Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Godzilla er ikke bare en stor dinosaur, det er en dinosaur som har fått superkrefter av radioaktiv stråling. Tror ikke brontosaurer var utstyrt med atomvåpenlunger.

 

 

☐ Godzilla

☐ Realisme

Velg en.

Godzilla er ingen dinosaur. Han er et supermonster, og slike tåler det filmskaperne trenger at de tåler.

 

Slutt å forkludre alt med fakta. Hvis jeg har en diplodonkosaurus eller hva de nå heter, hvor vanskelig ville det vært å drepe den? Ville det holdt med AEG eller måtte jeg hatt hele hæren med meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kvalitet eller ikke , prestisje og merke vare til tross det er noe galt et sted når et sett på 5 blader koster 200 kr og en pose med 10 engangs høvler koster 20 kr samtidig som man ikke finner noe mellom dette.

Det er bare å lete litt bedre:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
om jeg er interessert i kjøpe t "blad" som inneholder 3 blader så får jeg ikke lov jeg må kjøpe noe som inneholder 5 blader

 

Det går ennå an å kjøpe blader til Mach 3, gjør det ikke?

 

Når det gjelder hvem du tror tjener penger på barberbladene tror jeg ikke du helt vet hvordan industrien fungerer. Gillette tjener fett på barberbladene, enten de produserer dem selv eller betaler en annen fabrikk for å gjøre det.

 

Hvis jeg eier en barberbladfabrikk i Kina og får inn en bestilling fra Gillette på en million barberblader kommer jeg ikke til å kreve fabrikkpriser for det. Da går de heller til nabofabrikken eller kjøper utstyret selv. Produksjon er veldig billig.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Når man besøker noen i fengsel, er det sånn som på film, med et besøksrom man må bruke, eller får man være med litt rundt og titte?

I høysikkerhetsfengsel er det slik at man sitter på et besøksrom. Ingen utenfra har tilgang til fengselet der innsatte ferdes eller kan beskues. Med mindre man har fått en omvisning som følge av firmaavtale (eks tannleger som ansettes til etaten eller psykologer og slikt som kan ha nytte av å vite hvordan ting fungerer).

 

I lavsikkerhetsfengsler er det nok annerledes. For eksempel fengsel hvor det ikke er murer og slikt, kan det nok være mulig å traske rundt uten at det hverken føles eller blir rart.

Lenke til kommentar

A. B. Breivik har tre fengselsceller, personlig trener og masse luksus.

Det virker som den eneste friheten han mangler er muligheten til å gå ut når han vil.

 

Eldre som bor på gamlehjem bor ofte på tremannsrom. De har ikke personlig trener. De kan ikke engang dusje så ofte som de vil, fordi det ikke er nok hjelpepleiere.

 

Hvilken kriminell handling kan en pensjonist begå for å havne i luksusfengsel, i stedet for et nedslitt gamlehjem uten nok pleiere?

Denne imaginære pensjonisten ønsker å leve et verdig liv i fengsel slik som ABB, men ønsker ikke å ty til vold og drap for å havne der.

 

Det er ingen hemmelighet at Staten lager egne regler for seg selv.

Å skylde NRK lisenspengene er mye mer alvorlig enn å stkylde penger til et postordreselskap.

Så jeg antar at veien å gå er økonomisk kriminalitet mot Staten. Hva slags?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Grunnen til at breivik har 3 celler er jo også fordi han skal holdes adskilt fra andre fanger, så å bruke samme treningsrom som de vil bety at han må få egen tid i rommet, noe som går ut over alle andre.

Han har så vidt jeg husker, ett treningsrom, ett arbeidsom og en vanlig celle. Treningsrommet og arbeidsrommet er mer av praktiske årsaker enn ren luksus,

Lenke til kommentar

A. B. Breivik har tre fengselsceller, personlig trener og masse luksus.

 

"Personlig trener og masse luksus"? Virkelig? Han har, iflg. Østlandsposten, tre rom - et soverom, et arbeidsrom, og et trimrom. Til gjengjeld er han "i praksis" i fullstendig isolasjon. Han får også en tur i luftegården nå og da.

 

Holdepunkter for "personlig trener" og "masse luksus" ser jeg ikke. Han har riktignok "personell som har arbeidsoppgaver i forhold til [sic] ham", men derfra til personlig trener er vel noe langt.

 

Det virker som den eneste friheten han mangler er muligheten til å gå ut når han vil.

 

Eldre som bor på gamlehjem bor ofte på tremannsrom. De har ikke personlig trener. De kan ikke engang dusje så ofte som de vil, fordi det ikke er nok hjelpepleiere.

 

Hvilken kriminell handling kan en pensjonist begå for å havne i luksusfengsel, i stedet for et nedslitt gamlehjem uten nok pleiere?

 

Hvor mange pleiere er det vanligvis i fengsler, sa du...? Er fengsler innrettet for pleie av innsatte?

 

Denne imaginære pensjonisten ønsker å leve et verdig liv i fengsel slik som ABB, men ønsker ikke å ty til vold og drap for å havne der.

 

Det er ingen hemmelighet at Staten lager egne regler for seg selv.

Å skylde NRK lisenspengene er mye mer alvorlig enn å stkylde penger til et postordreselskap.

Så jeg antar at veien å gå er økonomisk kriminalitet mot Staten. Hva slags?

 

Trygdesvindel er vel det som gir høyest uttelling i fengselsdøgn. Kombinér det med skattesvindel, så er du godt på vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...