ecko Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) å hærregud edit: hvilket stoff sitter lengst i kroppen slik at det kan spores? Endret 19. oktober 2007 av ecko Lenke til kommentar
aspic Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Kvifor reagerer USB-musa mi når mobilen ligg nærme, og eg sender melding? Eg veit det har skjedd før, og akkurat no skjedde det igjen. Eg sendte melding til dama, og låg mobilen ned ved musa. Akkurat i det mobilen sender ut meldinga får eg "usb blir dradd utav, og satt inni igjen" lyd på PC-en. Musa er ei slik: Så låg eg ned mobilen for å teste om det var den som gjorde utslaget. 2 av 3 gonger eg sendte melding til meg sjølv slo det blå lyset seg bak kjapt av og på. WHY?!? Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg prøver nok en gang: ved hvilket trykk blir propan flytende? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er ikke noen kløpper på kjemi, men det er mulig svaret står i infoboksen her. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Propanen kondenseres til væske ved 8 bar, og er det trykket som er i flasken til vanlig ved normal temp. Nedre eksplosjonsgrense er 2,1 vol % propan i luft. Sånn hvis noen lurte på det Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Du kan jo ikke se hvor stort den skolopenderen er, siden det ikke er noe å sammenligne med. Fant et fint bilde av goliatbillen. Reker, krabber, kreps, edderkopper, skorpioner, tusenbein og skolopendre er alle sammen leddyr. Men de er ikke dermed insekter. Insekter har 6 bein, noen kan fly og andre ikke. Goliatbillen er både verdens største bille og verdens største nålevende insekt. For ørten millioner år siden fantes det imidlertid øyenstikkere med vingespenn opp til 70 cm, men da var det også mere oksygen i atmosfæren enn det er nå. Det er oksygeninnholdet i atmosfæren som begrenser størrelsen på insekter, for de puster med trakéer (i bakkroppen) i stedet for lunger. Selv om man ga insekter "supervoksestoffer" (av den typen vi ser i enkelte eventyrfilmer) ville de altså aldri kunne blitt like store som oss. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Oppfølgingsspørsmål: Kva er det største leddyrdet? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Den japanske edderkoppkrabben kan vokse seg til en kropp på 60 cm og et benspenn på 4m. Sjøskorpionene var også ganske gedigne, med kropper på opptil 350 cm, men de er utdødd. EDIT: Mitt spørsmål: Hvilken oppløsning er det på digitale kinokopier? Endret 20. oktober 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Propanen kondenseres til væske ved 8 bar, og er det trykket som er i flasken til vanlig ved normal temp.Nedre eksplosjonsgrense er 2,1 vol % propan i luft. Sånn hvis noen lurte på det Takk skal du ha. Har du link til en side der det står mer om andre gassers egenskaper. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvorfor kommer det kald luft hvis eg blåser fort ut fra munnen, og varmt hvis eg blåser sakte? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Luften har vel lik temperatur uansett. Den er egentlig varm, men når du blåser fort tar den med seg varme fra hånda. Ren gjetting. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Den japanske edderkoppkrabben kan vokse seg til en kropp på 60 cm og et benspenn på 4m. Satan for et monster: http://activism.greenpeace.org/images/crab.jpg Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvorfor er det sort hår hvor jeg har føflekker, mens lyst resten? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har b-real byttet navn til colbert08.org? o_O Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvis mobilen min ringer mens den ligger nærme iPoden min går iPoden helt bananas, lyden skrur seg selv opp og ned osv.. Det skjer bare hvis tastelåsen er av på iPoden. Hvorfor skjer dette? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har b-real byttet navn til colbert08.org? o_O Ja det har han gjort. Hvorfor må du spørre han om selv Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvis mobilen min ringer mens den ligger nærme iPoden min går iPoden helt bananas, lyden skrur seg selv opp og ned osv.. Det skjer bare hvis tastelåsen er av på iPoden. Hvorfor skjer dette? Litt gjetting fra min side: Når mobilen ringer sendes det ut kraftigere elektromagnetiske bølger enn om den ikke ringer. Disse elektromagnetiske bølgene når elektriske ledere i iPoden og induserer en svak elektrisk strøm der, denne strømmen får diverse funksjoner i iPoden til å aktiveres. Når det gjelder tastelås må jeg gjette enda mere, men den mest sannsynlige forklaringen er at tastelåsen bryter elektriske kretser så nær de styrende kretsene i iPoden at det ikke er nok ledninger å indusere strøm i. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvorfor har en data vifte mange store blader, mens en propell til et fly eller vindmølle har 4 lang og små blader? Hva er mer effektivt til hva? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 jeg mener at jeg så en enda større krabbe på discovery eller NGC. den skulle vist være 3 meter eller noe. jeg tror de målte fra ene benet til det andre, utstrakt. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 jeg mener at jeg så en enda større krabbe på discovery eller NGC. den skulle vist være 3 meter eller noe. jeg tror de målte fra ene benet til det andre, utstrakt. Ja? Isbilen skreiv jo nettopp dette.. At beinspennet på dei krabbane kunne bli opptil 4 meter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå