Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Hva er greia med at man ofte vinker til hverandre når man er ute på sjøen og kjører båt?, skjønner jo at man gjør det for å være hyggelig, men man vinker jo aldri når en er ute og kjører bil eller motorsykkel.

Motorsyklister hilser ofte

Sportsbilførere hilser ofte (da betyr sportsbil åpen to-seter)

Land Rover (Defender)-førere hilser ofte

Gammal-Saab-førere hilser ofte

Førere av klassiske italienske biler hilser ofte

Det er sikkert mange flere grupperinger også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er greia med at man ofte vinker til hverandre når man er ute på sjøen og kjører båt?, skjønner jo at man gjør det for å være hyggelig, men man vinker jo aldri når en er ute og kjører bil eller motorsykkel.

Motorsyklister hilser ofte

Sportsbilførere hilser ofte (da betyr sportsbil åpen to-seter)

Land Rover (Defender)-førere hilser ofte

Gammal-Saab-førere hilser ofte

Førere av klassiske italienske biler hilser ofte

Det er sikkert mange flere grupperinger også.

Som for eks.

Nyere bobiler (hilser på hverandre)

Gamle bobiler (hverandre, (ikke på nye!))

Tankbiler (hverandre, ikke på vanlige lastebiler!)

lastebiler (ikke på de jævla tankbilene!)

Buss-sjåfører

Er jo sånn på mc'er og

de tøffeste choppergutta hilser jo kun på andre choppere osv.

Edit;

Synes folk somregel hilser på fjellet uansett hvor man er.

Endret av Primer4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alfa Romeo-eiere pleier å hilse på hverandre. Ca 75 % av alle Alfa-eiere, selv eiere av nye sedaner, er nemlig medlemmer i KARN (Alfa-klubben), så det er stor sjangs for at man hilser på et annet klubbmedlem.

Klubb Alfa Romeo er en landsdekkende forening med medlemmer i alle fylker. For tiden har klubben ca 1100 medlemmer som eier ca 1000 av landets 2400 eksemplarer av Alfa Romeo.

Hentet fra Klubb Alfa Romeo Norge

Det blir sånn ca akkurat 41%

*pirke pirke*

Endret av Mr. A
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hentet fra Klubb Alfa Romeo Norge

Det blir sånn ca akkurat 41%

Blir sikkert 75% av de på veien. Klubbmedlemmene har sine biler på veien, de andre står for det meste !

Hvor stort areal trenger man for å fore et gjennomsnitts menneske med mat iløpet av et år? Da tenker jeg på et kosthold som dekker de ernæringsbehov man har, både til produksjon av kjøtt og korn, frukt osv.

Endret av trra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor stort areal trenger man for å fore et gjennomsnitts menneske med mat iløpet av et år? Da tenker jeg på et kosthold som dekker de ernæringsbehov man har, både til produksjon av kjøtt og korn, frukt osv.

Alder/vekt/kjønn/aktivitetsnivå på personen din?

Edit: du skal vel ikke kidnappe noen?

Endret av Primer4
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alder/vekt/kjønn/aktivitetsnivå på personen din?

Edit: du skal vel ikke kidnappe noen?

Gjennomsnitts person, la oss si :35-40 år, 75kg, middels aktivitetsnivå for begge kjønn.

Nei, skal ikke kidnappe noen, ble bare nysgjerrig på hvor mye mat f.eks tomta mi kan gi.

Endret av trra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo ett gigantisk regnestykke.

Men om man starter med ett ganske normalt kosthold for en middels aktiv person på 75kg-ish og voksen alder

Gjerne: Karb: 350g Protein: 90g Fett: 80g = 2400kcal

Og sier at han/hun bør få i seg 2 frukter og 2 grønnsaker hver dag for fiber/antioksidanter osv.

Men for trøtt til og begynne regne på det, liten middagshvil så er jeg tilbake.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Skal fortelle en litt morsom historie:

Jeg traff på en utrolig smart person her om dagen. Han kunne nemlig multiplisere regnestykker bestående av 3 sifrede tall, og alt dette kun ved bruk av hodet! Altså uten penn eller papir.

Hvordan i allverden greier en noe sånt?

F.eks:

375 x 283 =

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan viker en akselerasjonsmåler måler/detektor ( g-kraft ?

jeg har også sett at mytbyrsters bruker klistermerker som blir utløst med en bestemt g-kraft ( eller de-akselerasjon) .

hvordan fungere det egentlig ?

Klistremerkene er (ofte) en glassboble (eller annet skjørt materiale) med noe farget saft inni, der tykkelsen på glasset er tilpasset slik at det knuser ved akkurat riktig akselerasjon. Akselerometer av den typen som gir deg tall på ett display er ett lite lodd festet på en fjær og så er det en sensor som måler hvor mye fjæren bøyer seg. Høyere akselerasjon (g-kraft) gir større bøying av fjæren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor høyt vil det teoretisk være mulig å hoppe ut iet vann, om man har en boblemaskin på bånn av vannet, og det hele tiden vil bryte overflaten, snakker da helt sinnsykt mye bobler :p

Hvis du mener "bobler som ødelegger overflatespanningen" så er nytten av de, mer eller mindre, piss. Hvis du mener "skikkelig masse bobler, slik at jeg lander i skum" så burde det gå an å falle fra nærmest ubegrenset høyde om boblemengden er riktig. Ulempen blir at det vil være umulig å holde seg flytende i slikt "boblevann" og du vil risikere å havne på dypt vann...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Nei, skal ikke kidnappe noen, ble bare nysgjerrig på hvor mye mat f.eks tomta mi kan gi.

I Norge er det ca 10 millioner dekar dyrket mark. Norge er ca 40% "selvforsynt". Selvforsynt er et snodig definert begrep her i landet som kanskje ikke betyr det folk flest tror. Det ekskluderer alt av fisk, reindrift, jakt og eksotiske matvarer som f.eks bananer. Dvs. hvis vi ser bort i fra alle de typene mant så trengs det ca 25 millioner dekar for å 100% brødfø 5 millioner nordmenn med norske landbruksvarer. Eller ca 5 dekar per gjennomsnittsperson.

Hvor stor er tomta di?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Meste parten har sikker kode brikke til nettbanken. det var en gang det fucka seg opp og nettbanken min ble sperra.. jeg måtte da ringe og spørre om dem kunne åpne den, og da sa dem at det var en feil i kodebrikka også sa han at han skulle RESETTE den.

Så hvordan i helvette kan han resette den? og hvordan kan nettbanken (når du logger inn) vite at jeg trykker på den akoratt da...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...