Patrick123 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Godzilla er ikke bare en stor dinosaur, det er en dinosaur som har fått superkrefter av radioaktiv stråling. Tror ikke brontosaurer var utstyrt med atomvåpenlunger. ☐ Godzilla ☐ Realisme Velg en. Godzilla er ingen dinosaur. Han er et supermonster, og slike tåler det filmskaperne trenger at de tåler. Slutt å forkludre alt med fakta. Hvis jeg har en diplodonkosaurus eller hva de nå heter, hvor vanskelig ville det vært å drepe den? Ville det holdt med AEG eller måtte jeg hatt hele hæren med meg? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) kvalitet eller ikke , prestisje og merke vare til tross det er noe galt et sted når et sett på 5 blader koster 200 kr og en pose med 10 engangs høvler koster 20 kr samtidig som man ikke finner noe mellom dette. Det er bare å lete litt bedre: http://dorcoshave.no/ (sannsynligvis mitt neste kjøp.) http://www.wilkinsonsword.co.uk/ ICA sitt eget varemerke høvler og skaft (min mening: mye bedre enn bic engangshøvler men ikke i nærheten av Gilette mach III.) Osv. Endret 19. juli 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Ang. barbergreier så kan man kjøpe billig og bra blader på nettet. Egne butikker eller Ebay. Er en tråd om barbering i motedelen. Gillette er dyrt fordi det er kjent og kjent og dyrt fordi det bruker masse penger på reklame osv. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 http://dorcoshave.no/ (sannsynligvis mitt neste kjøp.) Haha 6 blader.... Hvor skal det ende? De overgår jo til og med parodiene om barberblader. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 http://dorcoshave.no/ (sannsynligvis mitt neste kjøp.) Haha 6 blader.... Hvor skal det ende? De overgår jo til og med parodiene om barberblader. Introducing the new "Gillette Super Fusion Hyper Mega Ultra Mach 1000"! 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hehe ja det er utrolig hva reklamen kan komme med. Om 10 år kommer ikke denne til å være morsom lengre da det er en realitet og hverdagslig i reklamen. 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 om jeg er interessert i kjøpe t "blad" som inneholder 3 blader så får jeg ikke lov jeg må kjøpe noe som inneholder 5 blader Det går ennå an å kjøpe blader til Mach 3, gjør det ikke? Når det gjelder hvem du tror tjener penger på barberbladene tror jeg ikke du helt vet hvordan industrien fungerer. Gillette tjener fett på barberbladene, enten de produserer dem selv eller betaler en annen fabrikk for å gjøre det. Hvis jeg eier en barberbladfabrikk i Kina og får inn en bestilling fra Gillette på en million barberblader kommer jeg ikke til å kreve fabrikkpriser for det. Da går de heller til nabofabrikken eller kjøper utstyret selv. Produksjon er veldig billig. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Spørsmål: Når man besøker noen i fengsel, er det sånn som på film, med et besøksrom man må bruke, eller får man være med litt rundt og titte? I høysikkerhetsfengsel er det slik at man sitter på et besøksrom. Ingen utenfra har tilgang til fengselet der innsatte ferdes eller kan beskues. Med mindre man har fått en omvisning som følge av firmaavtale (eks tannleger som ansettes til etaten eller psykologer og slikt som kan ha nytte av å vite hvordan ting fungerer). I lavsikkerhetsfengsler er det nok annerledes. For eksempel fengsel hvor det ikke er murer og slikt, kan det nok være mulig å traske rundt uten at det hverken føles eller blir rart. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 I Batman-filmen fra 66 er det en scene hvor Robin slipper stikka i the Batcopter og klatrer ned en stige for å rekke Batman den haiavstøtende Batsprayen. Hvis det hadde skjedd i virkeligheten, hadde Batcopteret holdt seg stabilt? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Sea king helikopteret gjør det, i alle fall de senere modellene (1996+). http://www.raf.mod.uk/rafsearchandrescue/22squadronassociation/rafhelicoptersinsearchandrescue.cfm Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) A. B. Breivik har tre fengselsceller, personlig trener og masse luksus. Det virker som den eneste friheten han mangler er muligheten til å gå ut når han vil. Eldre som bor på gamlehjem bor ofte på tremannsrom. De har ikke personlig trener. De kan ikke engang dusje så ofte som de vil, fordi det ikke er nok hjelpepleiere. Hvilken kriminell handling kan en pensjonist begå for å havne i luksusfengsel, i stedet for et nedslitt gamlehjem uten nok pleiere? Denne imaginære pensjonisten ønsker å leve et verdig liv i fengsel slik som ABB, men ønsker ikke å ty til vold og drap for å havne der. Det er ingen hemmelighet at Staten lager egne regler for seg selv. Å skylde NRK lisenspengene er mye mer alvorlig enn å stkylde penger til et postordreselskap. Så jeg antar at veien å gå er økonomisk kriminalitet mot Staten. Hva slags? Endret 20. juli 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Uten at gamlehjem er så veldig fancy, så vil jeg ikke kalle dette: for "masse luksus" AtW Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Grunnen til at breivik har 3 celler er jo også fordi han skal holdes adskilt fra andre fanger, så å bruke samme treningsrom som de vil bety at han må få egen tid i rommet, noe som går ut over alle andre. Han har så vidt jeg husker, ett treningsrom, ett arbeidsom og en vanlig celle. Treningsrommet og arbeidsrommet er mer av praktiske årsaker enn ren luksus, Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Uansett hvor mye luksus, så er det det at han er ufri som spiller en rolle, vettu. For eldre, demente mennesker på gamlehjem har jo frihet! ... eller, vent... Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Flydde her om dagen til Berlin, og da fikk jeg vite at de hadde trådløst nettverk på flyet. Så spørsmålet mitt er hvordan de får til det? Går dette over satelitt? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Dersom man måler ned til atomnivå; vil det merkes på havnivået dersom jeg tar meg en dukkert i havet? Eller blir virkningen av meg så liten at det blir sub-atomisk? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Vel, vi kan vel regne på det. Jordens overflate re 70% vann, og vi har en diameter. Så 70% av overflateområde til en kule, regn det som 1 meter høyt, og legg sammen til liter. Så hvor mange liter er du da kontra hvor mye det skal være på havoverflaten? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Moderatormelding Spørsmål om elgens alder er hverken snedig eller relevant for noen diskusjon som foregår i denne tråden. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 A. B. Breivik har tre fengselsceller, personlig trener og masse luksus. "Personlig trener og masse luksus"? Virkelig? Han har, iflg. Østlandsposten, tre rom - et soverom, et arbeidsrom, og et trimrom. Til gjengjeld er han "i praksis" i fullstendig isolasjon. Han får også en tur i luftegården nå og da. Holdepunkter for "personlig trener" og "masse luksus" ser jeg ikke. Han har riktignok "personell som har arbeidsoppgaver i forhold til [sic] ham", men derfra til personlig trener er vel noe langt. Det virker som den eneste friheten han mangler er muligheten til å gå ut når han vil. Eldre som bor på gamlehjem bor ofte på tremannsrom. De har ikke personlig trener. De kan ikke engang dusje så ofte som de vil, fordi det ikke er nok hjelpepleiere. Hvilken kriminell handling kan en pensjonist begå for å havne i luksusfengsel, i stedet for et nedslitt gamlehjem uten nok pleiere? Hvor mange pleiere er det vanligvis i fengsler, sa du...? Er fengsler innrettet for pleie av innsatte? Denne imaginære pensjonisten ønsker å leve et verdig liv i fengsel slik som ABB, men ønsker ikke å ty til vold og drap for å havne der. Det er ingen hemmelighet at Staten lager egne regler for seg selv. Å skylde NRK lisenspengene er mye mer alvorlig enn å stkylde penger til et postordreselskap. Så jeg antar at veien å gå er økonomisk kriminalitet mot Staten. Hva slags? Trygdesvindel er vel det som gir høyest uttelling i fengselsdøgn. Kombinér det med skattesvindel, så er du godt på vei. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Skattesvindel er ikke så uvanlig blant gamle, relativt sett, virker det som, så kanskje flere har tenkt tanken AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå