Lycantrophe Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Nærmeste er vel New Zealand. 2 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Finnes det et land hvor: - Gj.snitts temperaturen er 20-25°C. - Godt og stabilt klima med mye bra vær. - Mulighet for å bo ved havet, men relativt kort vei til fjell og vakker natur. - Engelsktalende befolkning. Anyone? New Zeeland er nevnt, ellers har du jo Hawaii og andre sydhavsøyer. Klarer du deg uten fjell så er jo Malta et nærliggende alternativ, og klarer du deg uten engelsk som offisielt språk har du hele middelhavskysten å velge mellom. Kanari-øyene er jo også et godt alternativ, der har du alt du ber om her, selv om engelsk ikke er et offisielt språk der så snakker "alle" det. 1 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Finnes det et land hvor: - Gj.snitts temperaturen er 20-25°C. - Godt og stabilt klima med mye bra vær. - Mulighet for å bo ved havet, men relativt kort vei til fjell og vakker natur. - Engelsktalende befolkning. Anyone? California? 3 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Jeg regner med du mener gjennomsnittlig sommertemperatur? Årlig gjennomsnitt på 20-25 er jo ekstremt høyt. Endret 25. august 2012 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Finnes det et land hvor: - Gj.snitts temperaturen er 20-25°C. - Godt og stabilt klima med mye bra vær. - Mulighet for å bo ved havet, men relativt kort vei til fjell og vakker natur. - Engelsktalende befolkning. Gibraltar? 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg regner med du mener gjennomsnittlig sommertemperatur? Årlig gjennomsnitt på 20-25 er jo ekstremt høyt. Tja, en jeg bodde med i fjor var utvekslingselev fra Singapore. Han var vant til dønn stabile temperaturer: http://en.wikipedia.org/wiki/Singapore#Geography 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 25-30 grader og høy luftfuktighet året rundt? Må være et rent helvete å bo der. 4 Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Man blir vant til det, tar dog litt tid. Saltmangel et vanlig problem for mange som kommer ditt (Singapore/Asia)for å være der i lengre perioder, f.eks 1-2år. Antar at det skjer pga svetting? Endret 25. august 2012 av trra 1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Nå skal det jo sies at overinntak av salt er et stort problem her hjemme. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hvorfor er Jod reseptbelagt? 1 Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hvorfor er Jod reseptbelagt? Er det det? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hvorfor er Jod reseptbelagt? Er det det? Er det førte eler andre del du sikter til i mit forrige innlegg. ? hvis det er siste del så sier det noe at beskyttelses boksen ikke blir annonsert på nettsiden jeg besøkte bilxtra selger skjøteledninger med de annonserer ikke slik bokser . Det samme kan man si om jula butikkene Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Han bruker sikkert sitatfunksjonen for å vise at innlegget er myntet på del_diablo, og ikke til deg. Ikke for å forvirre oss ^^ Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hvorfor er Jod reseptbelagt? Er det det? Det er det som kosttilskudd. Som råstoff(salt, fisk, etc), er en annen historie. Virker som om det er i samme regulering som melatonin.... Men hvorfor? 1 Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hvorfor er Jod reseptbelagt? Er det det? Det er det som kosttilskudd. Som råstoff(salt, fisk, etc), er en annen historie. Virker som om det er i samme regulering som melatonin.... Men hvorfor? Jeg tenkte på jodtinktur for utvortes bruk, men når du sier at det er reseptbelagt som kosttilskudd, er det vel rett og slett fordi det er et stoff som er farlig i for store mengder. For mye jod kan bl.a. føre til struma. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Farlige i store mengder? Ser at GDA er anbefalt til 100-150 mikrogram, mens maksdose for kontinuerlig bruk er satt til 1100 mikrogram. Ser også at jern og andre stoffer er i samme forhold, så jeg lurer da som sagt på hvorfor. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Politiet kontaktet Facebook for å få opplysninger. Mitt spørsmål er hvordan. Vanlig mail? Såvidt jeg har hørt, er det nesten umulig å finne kontaktadressen deres. Fant politiet den, eller finnes det en annen måtte å kommunisere på som kun er for politi? Hvis vanlig mail ble brukt, hvordan vet Facebook at avsenderen (politiet) er den de gir seg ut for? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) Politiet kontaktet Facebook for å få opplysninger. Mitt spørsmål er hvordan. Vanlig mail? Såvidt jeg har hørt, er det nesten umulig å finne kontaktadressen deres. Fant politiet den, eller finnes det en annen måtte å kommunisere på som kun er for politi? Hvis vanlig mail ble brukt, hvordan vet Facebook at avsenderen (politiet) er den de gir seg ut for? Nå vet jeg ingenting her, men jeg vil anta politiet har et direktenummer til Facebook og andre selskaper som jobber med sosiale meddier og personalopplysninger. Endret 26. august 2012 av Coffey 1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Gjør det noe skade på en manuellgirt bil om man hopper over et gir? For eksempel fra tredje til femte. Gitt at girskiftet går glatt såklart. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) Håpet ikke det. Jeg har 16 år gammel bil og hopper ofte over gir når jeg gir gass inn på motorveien. Endret 26. august 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå