Jotun Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 jeg kan ikke svare på spørsmålet men fortelle at flere av de universelle fjernkontrollene har egne lister /koder innebygd samtid så virker det som hvert merkene beholder de gamle kodene fra modell til modell i tillegg til nye . Det begrunner jeg med at samme funksjon på en ny og en gammel fjernkontroll virker forsatt på gamle enheter jeg vil jo tro at det er et slags system her Er det noen som kan dette ? Det eneste disse multifjernkontrollene gjør er jo å sende på samme frekvens som den originale fjernkontrollen. På helt vanlige merker har man ofte disse funksjonene i en database, mens man av og til må "lære" logitechen noen funksjoner på andre mer obskure produkter. Da kan man nemlig si til fjernkontrollen at den skal "se" hva original fjernkontrollen sender, og programmere den til å sende det samme ved spesifikke knappetrykk. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Nå finnes det fler typer som ikke er Logitech som er ferdig programmerte, man må bare velge riktig oppsett ved å taste inn 4 tall Dessverre , så har de nesten bestandig enn eller flere mangler noen av disse er fra Philips og Biltema Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Det er mange konspirasjonsteorier som sier at vi aldri har vært på månen, og i alle fall ikke da Neil Armstrong sa de berømte ordene. Tok ikke de med seg prøver fra månen som kan bekrefte at turen fant sted, og i så tilfelle: Består steinene av noe man ikke kunne fabrikkert på jorden? Jeg har aldri hørt konspiratorikerne (?) si noe om dette. Det aller meste går på lysforhold, kameravinkel, vind og lignende. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Nå finnes det fler typer som ikke er Logitech som er ferdig programmerte, man må bare velge riktig oppsett ved å taste inn 4 tall Dessverre , så har de nesten bestandig enn eller flere mangler noen av disse er fra Philips og Biltema Ja. Det finnes alltid dårlige og gode produkter. De dårlige har da øyensynlig ikke muligheten til å lære, noe som er helt ufattelig, siden det var slik det begynte. Med en fjernkontroll som kunne lære andre fjernkontrollers funksjoner. Så ble det mer og mer avanserte løsninger, ferdige løsninger. De funker uansett på samme måte. De henter informasjon om frekvenser og koder fra en database avhengig av hvilke produkter du skal styre. Dessuten er Logitech sine så ufattelig langt fra ferdig programmerte som man kommer. Endret 10. september 2012 av Jotun 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Dessuten er Logitech sine så ufattelig langt fra ferdig programmerte som man kommer. hva mener du ? logitech harmony er en fjernkontroll som du skal programmere. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Ja Du skiller mellom å sette de opp og å programmere de. Det gjøre ikke eg, siden det du gjør når du taster inn disse 4 tallene dine er å programmere fjernkontrollen til å velge hvilken database den skal bruke. Endret 10. september 2012 av Jotun 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Logitech Harmony leveres med et program som ved hjelp av internet finner riktige data for å programmere den. I teorien er programmeringen så enkel at du velger hvilken TV og dekoder du har, så vil alt fungere. I praksis er den ikke særlig enkel. Det finnes mange apparater fra samme merke, og ikke alle vil virke med den første koden du forsøker. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Har hatt lite trøbbel med de som ligger inne i databasen til Logitech. Det som derimot har laget krøll er når Motorola lager dekoder for Altibox. Da skal man ha tungen i rett munn for å få rett oppsett. F.eks.... 1 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Men da dør du av sjokk. Det blir jo litt som å si at man ikke dør av kvelning og at det er surstoffmangelen/hjertestansen som dreper deg. Samme greien med knivstikk i mageregionen: Folk sier jo at man dør av knivstikket selv om det gjerne er blodtap etc. som dreper deg. Går du i sjokk av smerte vil jeg påstå at det er korrekt å si at man dør av smerten selv om det fører til sjokk og så død. 1 Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Men da dør du av sjokk. Det blir jo litt som å si at man ikke dør av kvelning og at det er surstoffmangelen/hjertestansen som dreper deg. Samme greien med knivstikk i mageregionen: Folk sier jo at man dør av knivstikket selv om det gjerne er blodtap etc. som dreper deg. Går du i sjokk av smerte vil jeg påstå at det er korrekt å si at man dør av smerten selv om det fører til sjokk og så død. Sjokk er jo når et organ eller kroppsdel ikke får nok blod, hvordan kan ren smerte skape en sjokktilstand? 1 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Sjokk er jo når et organ eller kroppsdel ikke får nok blod, hvordan kan ren smerte skape en sjokktilstand? I teorien kan ekstreme smerter utløse sjokk. Kroppen vil gjerne respondere på smerten ved å øke blodtilførselen til det området, noe som igjen kan føre til at andre organer ikke får nok blod. Tenk balltre mot testikkel. I tillegg kan langvarig sterk smerte føre til kollaps og død, men da tror jeg ikke du nødvendigvis går innom sjokktilstand før du dør. Og så er det noe som heter Broken Heart Syndrome. Da er det teknisk sett psykisk smerte som kan drepe deg. 1 Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Sjokk er jo når et organ eller kroppsdel ikke får nok blod, hvordan kan ren smerte skape en sjokktilstand? I teorien kan ekstreme smerter utløse sjokk. Kroppen vil gjerne respondere på smerten ved å øke blodtilførselen til det området, noe som igjen kan føre til at andre organer ikke får nok blod. Tenk balltre mot testikkel. I tillegg kan langvarig sterk smerte føre til kollaps og død, men da tror jeg ikke du nødvendigvis går innom sjokktilstand før du dør. Og så er det noe som heter Broken Heart Syndrome. Da er det teknisk sett psykisk smerte som kan drepe deg. Men igjen,så dør du jo ikke av den psykiske smerten, men hjernens tolkning og endringene i sinusrytmen/blodtrykk. Men jeg ser hva du mener. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Har hatt lite trøbbel med de som ligger inne i databasen til Logitech. Det som derimot har laget krøll er når Motorola lager dekoder for Altibox. Da skal man ha tungen i rett munn for å få rett oppsett. F.eks.... Poenget er at Harmony er en av de få universale fjernkontrollen som er fleksibel nok til å la sg selv bestemme hvordan du vil at knappen skal virke . Derimot så kan det være et problem at det mangler noe knapper ( merkede ) i forhold til originalen. Selv om må må ty til noen ekstra knappetrykk så greier man seg fint uten den originale fjernkontrollen hvis man gjør det riktig Bruker man aktivitet modusen og gjør det riktig så sparer man en del knappetrykk Mer må man tenke nøy gjennom hvordan man vil ha oppsettet kanskje man til og med må bruke en "sekvens" av knappetrykk til egne en enkelt valg for at det skal funger jeg bruker en eldre dekoder på Altibox samme med en av Logitech sine dekodere Det er ikke noe problem for meg Derimot så har jeg lit problemer med å få til å kunne bruke samme knappevalg for av og på knappen til tven på harmonyen. original må knappen holdes inne en stund før før tven reagerer . tven er ikke ny likevel så funger det på samme måte på de nye tvene fra Panasonic Det er også lit problem når jeg skal skifte mellom se på opptak eller se DVD . jeg har ikke fått opptakeren til å skifte modus når den slåes på Så dette må være noe som mangler i denne databasen. Enkelte ganger trenger man samme tilbakemeldingen på den universelle fjernkontrollen som det er på den orginale . da er det lit rat at det ikke er laget Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Jeg tittet på wikipedias side om våpeneksporterende land og ble ganske overasket. På 10 plass på denne listen finner vi Island: http://en.wikipedia...._arms_exporters Hvordan i all verden kan Island eksportere så mye våpen? Og når vi ser på denne listen over våpenprodusenter så er det jo ikke en eneste en av dem som er Islandsk. http://en.wikipedia....t_manufacturers Og siden Island heller ikke har noe eget millitære og dermed naturlignokk heller ikke er på listen over de største våpenimporterende land så kan det jo heller ikke være snakk om videresalg. Island med ingen våpenprodusenter, ingen militære og en bitte liten befolkning skulle man jo tru at skulle ha vært de aller minste i en slik sammenheng. Så hvordan i huleste kan det henge sammen? Og en annen ting som er ganske merkelig er at Norge ikke en gang er med på Wikipedia liste over største våpeneksporterende land. I følge SSB eksporterer vi jo for 2,6 til 3 milliarder kroner iåret og to store våpenprodusenter (Kongsberg Defence & Aerospace (KDA) og NAMMO) er jo Norske (men har vel en del fabrikker i utlandet som f.eks USA). Og det burde vel fått oss inn på den listen med god margin? http://www.ssb.no/ma...2-02-01-01.html Det må jo være noe vesentlig jeg ikke får med meg her for det henger jo ikke på greip i det hele tatt. Endret 11. september 2012 av flesvik 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Ikke glem Bjørk. 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Ja, den siste plata er en real Killer. sånn egentlig vil eg kanskje tro at det ikke er direkte våpen de eksporterer men råstoffer brukt til våpenproduksjon.... det med Norge står det en kvasi forklaring på i linken din. Rett under tabellen. Endret 11. september 2012 av Jotun 1 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Moderatormelding Diskusjonen om hvorvidt logikk er subjektivt er splittet ut i egen tråd i den forventning at diskusjonen kan fort trekke litt ut og være lite snedig Kommentarer tas på PM. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Sikkert noe som har sett denne før. Hver sirkel skal kobles til de tre nedestående. Lar dette seg gjøre? 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Det må være mer med oppgaven enn å koble de... 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Sikkert noe som har sett denne før. Hver sirkel skal kobles til de tre nedestående. Lar dette seg gjøre? Jepp. Regner med at du glemte å nevne at ingen streker skulle krysses? I så fall, nei... Endret 12. september 2012 av aklla waits for alice 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå