Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Har ikke tall på hvor mange fluer/insekter som finnes i verden, dog hvertfall nok til å kunne stadfeste at menneskelig håndklaps-påvirkning er ikke mer enn en "fluefis" i evolusjonsmessig forstand. ;)

Var kun rettet mot påstanden jeg quotet, ikke resten av diskusjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke som om man starter med 10 000km/t eller noe, det handler om akselerasjonen og g-kreftene de gir.

Tar jeg ikke feil så ligger de på opp mot 9g under avgang i alle fall. Astronautene blir trent i spesielle maskiner for å teste at de kan tåle det.

Lenke til kommentar

Hva er den høysete og laveste hastigheten man kan ta av fra eller lande med når man skal reise mellom jorden og verdensrommet (uten å bli skadet ) ?

her er det 4 ting jeg lurer på.

Ikke skyt meg om jeg tar feil her, men, vil ikke dette være helt avhengig av måten man velger å ta av og lande på?

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

dumt spsmål...

Laget de faktisk rustninger med plass til pupp i gamle dager?

*bilde*

Hvis ei dame hadde penger, og ville ha en rustning med plass til pupp, så er det ingen smeer (smeder? smier? smider?) som ville sagt nei.

Jeg tror ikke det ble gjort ofte, men det betyr ikke at det ikke ble gjort.

Rustninger for menn ble masseprodusert, fordi kongsgarder og tropper gjerne ble utrustet av "arbeidsgiver". Tviler på at de masseproduserte kvinnerustning, men som sagt, hvis en smed (sme? smi? smid?) fikk betalt, så er det klart han kunne.

Lenke til kommentar

Tviler jeg på, i alle fall hvis den var beregnet til å brukes i kamp. Siden pupper kommer i en del forskjellige størrelser og slikt, så vil det nok være mye mer jobb å "skredder sy" en rustning til å passe puppene, enn å ha en standard modell med noen få tilpassing er bæreren. Jeg kan selvfølgelig være helt på feil jordet :)

En rustningemaker, (via Kotaku) som selv har laget sexy damerustning, sier at flere av disse variantene leder piler og sverdstikk rett inn i hjertet på bæreren.

– Platerustning ser ut som den gjør ut av nødvendighet. Det er den beste løsningen smedene kunne komme opp med for å balansere mobilitet med beskyttelse. Ingen var nakne under rustningen sin, de hadde tonnevis av polstring for å absorbere energi av slag. Det betyr at forskjellen mellom kvinnelig og mannlig rustning er relativt ubetydelig, ettersom du har visket ut bærerens figur, skriver Ryan Consell, også kjent som Jabberwock, i bloggen sin.

Sexy jenterustninger er livsfarlige

Hvis de hadde slike så lærte de nok fort svakhetene med en slik utforming, og ville nok da prøve å lage noe som beskyttet bedre.

Women in Armor

This is a collection of images from the Middle Ages and Renaissance showing women in armor.

While this is not necessarily evidence of women warriors, it does show how illustrators and artists imagined that a woman might have worn armor – in many cases, how an illustrator imagined that a queen from centuries before might have looked, though wearing armor contemporary to the illustrator’s own era. Fortitude is often personified as an armored woman, too.

Av de bildene jeg tok en titt på var det ingen med plass til pupp (uten at det betyr så mye).

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hva fanken betyr "best boy" , "key grip"......er ikke "teleplay" bare en fancy måte å si manus på ?

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Til de som kaller dette for "luksus"

FireShot-capture-408-celle_600_0_jpg-JPEG-bilde-600x400-punkter-www_statsbygg_no_System_59710_celle_600_0.png

Hva kaller dere dette?

Versailles%203.jpg

Nei si det......det er vel godset til Hugo Drax kanskje :D

Lenke til kommentar

dumt spsmål...

Nei, det ble ikke gjort. Puppe-formen ville vært en perfekt fanger for lanse/sverd og ført våpenet rett inn mot hjertet. I tillegg fører det til en del svakheter i forhold til "proper" rustning, som fint har plass til c-cup uten at det blir for ukonfortabelt(Husk, vanligvis hadde man flere lag med tøy/lær under selve rustningen, så det var beregnet rom for dette).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...