Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Nå tviler jeg på at det er tilfelle her.

( jeg kjenner til limet som herder ved hjelp av fuktigheten i treet)

uansett så er vi begynt å bruke en tørke ( ovn ) nå

Du jobber jo der, hvorfor går du ikke spør noen som du jobber med som du VET at kan det tekniske rundt prosessen?

Lim som herder ved hjelp av fuktighet i treet = to komponent lim.

tørkeovn = medie for å få prosessen til å skje raskere

Men for all del, din tvil må du bare ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tviler jeg på at det er tilfelle her.

( jeg kjenner til limet som herder ved hjelp av fuktigheten i treet)

uansett så er vi begynt å bruke en tørke ( ovn ) nå

Du jobber jo der, hvorfor går du ikke spør noen som du jobber med som du VET at kan det tekniske rundt prosessen?

Lim som herder ved hjelp av fuktighet i treet = to komponent lim.

tørkeovn = medie for å få prosessen til å skje raskere

Men for all del, din tvil må du bare ha.

fordi de som kan dette er på ferie enda

Lenke til kommentar

Det hender jo hele tiden at folk i Kina dør etter å ha spillt data uten stopp i noen dager.

Jeg vet ikke hvorfor de dør. Kanskje de glemmer å drikke vann? Eller tar narkotika?

Har aldri lest om at kroppene innholdt narkotika i de sakene.

Du risikerer psykoser pga for lite søvn.

Jeg regner med folk glemmer å drikke vann, man kan jo gå i en uke uten mat, men du trenger vann?

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Det hender jo hele tiden at folk i Kina dør etter å ha spillt data uten stopp i noen dager.

Jeg vet ikke hvorfor de dør. Kanskje de glemmer å drikke vann? Eller tar narkotika?

Har aldri lest om at kroppene innholdt narkotika i de sakene.

Du risikerer psykoser pga for lite søvn.

Jeg regner med folk glemmer å drikke vann, man kan jo gå i en uke uten mat, men du trenger vann?

Man kan antakelig gå en måned uten mat i de fleste tilfeller, vanligvis regnes 3 dager uten vann. Tipper det også kan være problematisk at man sitter helt stille?

AtW

Lenke til kommentar

Man kan antakelig gå en måned uten mat i de fleste tilfeller, vanligvis regnes 3 dager uten vann. Tipper det også kan være problematisk at man sitter helt stille?

AtW

Ah, takk for at du oppklarte det.

The duration of survival without food is greatly influenced by factors such as body weight, genetic variation, other health considerations and, most importantly, the presence or absence of dehydration.

Noen sider sier også 4-6 uker :/

Lenke til kommentar

AtW

Ah, takk for at du oppklarte det.

The duration of survival without food is greatly influenced by factors such as body weight, genetic variation, other health considerations and, most importantly, the presence or absence of dehydration.

Noen sider sier også 4-6 uker :/

Varierer jo så klart ofte, men en generell og enkel tommelfingerregel er 3 minutter uten luft, 3 dager uten vann og 3 uker uten mat

Lenke til kommentar

Han som døde for ikke så lenge siden døde visstnok av "sirkulasjonssjokk" eller noe slikt, da han reiste seg.

Lenke til kommentar

Så langt er det ingen kjente eksempler på folk som har dødd direkte av søvnmangel, men det antas at man vil dø av søvnmangel etter 4-10 dager uten mikrosøvn. Dette er dog svært vanskelig å eksperimentere med da det er tilnærmet å unngå mikrosøvn uten bruk av veldig ekstreme ytre faktorer (som narkotika/kjemikalier, lys og strømsjokk).

Det er ikke vanskeligere enn å måle EEG og vekke forsøksubjektet når det er i ferd med å sovne. Man kan vekke subjektet ved å hive det ned i vann. Jeg vet det finnes en slik eksperimentplattform man bruker på 2 rotter (kontroll + eksperiment) - men klarer ikke finne ut hva den heter.

Lenke til kommentar

Hvorfor vasker kirurger hendene sine før operasjonen, når de skal bruke hansker uansett?

Blir de ikke bare våte og klamme inni hansken?

Er nok for sikkerthetens skyld. Har hørt på National Geographic en gang i tiden at hansker som brukes innen kirurgi, matproduksjon etc. skal være blåfarget slik at i tilfelle personen som har hanskene på seg kutter av en bit av hansken så skal den kunne oppdages på en lettest mulig måte.

Dette burde nok bekreftes av fagpersonell :p

Lenke til kommentar

Så langt er det ingen kjente eksempler på folk som har dødd direkte av søvnmangel, men det antas at man vil dø av søvnmangel etter 4-10 dager uten mikrosøvn. Dette er dog svært vanskelig å eksperimentere med da det er tilnærmet å unngå mikrosøvn uten bruk av veldig ekstreme ytre faktorer (som narkotika/kjemikalier, lys og strømsjokk).

Det er ikke vanskeligere enn å måle EEG og vekke forsøksubjektet når det er i ferd med å sovne. Man kan vekke subjektet ved å hive det ned i vann. Jeg vet det finnes en slik eksperimentplattform man bruker på 2 rotter (kontroll + eksperiment) - men klarer ikke finne ut hva den heter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_deprivation

Sleep-deprivation-flowerpot-technique-jepoirrier.jpg

Kort fortalt. Putt en mus på en liten potte i kaldt vann. Musa sovner, og når den når REM-søvn, slapper musklene av. Da faller den i vannet, og den våkner.

Lenke til kommentar

Var selvsagt ikke den jeg tenkte på. Det er en "karusell" som snurrer, og en sovende mus vil falle ned i vannet. Greia var at karusellen snurret med en gang test-mus sovnet, ikke kontroll-mus. Husker ikke helt hvordan dette ble gjennomført, og finner ikke innretningen, selv om den har vært viktig i forskningen rundt søvndeprivasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...