Lenke til kommentar

Jeg har vært med å prosjektert ett meieri, og det er sant at de lager proteiner der av melkeprodukter. Jeg er litt usikker på om det er så enkelt at det bare er ett biprodukt dog, endel melkeprodukter har endel proteiner, så det er nok kanskje bare noen som har dette biproduktet i særlig grad, og det krever endel maskineri å lage dette proteinpulveret også.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

glem det, googlet det.

 

for dere som er interessert:

 

Whey protein gets its start at the dairy farm, naturally present in cow’s milk.

Milking Parlor

Cows are brought into a specialized area for milking two to three times per day. Here the milk is collected from the cows.

Transportation

The milk is transported from the dairy farm to a manufacturing facility. Liquid tankers are generally used.

Separation

Upon arrival at the manufacturing facility the milk is tested for safety. Whey protein is produced during the process of making cheese. Special enzymes are added to the milk to create the separation of curds and the liquid whey.

Processing

The liquid whey is then pasteurized and dried into a powder form. Examples of process methods include; microfiltration and ion exchange.

Endret av Balthier
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cellene er seriekoblet, det er ganske lav spenning over hver.

 

Såvidt jeg husker fra da jeg designet overbygget på HAL275, som brukes både i Sunndal og Qatar, så er spenningen per celle ca ½ volt.

 

ImageGallery004.jpg

 

Til høyre på bildet (fra Qatar) sees de såkalte fleksiblene, strømskinnene inn til cellen. De er laget av aluminium og dimensjonene er rikelige. Til venstre på bildet er en kran i ferd med å sette inn to nye kullanoder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden vi er inne på elektrisitet her:

 

Noen artikler fungerer kun dersom man plugger den riktig vei inn i stikkontakten. Altså en vanlig norsk stikkontakt med jording:

 

20015_1511733_0_L.jpg

Jeg forstår ikke hvordan det kan gå an? Hvorfor fungerer den ikke andre veien?

 

Eneste jeg har opplevd det har skjedd på en er oppvaskmaskin, samme feil er bekreftet på samme modell i flere forskjellige hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...