aklla Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 gen-poolen er ikke stor nok til at det er mulig, de kan få barn sammen, men etter det blir det ren inn-avl. 10 av hvert kjønn er vist ett absolutt minstekrav ut fra en random, upålitlig kilde. Men, du trenger mer enn 2 uansett. Barn av innavl har gjerne enten sykdommer eller missforming, og er generellt sett ikke noe å bygge en siviliasjon på, ting vil bare forværre seg om man ikke får tilførsel av nye gener 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Det vil bli et alvorlig innavl-problem, men jeg er lurer på om det ikke er verre enn at det er mulig å overleve nok generasjoner til at man får litt varians i genbassenget. Menneskeheten vil selvsagt få et stygt skudd for baugen med tanke på sårbarhet for sykdommer så det vil uansett gå veldig mange generasjoner før menneskerasen er sikret gode sjanser for langsiktig overlevelse. Jeg er ingen genetiker men jeg ser ikke bort i fra at 2 gjenlevende ikke nødvendigvis er noen dødsdom for menneskeheten. Endret 5. september 2012 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 er det virkelig 100% vindstille der ? Definer vind, og gjerne stille også. Jeg svarer ikke på flere spørsmål fra deg, før du har definert begrepene dine. 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Det vil bli et alvorlig innavl-problem, men jeg er lurer på om det ikke er verre enn at det er mulig å overleve nok generasjoner til at man får litt varians i genbassenget. Menneskeheten vil selvsagt få et stygt skudd for baugen med tanke på sårbarhet for sykdommer så det vil uansett gå veldig mange generasjoner før menneskerasen er sikret gode sjanser for langsiktig overlevelse. Jeg er ingen genetiker men jeg ser ikke bort i fra at 2 gjenlevende ikke nødvendigvis er noen dødsdom for menneskeheten. Om de 2 har tilnærmet perfekte gener, evt. veldig utfyllende gener ser jeg ikke helt problemet, med at 2 kan gjøre det. Alle feil vil så vidt jeg har forstått bli forsterket ved innavl. 2 vanlige personer tviler jeg på at klarer å opprette ett levedyktig samfunn. Antagelig vil barnebarna få store problemer, og problemene vil bare eskalere uten tilførsel av nye gener. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Har hunder som mennesker forskjellige tetthett med hårstrå avhengig av hår/pelsfarge? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Ja. Hair growth rates also vary between hair races. Caucasian hair grows at a rate of about 1.2cm a month and has the greatest density of all three hair types. Blondes have about 146,000 hairs on their heads, black-haired beauties about 110,000 hairs, brunettes 100,000 hairs and redheads roughly 86,000 hairs. Afro-Caribbean hair is predominantly black and a healthy person possesses about 50,000 to 100,000 hairs on their head but they have the slowest growth rate of about 0.9cm per month. Asian hair – the most dominant hair type in the world – out speeds the rest with a growth rate of 1.3cm per month, and despite an estimated 80,000 to 140,000 scalp hairs, it usually has the least density. Utsnitt fra: http://www.belgraviacentre.com/blog/hair-types-and-race-differences/ 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvorfor skaper innavl problemer? Hva er den egentiske forklaringen? 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Det gjør at potensielle genfeil lettere kommer til overflaten. Hvis 2 mennesker med veldig likt genetisk materiale får avkom, så vil sykdommer de er disponible for med større sansynlighet ramme avkommet. 1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Forutsatt at dette går an å gi et basic svar på: Hvordan kommuniserer vi egentlig informasjon gjennom radio/satelitt/etc? Dreier det seg rett og slett om å sende et elektromagnetisk signal med en "signatur" som går ekstremt fort av og på i binærspråk, eller er det mer komplisert enn som så? 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Det er nok mer komplisert enn det, ja. Av og på ble bare brukt helt i begynnelsen, til morse. Radiosignalet består av en bærebølge som moduleres. Det er utviklet mer og mer avanserte modulasjonsmetoder, AM, FM, etc. http://en.wikipedia.org/wiki/Modulation 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 er det virkelig 100% vindstille der ? Definer vind, og gjerne stille også. Jeg svarer ikke på flere spørsmål fra deg, før du har definert begrepene dine. jeg må stille et spørmål til deg :hva er poenget med å komme med etterslenger på spørsmål som allerede er svart på ? vind:, luft i bevegelse , når luten står helt i ro så er det vindstille . Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Hvilken luft er det på månen? Den har ikke atmosfære. Endret 5. september 2012 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Vind er heller ikke luft i bevegelse, men gass. Flere planeter i solsystemet våres har sterke vinder, men ingen luft. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvilken luft er det på månen? Den har ikke atmosfære. Det er sagt at der er det ingen luft som kan bevege seg som blir det samme som luft som står helt ( 100%) stille Man kaller det også for vakuum Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvilken luft er det på månen? Den har ikke atmosfære. Det er sagt at der er det ingen luft som kan bevege seg som blir det samme som luft som står helt ( 100%) stille Man kaller det også for vakuum Luft som står stille er det samme som vakuum? Du tuller nå ikke sant?... 4 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvilken luft er det på månen? Den har ikke atmosfære. Det er sagt at der er det ingen luft som kan bevege seg som blir det samme som luft som står helt ( 100%) stille Man kaller det også for vakuum Luft består av 78% nitrogen, 20% oksygen, 1% argon, og 1% andre gasser Vakuum er fraværet gasser. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvilken luft er det på månen? Den har ikke atmosfære. Det er sagt at der er det ingen luft som kan bevege seg som blir det samme som luft som står helt ( 100%) stille Man kaller det også for vakuum vakuum er ikke luft som står stille nei. Overhodet ikke. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvilken luft er det på månen? Den har ikke atmosfære. Det er sagt at der er det ingen luft som kan bevege seg som blir det samme som luft som står helt ( 100%) stille Man kaller det også for vakuum vakuum er ikke luft som står stille nei. Overhodet ikke. ikke fysisk men forholdet til saken så oppnår man det samme jeg skulle ha sagt det på en lit bedre måte Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Nei, det gjør man ikke. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå