Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel siden massen trolig forblir det samme er det altså hvor mange ganger større akselerasjonen er enn det man normalt opplever som tyngdekraft, (9,819 m/s^2 i oslo).

i et gitt eksempel der man kjører i 60 km/t og så kjører rett inn i en fjellvegg med en noenlunde moderne bil (som med sin kompresjonssone gjør at "hastighetsfallet" (den negative akselerasjonen) tar f.eks. 0,2 sekunder skulle akselerasjonen bli noe i retning av -83,33 m/s/s, eller om du vil 83,33 m/s/s i motsatt retning av den bilen kjører. Ser vi dette i forhold til tyngdens akselerasjon snakker vi da om ca 8,48 ganger tyngens akselerasjon (G)

I følge wiki tåler mennesker i området 12G ("eyeballs out" - dvs når kroppen farer forover)

statens vegvesen sine holdningkampanjer påstår 70km/t er "skillet mellom liv og død". I forhold til beregning av G-krefter er dette ikke så langt unna, dog forutsetter jeg at de også tar høyde for knusningsskader i forbindelse med derformasjon av karosseri og interiør i bilen.

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer tellesystemet på youtube? Altså antall folk som har sett filmen. Er det slik at det bli +1 for hver gang man bare såvidt er innom filmen eller må man ha sett hele, eller ei stund, av den?

Det er når de kommer på sida, altså vanligvis så starter den automatisk.

selv testa jeg, hvor jeg da hadde autorefresh på

Lenke til kommentar
Er det koffein i alle typer té?

Alle typer te basert på bladene fra tebusken (Camellia Sinensis) inneholder koffein, dette gjelder både svart te, oolongte, grønn te og hvit te.

kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Tea

Det finnes imidlertid mange produkter på markedet som kalles te uten å inneholde ekte teblad, f.eks ulike fruktteer, hva disse inneholder eller ikke inneholder er ikke så lett å vite, men noen av de er nok koffeinfrie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...