Fløffy Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Nei ser på eit program frå Japan no, der er massevis av folk som går med munnbind, har og sett det her heime.. Men er sikkert som Skurupu seier, at dei er redd for å smitte andre. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 At PayPal har søkt om og fått innvilget fornyede kopirettigheter for hvert år siden 2009. Jeg forstår ikke hva som menes med det... Hvorfor må de søke om kopirrettigheter årlig, og hva er det som er copyright-beskyttet? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Navn & logo tenker jeg. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg så en dokumentar om Concorde i går og hvordan den teknisk kunne hatt minst 20 år lengre levetid, men ble lagt ned på grunn av ekstremt høye kostnader og kundesvikt etter et par uheldige hendelser. Det slår meg likevel at kundegruppen sannsynligvis flyr en del private jetfly på kortere avstander og at markedet nå mangler et hurtig langdistansefly for styrtrike. Kunne det vært en idé om noen (f.eks gjengen bak Space Ship One) hadde satset på en rimeligere erstatter? Hvor realistisk er det å få ned kostnadene og opp kundegrunnlaget på overlydhastighetsfly? 1 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Det slår meg likevel at kundegruppen sannsynligvis flyr en del private jetfly på kortere avstander og at markedet nå mangler et hurtig langdistansefly for styrtrike. Kunne det vært en idé om noen (f.eks gjengen bak Space Ship One) hadde satset på en rimeligere erstatter? Hvor realistisk er det å få ned kostnadene og opp kundegrunnlaget på overlydhastighetsfly? Det er mange som tenker det samme som deg i flyverdenen nå. Her er to gode artikler som forklarer om problemstillinger og de ulike forskningsprogrammene som er i gang nå: http://en.wikipedia.org/wiki/Supersonic_transport http://en.wikipedia.org/wiki/Supersonic_business_jet Endret 14. august 2012 av A-Jay 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Takk. Jeg regnet med det var noen utfordringer, men det lover jo godt at det finnes flere pågående forskningsprogrammer. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) The hijackers intentionally piloted two of those planes, American Airlines Flight 11 and United Airlines Flight 175, into the Twin Towers of the World Trade Center complex in New York City; Når en flykatastrofe omtales, omtales den gjerne med Flight <nummer>. Men hva er de numrene? De er jo bare to- og tresifrede. Da er det ikke nok tall til at hvert fly eller hver flyavgang kan få individuelle nummer, slik som registreringsnummeret på bil. EDIT: Fant det. http://en.wikipedia....i/Flight_number Endret 14. august 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) The hijackers intentionally piloted two of those planes, American Airlines Flight 11 and United Airlines Flight 175, into the Twin Towers of the World Trade Center complex in New York City; Når en flykatastrofe omtales, omtales den gjerne med Flight &--#60;nummer&--#62;. Men hva er de numrene? De er jo bare to- og tresifrede. Da er det ikke nok tall til at hvert fly eller hver flyavgang kan få individuelle nummer, slik som registreringsnummeret på bil. Det er vanlig at det foran tallene er to bokstaver som identifiserer flyselskapet. For eksempel har SAS SK, og Widerøe WF. Så to random flightnummer fra disse selskapene kan være SK1234 og WF321 (bare for å finne på noen tall). Så det korrekte navnet på disse flightene du nevner er AA11 og UA175. Men man tar ikke med bokstavene hvis man samtidig sier navnet på flyselskapene (å si både navn og bokstaver blir som smør på flesk). Flightnummeret er nummeret på en fast, regelmessig avgang. For eksempel kan en avgang som finne sted hver mandag klokken 12:00 fra Hjemmeby til Borteby med AB-flyselskapet ha flight nummer AB1234. (Eller flighten kan være daglig eller noen få dager i uken.) Du har rett i at det noen ganger er uvanlig få sifre. De to selskapene har kanskje flere hundre flyruter hver. Hvordan kan da AA11 ha kun to sifre? Svare ligger i at mange gamle flyselskap har flightnumre som stammer fra flyindustriens barndom, da det var langt færre flyginger enn nå. Så har de bare beholdt flightnummeret fram til nå. Så det er ikke uvanlig å se tosifrede og firesifrede flightnumre side om side i store flyselskap. Endret 14. august 2012 av A-Jay 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 I mange filmer/serier ser man karakterene vandre inne i huset med sko, som om det skulle være helt normalt. Hva er greia med det? Gjør de det i USA/andre land? 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Bruker de sko i alle husets rom, inkludert soverommet og badet? Hvil en amerikaner som har jobbfri og ikke skal ut av huset bruke sko innendørs? Samme skoene som han bruker ute? Endret 14. august 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Er det slik overalt eller bare enkelte steder? Endret 14. august 2012 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg har all familie og slekt i Tyskland, og der går stort sett alle voksne med innesko inne. Inkludert pappa som har vært i Norge i snart 30 år. Jeg har fått høre at det er fordi steinhus og kalde gulv er veldig vanlig i Tyskland. Pluss litt vane. Pappa bruker stort sett også innesko når han henter posten, er i garasjen, småjobber i hagen, etc. Merkelige greier 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Da er det kanskje ikke vanlig med gulvtepper? Endret 14. august 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 I mange filmer/serier ser man karakterene vandre inne i huset med sko, som om det skulle være helt normalt. Hva er greia med det? Gjør de det i USA/andre land? I USA er det helt normalt med sko i huset. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Tja, bodde i USA en stund, var unormalt i sørstatene. Det er derimot svært vanlig med tepper. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 I UK er dette litt opp og ned - noen foretrekker å gå med (lette) utendørssko både inne og ute, men de fleste har vett til å ta av seg om det er (eller nylig har vært) møkkavær ute. Og som mange vet, er vegg-til-vegg-tepper særs populært i UK. Selv på badet kan folk finne på å ha det. 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Tja, bodde i USA en stund, var unormalt i sørstatene. Det er derimot svært vanlig med tepper. Jeg bodde i sørstatene ett år. Ja vegg til vegg tepper var vanlig, men det bryr de seg absolutt ikke om. Er velding vanselig og ha utstyr for rens av teppene hjemme. Endret 15. august 2012 av Rudde93 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hvorfor har LED lys i biler en tendens til å blinke på film? Regner med det har noe med fps kameraet tar opp, men trodde ikke LED pærer foret fra en DC strømkrets blinket. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg har inntrykk av at det er vanlig i de aller fleste land å gå med sko inne, men at de fleste går med egne innesko. Hvordan man da gjør det når man er gjest hos noen vet jeg ikke helt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå