Codename_Paragon Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Mente tilI tillegg viser det seg at ofte er det ugress som vokser raskere med øket CO2-innhold, mens mange nytteplanter ikke påvirkes nevneverdig. Hva skiller ugress og en nytteplante i denne setningen? Botanikk er ikke mitt fagfelt, jeg bare siterte fra en artikkel. Helt hva som er nytteplanter kan være avhengig av situasjonen. Mange planter valmuer til pynt i Norge, mens i Nederland sprer den seg som et ugress, mens andre steder dyrkes valmuer av helt andre årsaker. Kudzu er en plante i balanse med naturen rundt seg i Japan, og ble brakt til USA som for-plante, men nå har den rett og slett gått amok og er et ugress ute av kontroll. Som så ofte ellers er standardsvaret "det kommer an på". Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 jeg mener at jeg så en enda større krabbe på discovery eller NGC. den skulle vist være 3 meter eller noe. jeg tror de målte fra ene benet til det andre, utstrakt. Den japanske edderkoppkrabben kan vokse seg til en kropp på 60 cm og et benspenn på 4m. Det er denne som er verdens største krabbe, men det så ikke ut som et veldig stort eksemplar på bildet. Disse bildene sier litt mer om størrelsen: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor [/skul] Lenke til kommentar
ecko Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 jeg så bare at det sto 60 cm der, jeg hoppa over 4 meter. jeg spør igjen: hvilket dop sitter lengst i kroppen? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg lurer på... Snakker pakistanere og andre østlige land om første -og andre verdenskrig på samme måte som oss vestlige? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg lurer på... Snakker pakistanere og andre østlige land om første -og andre verdenskrig på samme måte som oss vestlige? Kvifor skulle dei ikkje det? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Kokoskrabbe. Jeg synes det er morsomt at den heter kokoskrabbe fordi den faktisk knuser kokosnøtter. Denne krabben er en ganske storvoksen krabbe, men jeg er ganske sikker på at den er større (i volum) enn den spinkle edderkoppkrabben. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg lurer på... Snakker pakistanere og andre østlige land om første -og andre verdenskrig på samme måte som oss vestlige? Kvifor skulle dei ikkje det? Vi vet jo at andre land ikke kaller det det samme som oss. F.eks. Soviet/Russland kalte andre verdenskrig for den store fedrelandskrigen. I tillegg har man jo hatt andre store kriger vi ikke omtaler så ofte i Norge. Navn på kriger er viktige i all propaganda. Spørsmålet er derfor godt. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Joda.. Eg forstår om spørsmålet hadde vore om dei kallar krigane det same som oss. Men når han spør: "om dei snakker om" så blir det liksom litt åpent. Er det synspunkte på krigane? Er det namnet på krigane? Er det kven som var den "gode" og kven som er den "onde"? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvis månden/mars hadde vært ganske nær jorda, hvordan ville luften og hele pakka vært da? Ville det begynt å vokse og evt ville bare den delen av planeten som er nær jorden være den delen der det vokser? Lenke til kommentar
FaO Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Joda.. Eg forstår om spørsmålet hadde vore om dei kallar krigane det same som oss. Men når han spør: "om dei snakker om" så blir det liksom litt åpent. Er det synspunkte på krigane? Er det namnet på krigane? Er det kven som var den "gode" og kven som er den "onde"? Vinnerne har vel en tendens til å skrive historia, så det er vel ikke så utrolig stor forskjell at d gjør noe.. Lenke til kommentar
magu2og90 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 1. Hvorfor sier vi vc når vi mener wc og vvv når vi mener www? 2. Hvorfor går settene i en kino opp hvis vi ikke sitter der? Hvorfor kan de ikke være nede hele tiden? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 1. Hvorfor sier vi vc når vi mener wc og vvv når vi mener www?2. Hvorfor går settene i en kino opp hvis vi ikke sitter der? Hvorfor kan de ikke være nede hele tiden? 1: Fordi det tar for lang tid å si "dobbelve dobbelve dobbelve". 2: Slik at det blir lettere å gå forbi dem. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 En ting jeg nettop kom til å tenke på. Den norske kirke vil ha folk automatisk meldt inn i kirken så de får bedre betalt for å holde staben i jobben og vedlikeholde kirker. Men hvorfor må staten betale de? Hvorfor kan ikke den allmektige gud vedlikeholde kirker og betale prestene? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 En ting jeg nettop kom til å tenke på. Den norske kirke vil ha folk automatisk meldt inn i kirken så de får bedre betalt for å holde staben i jobben og vedlikeholde kirker. Men hvorfor må staten betale de? Hvorfor kan ikke den allmektige gud vedlikeholde kirker og betale prestene? Lett, fordi Gud ikke finnes Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 En ting jeg nettop kom til å tenke på. Den norske kirke vil ha folk automatisk meldt inn i kirken så de får bedre betalt for å holde staben i jobben og vedlikeholde kirker. Men hvorfor må staten betale de? Hvorfor kan ikke den allmektige gud vedlikeholde kirker og betale prestene? Du synes vel at gud burde betale folk for å gå i kirken også? Slik at ekstra mange skulle tjene herren? Men nå må jeg dra, for jeg må av sted for å kjøpe meg noen kompiser før kjøpesenteret stenger. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvorfor har en data vifte mange store blader, mens en propell til et fly eller vindmølle har 4 lang og små blader? Hva er mer effektivt til hva? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Hvorfor har en data vifte mange store blader, mens en propell til et fly eller vindmølle har 4 lang og små blader? Hva er mer effektivt til hva? Jeg tror en datavifte har et lavere turtall enn propellen på et fly. Derfor (kjekkere med mange blad og lav hastighet på viften, enn en vanvittig hastighet og få blad .) Endret 20. oktober 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg tror en datavifte har et lavere turtall enn propellen på et fly.Derfor (kjekkere med mange blad og lav hastighet på viften, enn en vanvittig hastighet og få blad .) Hva med vindmøller som aldri spinner med mer en 60 rpm, de har jo bare 4 veldig lange og tyne blader. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hva med vindmøller som aldri spinner med mer en 60 rpm, de har jo bare 4 veldig lange og tyne blader. Det har vel noe med at disse skal drives av vinden, men de andre blir drevet av strøm. Eller noe slikt? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 De har vel gir da kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå